Jeff Bezos čelí kritice kvůli své vizi budování gigantických měst ve vesmíru

Názory k článku

13. 05. 2019 12:13 | Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.131

Pitomcům nějak uniká, že i kdyby si to na Zemi udělali sebedokonalejší, tak v podstatě stačí jeden trochu větší šutrák a miliardy let vývoje nám dosud jediných známých živých bytostí jsou nenávratně v trapu. Zatím jsme měli celkem kliku.

Bzuci  |  13. 05. 2019 12:13  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.131

Co je komu co do cizích vizí, aby je mohl kritizovat? Nehledě na to, že Bezos nebude mít s kritikou problém. To "čelí" pro něj znamená "všimnul si, že s ním někdo nesouhlasí", což je vcelku běžné."Lidé poukazují především na to, že kdyby Bezos chtěl, mohl by se místo vymýšlení podobných věcí více angažovat v řešení aktuálních problémů tady na Zemi – což by ho ostatně stálo i mnohem méně peněz."
To mají lidé smůlu, protože Bezos si se svým časem a penězi může dělat, co se mu zlíbí. Jestli chtějí lidé řešit akutní problémy, ať si je řeší sami za svoje prostředky.

SkACe  |  13. 05. 2019 12:16  |  Microsoft Windows 7 Firefox 66.0

Když děláš něco tak dobře, že ti cpou lidi prachy horem a dolem a máš nejhodnotnější firmu na světě... A pak tě chtějí jiní vyžírkové tak okrást (zdanit), že ti přijde levnější vybudouvat město na orbitě, kde si vytvoříš vlastní pravidla a kompletně se na lidi dole vysrat. I když je to z dnešního pohledu neuskutečnitelná kravina, tak mu držím palce. Do vesmíru nebude lítat póvl ze země. Na zemi zůstane lůza. Nahoře budou OrbiTubeři a MarsTubeři. Všichni o tom snít stejně jako, že se z nich stane superstar/pewdiepie. Nikdo z nich si však neuvědomí, že tam žijou na hraně přežití v plechové bedničce. Ale pro iluzi a nenávist to stačí.

Jarda.abc  |  13. 05. 2019 12:22  |  Microsoft Windows 7 Chrome 70.0.3538.102

Tak celé město ve vesmíru a jeho provoz nelze zaplatit.Takže podle Vás na to jsou peníze, tak to je výborné.

JJezevec  |  13. 05. 2019 12:45  |  Microsoft Windows 7 Chrome 74.0.3729.131

Levičáci a komunisti mají s touto vizí problém.
Vidí totiž, jak kolem nich létají peníze, a nemohou se na nich přiživit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dpcstb  |  13. 05. 2019 12:52  |  Microsoft Windows 7 Firefox 66.0

jeff who ma maximalne priemerne iq, tak co by ste od neho chceli?

akuhtr  |  13. 05. 2019 12:52  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Myslím že pár dost velkých měst vyřeší problém s globálním oteplováním jako side efect. Ty města potřebují energii. Solární panely budou mít asi gigantické, sama města taky nebudou drobek, tak když jich bude dost vyřeší celkem elegantně problém země s přebytkem energie ze slunce a zároveň nebudeme muset řešit co2 a tak nám lépe porostou rostliny.

RamCar  |  13. 05. 2019 12:55  |  Microsoft Windows 7 Chrome 73.0.3683.103

Až vymyslíme ZPM, tak by to šlo

DavidCZE  |  13. 05. 2019 13:21  |  Microsoft Windows 10 Chrome 74.0.3729.131

Pan Houšek a nebo pan Majer by vám v této diskuzi vysvětlili proč je to skvělý nápad. https://www.kosmonautix.cz/2019/04/pet-duvodu-proc-n... ... Za mě je to kravina pro zbohatlíky kteří si tam ve výsledku budou vytvářet život co nejvíce podobný na zemi s umělou gravitací a parky plných rostlin.

malvino  |  13. 05. 2019 14:09  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

No možná jednou takovéto habitaty vzniknou. Ale nedokážu si přestavit, že bych tam měl trvale žít, v nějaké obří rotující troubě o rozměru maximálně pár km2. Spíš tam budou posílat trestance a možná vysidlovat sociálně slabší plus továrny ve kterých budou pracovat.

13. 05. 2019 16:23 | Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

... to je přeci velmi známé město hned vedle Země - ELYSIUM .

Net.Xtreme  |  13. 05. 2019 18:06  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Proč se naši předci rozhodli opustit ráj na Zemi - tropickou Afriku a vydali se osídlit celý svět? A neměli bychom se lépe, kdybychom nikdy neslezli ze stromů, nehráli si s elektřinou, nedělali nic nového?
Nějak mi uniká mentalita některých lidí. Pokud se nám podaří opustit Zemi a vytvořit soběstačné mezihvězdné komunity, tak se nám počáteční investice vrátí milionkrát, lidstvo nevyhladí jeden šutr, místo zdrojů na jedné planetě budeme mít k dispozici celou sluneční soustavu a pravděpodobně i galaxii.
Ano zpočátku takové vesmírné město budou ohrožovat malé kamínky a zapomenuté šroubky, ale pokud těch měst bude víc, tak to tak hrozné nebude.
Realita je taková, že Země má omezené zdroje a pokud se chceme vyvíjet a mít lépe, a ne zachovat status quo, tak musíme buď redukovat počet lidí, nebo rozšířit naše pole působnosti. Já si myslím, že osidlování vesmíru je mnohem humánnější způsob, než drastická redukce počtu obyvatel či násilné snižování životní úrovně ve vyspělých zemích.

