Jeff Bezos čelí kritice kvůli své vizi budování gigantických měst ve vesmíru

Jeff Bezos by rád vybudoval gigantická orbitální města, která by lidem umožnila žít ve vesmíru. Ve čtvrtek o této vizi prozradil další podrobnosti... a téměř ihned se dočkal řady odsuzujících komentářů.

Lidé poukazují především na to, že kdyby Bezos chtěl, mohl by se místo vymýšlení podobných věcí více angažovat v řešení aktuálních problémů tady na Zemi – což by ho ostatně stálo i mnohem méně peněz.

„Miluji vesmír a myslím, že jeho průzkum je nezbytný z praktických a aspiračních důvodů. Ale jakékoliv technologie potřebné k vytvoření takových vesmírných habitatů by bylo lepší zaměřit na výrazné zlepšení kvality života na Zemi,“ uvedl jeden uživatel Twitteru.

„Žít ve stále se zhoršující klimatické katastrofě a mít miliardáře, kteří předvádějí umělecké koncepty vesmírných habitatů… to je téměř karikaturní,“ napsal jiný.

Diskutabilní je i Jeffova logika, podle níž by tato města měla být jaksi lepší než naše současná planeta, ze které bychom do nich utekli. V této souvislosti někteří upozorňují na to, že pokud nejprve nedokážeme změnit své chování, veškeré podobné projekty by stejně byly už předem odsouzeny k nezdaru.

„Obrovský rotující habitat ve vesmíru schopný udržet život? Přeji si, abychom jeden takový měli už teď – jsem si jistý, že se o něj budeme dobře starat,“ poznamenal ironicky další Bezosův kritik.

Diskuze (69) Další článek: AliExpress vyráží do boje s Amazonem, dá prostor obchodníkům i mimo Čínu

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Země, Twitter, Jeff Bezos, Vymyšlení, Vize, Jeff, Město, Kritika, Habitat, SVE, MÉST, Giga +, Budování

PUBG už je k dispozici zdarma. K některým částem obsahu se ale bez placení nedostanete

Jedna z největších battle royale her přešla na model free-to-play. Co všechno se s tím ve hře změnilo?

Hry zdarmaMultiplayer

Slavná britská osobnost z herního průmyslu byla pasována na rytíře

Ian Livingstone byl autorem, tvůrcem i zakladatelem.

Radek Wunderlich