Jeff Bezos chce porazit smrt. Najal tým špičkových vědců a investoval do startupu

Jeff Bezos sestavuje tým špičkových vědců, aby mu pomohli splnit jeho sen o nesmrtelnosti. Jak je jeho zvykem, chce na to jít přes špičkové technologie.

Zakladatel Amazonu investoval do startupu Alto Labs, jehož vznik byl ohlášen ve středu. Ředitelem firmy se stal Hal Barron, bývalý hlavní vědecký ředitel farmaceutického gigantu GlaxoSmithKline.

„Jsem hluboce poctěn, že mi byla nabídnuta neopakovatelná příležitost vést tak jedinečnou společnost s transformačním posláním zvrátit nemoci,“ uvedl Barron v tiskové zprávě.

O peníze nouze nebude

V Alto Labs bude pracovat i řada dalších věhlasných odborníků – mj. Šin’ja Jamanaka (nositel Nobelovy ceny za medicínu pro rok 2012 za svou práci ve výzkumu kmenových buněk) či Jennifer Doudna (spolunositelka Nobelovy ceny za chemii pro rok 2020 za svou úlohu při vývoji nástroje CRISPR).

Z dostupných informací rovněž plyne, že Bezos výše jmenovanému startupu pro začátek zajistil financování ve výši více než 3 miliardy dolarů. Další peníze chce poskytnout rusko-izraelský miliardář Jurij Milner.

Hlavním cílem týmu je dosáhnout „biologického přeprogramování“ – v podstatě omlazení – buněk poté, co dozrají. Buňky by pak teoreticky mohly například opravovat naše stárnoucí těla a dokonce i léčit choroby související s věkem.

Titulní foto: Dan Farber, CC BY-NC 2.0