DDRatm  |  13. 05. 2019 18:43  |  Linux Chrome 74.0.3729.136

Čelíme přelidnění a obrovskému znečištění životního prostředí. Co může planetě prospět víc, než že část lidí a těžký průmysl přestěhujeme do vesmíru?

Uurban  |  13. 05. 2019 19:30  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Jak se dá z pár komentářů lidí, co o problematice ani zjevně nic nevědí, udělat článek

frantaN47  |  13. 05. 2019 20:33  |  Linux Chrome 70.0.3538.110

Taky se mi nelíbí budování něčeho obřího na oběžné dráze Země (nejen kvůli výhledu na hvězdy). Pokud by to ale vybudoval někde dál, tak mu přeju ať se to povede. Ideálně kdyby ta města byla zároveň kosmickou lodí a vydal by se s nima objevovat nové světy a nové civilizace a odvážně se pouštěl tam, kam se dosud nikdo nevydal.

jirik66  |  14. 05. 2019 07:58  |  Microsoft Windows 10 Edge 17.17134

Už je mi půl století a tak už něco pamatuji, a proto můžu mladší ročníky ubezpečit že takových vizí jsem za svůj život viděl namalovaných tuny. Proto už mně fakt nevzrušujou. Za těch půl století jsme se jako lidstvo "posunuli" od projektu Apollo k ISS, tak to fakt není žádný závratný vývoj ...

14. 05. 2019 09:25 | Microsoft Windows 10 Chrome 73.0.3683.86

Mno, tak hlavni rozdil mezi Bezzosem a jeho lritiky je v tom, ze Bezzos si sve vize a jejich plneni plati a bude platit ze svych penez. Jeho kritici - vsemes pokrokari, kteri prudi z environmentalistickymi a multikulturnimi utopiemi na realizaci svych utopii vyzaduji a dostavaji penize danovych poplatniku.
Dost velky rozdil.

m11.11  |  14. 05. 2019 09:43  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

“Řešit raději problémy na zemi” má jeden zásadní háček: žije zde příliš mnoho lidí na příliš velkém území, kde všechno se navzájem ovlivňuje - jedná se o příliš komplexní a neříditelné prostředí. Ten “Váš kousek země” sdílí podstatnou část kvality prostředí s okolím. Zeměkoule není (a nemůže být) řízená jako jeden celek, stačí jediná neukázněná krajina či větší organizace, a teoreticky můžeme jít do kytek všichni...
Jeff si nejspíš jen uvědomil, že “zachránit celou zemi” je daleko větší utopie, než postavit +- soběstační město. A proč na orbitě? Protože hlavní zdroj energie-slunce by takovému městu na zemi mohla na pár let znepřístupnit např. i zcela přirozená exploze supervulkánu, nemluvě o rizikách lidské činnosti.Za mne tedy zcela logická, byť “sci-fi”/velmi těžko realizovatelná myšlenka.

Naranyan  |  14. 05. 2019 10:48  |  Microsoft Windows 10 Firefox 66.0

Vidím, že tady zazněla spousta rozumných argumentů, ale tak nějak bych ještě rád dodal jednu věc. Kompletní vizi.. Vím, že se to nestane, protože k tomu není vůle a nejspíš k tomu ještě ani dlouho nebudou technologie (od samotných - měst - až po způsob přepravy materiálu, surovin, jídla ze země). A nejspíš se dříve, než takových technologií dosáhneme zničíme sami, nebo "nás vyřeší" matička země suchem, jinými živelnými pohromami atd.. ALE... Chtěli-li bychom být nekoneční optimisté, řekl bych, že naprosto ideální stav by byl, mít 98% populace v těchto orbitálních mega-městech, a stejně tak veškerý průmysl a výrobu (a nemuset tak vůbec řešit znečišťování planety) tak, aby matička země sloužila vlastně "jen jako" jedno velké krásné políčko na produkci potravin.. Prostě by země byla čistou přírodní oázou (bez měst a skladů atd) hlavně k pěstování jídla, těžbě některých surovin a jako botanická zahrada jen pro "krátkodobé" procházky, pobyty :).

Viktor Prudič  |  14. 05. 2019 11:10  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 71.0.3578.98

mě teda mnohem realističtější přijde vize, že na konci století zůstane na světě jen jedna miliarda lidí, zbytek vymře při celosvětových epidemiích, vymlátí se v náboženských válkách a zahyne při přírodních katastrofách

Kuba12345678  |  14. 05. 2019 17:30  |  Android Chrome 71.0

ti kritikove jsou jednodusi lide.