Vesmír | Jeff Bezos

Jeff Bezos čelí kritice kvůli své vizi budování gigantických měst ve vesmíru

Jeff Bezos by rád vybudoval gigantická orbitální města, která by lidem umožnila žít ve vesmíru. Ve čtvrtek o této vizi prozradil další podrobnosti... a téměř ihned se dočkal řady odsuzujících komentářů.

Lidé poukazují především na to, že kdyby Bezos chtěl, mohl by se místo vymýšlení podobných věcí více angažovat v řešení aktuálních problémů tady na Zemi – což by ho ostatně stálo i mnohem méně peněz.

„Miluji vesmír a myslím, že jeho průzkum je nezbytný z praktických a aspiračních důvodů. Ale jakékoliv technologie potřebné k vytvoření takových vesmírných habitatů by bylo lepší zaměřit na výrazné zlepšení kvality života na Zemi,“ uvedl jeden uživatel Twitteru.

„Žít ve stále se zhoršující klimatické katastrofě a mít miliardáře, kteří předvádějí umělecké koncepty vesmírných habitatů… to je téměř karikaturní,“ napsal jiný.

Diskutabilní je i Jeffova logika, podle níž by tato města měla být jaksi lepší než naše současná planeta, ze které bychom do nich utekli. V této souvislosti někteří upozorňují na to, že pokud nejprve nedokážeme změnit své chování, veškeré podobné projekty by stejně byly už předem odsouzeny k nezdaru.

„Obrovský rotující habitat ve vesmíru schopný udržet život? Přeji si, abychom jeden takový měli už teď – jsem si jistý, že se o něj budeme dobře starat,“ poznamenal ironicky další Bezosův kritik.

Diskuze (69) Další článek: AliExpress vyráží do boje s Amazonem, dá prostor obchodníkům i mimo Čínu

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Země, Twitter, Jeff Bezos, Jeff, Vize, Město, Budování, Kritika, Habitat

Aprílové vtípky: Výběr toho nejlepšího kolem počítačů, internetu a techniky

** Výběr nejlepších aprílových vtípků 2019 ** Článek postupně aktualizujeme

Šmírování na Street View: Koukněte se, co zachytily kamery Googlu

SpaceX má problém: kosmická loď Crew Dragon explodovala během testu motorů záchranného systému

** SpaceX provedla na Mysu Canaveral testy motorů SuperDraco. ** Ke konci testů došlo k mohutné explozi. ** Nehoda zpozdí první pilotovaný let lodě Crew Dragon.

Windows 10 budou mít kompletní linuxové jádro. Zatím jen pro vývojáře