Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj: Clip

Zdroj:  CLIP

Zdroj: CLIP

Zdroj:  CLIP

Zdroj: CLIP

Zdroj: Clip
Zdroj: Clip
Zdroj: Clip
Zdroj: Clip
14
Fotogalerie

Jednodušší už to nebude. Clip udělá z kola elektrokolo, instalace se obejde bez nářadí a trvá 8 sekund

V minulosti jsme vám představili několik způsobů, jak udělat z obyčejného kola elektrokolo. Třeba sofistikovaný britský Skarper, který se přicvakne na zadní vidlici a energii předává pomocí brzdového kotouče.

Další zajímavý projekt má počátky v crowdfundingu. Livall PikaBoost je elektrický motor určený k jednoduché instalaci na sedlovku jízdního kola. Zařízení váží i s baterií tři kilogramy a na jedno nabití má nabídnout dojezd až 30 kilometrů.

CLIP udělá z obyčejného kola elektrické

S dalším neobvyklým řešením, jak k obyčejnému jízdnímu kolu přidat elektrický motor, přichází newyorský startup Clip. K instalaci není potřeba nářadí. Jednoduše se přichytí k přední vidlici a skrz elektrický motor pak pohání přední kolo. Celé zařízení lze po jízdě snadno odejmout a nabít třeba v kanceláři.

Stačí nasadit na přední kolo speciální klip a z běžného jízdního kola se stane elektrické Stačí nasadit na přední kolo speciální klip a z běžného jízdního kola se stane elektrické

„CLIP je přenosné pohonné zařízení – navržené tak, aby bylo možné okamžitě a bez použití nářadí přestavět jakékoli kolo včetně sdíleného na elektrokolo za zlomek ceny klasického elektrokola.“ uvádí výrobce na oficiálních stránkách.

Toto řešení je určené pro bicykly s velikostí kol od 26 do 28 palců a libovolnou tloušťkou. Na tomto místě je však nutné upozornit, že zařízení není kompatibilní s odpruženými vidlicemi. K nabíjení slouží adaptér s výstupem 48 voltů a 3 ampéry, který je součástí balení.

Levnější než elektrokolo

Celé zařízení se skládá z lithium-iontové baterie a integrovaného elektrického motoru s výkonem 450 wattů, který přes vzorek pneumatiky otáčí předním kolem. Dle výrobce může kolo pomocí elektrického pohonu dosahovat rychlosti až 15 mil za hodinu, tj. asi 24 km/h.

Energie je přenášena přes pneumatiku Energie je přenášena přes pneumatiku

Součástí balení je ovladač, který se připíná na řídítka. Jeho prostřednictvím pak jezdec ovládá elektrický motor, případně může zapnout rekuperační brzdění. K rekuperaci energie dochází také automaticky při jízdě z kopce nebo při brzdění.

V e-shopu lze volit mezi dvěma variantami. Levnější za 499 dolarů (tj. cca 11 380 Kč) s baterií s kapacitou 96 Wh a dojezdem 6,4 až 9,7 kilometrů, nebo dražší za 599 dolarů (tj. cca 13 660 Kč) s 192Wh baterií s dojezdem 16 až 19 kilometrů.

Určitě si přečtěte

Články odjinud