Jeff Bezos úspěšně doletěl na hranici vesmíru

Aktualizováno 20. července

16:15: Blue Origin zveřejnila podrobnosti o letu:

Jeff Bezos a jeho spolucestující úspěšně doletěli na hranici vesmíru a strávili cca 3-4 minuty ve stavu mikrogravitace. Kabina s posádkou se již v pořádku vrátila zpět na Zemi.

Z dostupných informací plyne, že celý tento výlet trval přibližně 10 minut. Mj. byl zajímavý tím, že se ho zúčastnil dosud nejmladší i nejstarší „astronaut“ (osmnáctiletý Oliver Daemen a dvaaosmdesátiletá Wally Funk).

Jak jsme vás již informovali, Blue Origin plánuje na 20. července první let své suborbitální rakety New Shepard k hranici vesmíru. Na palubě se bude nacházet zakladatel jmenované společnosti Jeff Bezos, jeho bratr Mark, bývalá americká pilotka Wally Funk a student Oliver Daemen.

Z dostupných informací plyne, že New Shepard překoná výšku 100 kilometrů a kabina s posádkou se poté pomocí padáků snese zpět na Zemi. Pohonný modul zkusí přistát motoricky.

Bezos podle svých vlastních slov snil o cestování do vesmíru již od svých pěti let. Nyní se tedy konečně dočká. Připomeňme, že před cca týdnem tentýž výlet podnikl jeho rival Richard Branson a to v kosmoplánu SpaceShipTwo.

Start je předběžně naplánován na 15:00 našeho času. Živý přenos s českým komentářem Dušana Majera by měl začít o 15 minut dřív, tedy ve 14:45.

Foto: NASA Kennedy, CC BY-NC-ND 2.0

Diskuze (30) Další článek: Vyrážíte na dovolenou? Pozor na rizika spojená s Covidem

Témata článku: Vesmír, Země, Blue Origin, Jeff Bezos, Richard Branson, Vesmírná turistika, New Shepard, Vesmírné starty, Dušan Majer, SpaceShipTwo, Živý přenos, Wally, NASA Kennedy, CC BY-NC-ND, Mark, Hranice

Test pěti solárních nabíječek. Od malé a zbytečné po skvělou, která utáhne i notebook

Přenosné solární nabíječky jsou určeny především pro drobnou elektroniku, ty větší si ale poradí i s notebooky velkými powerpacky nebo kombinací všeho.

Srovnávací testSolární energie

Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

** Nejen mobilní výrobci jsou naučeni rok od roku prodávat stále více telefonů ** Tento trend se však zákonitě musí někdy zastavit ** Jenže, co naplat, když jsou starší zařízení „uměle“ nepoužitelná?

Prasklý displejBaterieAktualizace softwaru