Jeff Bezos úspěšně doletěl na hranici vesmíru

Aktualizováno 20. července

16:15: Blue Origin zveřejnila podrobnosti o letu:

Jeff Bezos a jeho spolucestující úspěšně doletěli na hranici vesmíru a strávili cca 3-4 minuty ve stavu mikrogravitace. Kabina s posádkou se již v pořádku vrátila zpět na Zemi.

Z dostupných informací plyne, že celý tento výlet trval přibližně 10 minut. Mj. byl zajímavý tím, že se ho zúčastnil dosud nejmladší i nejstarší „astronaut“ (osmnáctiletý Oliver Daemen a dvaaosmdesátiletá Wally Funk).

Jak jsme vás již informovali, Blue Origin plánuje na 20. července první let své suborbitální rakety New Shepard k hranici vesmíru. Na palubě se bude nacházet zakladatel jmenované společnosti Jeff Bezos, jeho bratr Mark, bývalá americká pilotka Wally Funk a student Oliver Daemen.

Z dostupných informací plyne, že New Shepard překoná výšku 100 kilometrů a kabina s posádkou se poté pomocí padáků snese zpět na Zemi. Pohonný modul zkusí přistát motoricky.

Bezos podle svých vlastních slov snil o cestování do vesmíru již od svých pěti let. Nyní se tedy konečně dočká. Připomeňme, že před cca týdnem tentýž výlet podnikl jeho rival Richard Branson a to v kosmoplánu SpaceShipTwo.

Start je předběžně naplánován na 15:00 našeho času. Živý přenos s českým komentářem Dušana Majera by měl začít o 15 minut dřív, tedy ve 14:45.

Foto: NASA Kennedy, CC BY-NC-ND 2.0

Diskuze (30) Další článek: Vyrážíte na dovolenou? Pozor na rizika spojená s Covidem

Témata článku: Vesmír, Země, Blue Origin, Jeff Bezos, Vesmírná turistika, New Shepard, Vesmírné starty, NASA Kennedy, Richard Branson, Dušan Majer, CC BY-NC-ND, Hranice, Živý přenos, Mark, SpaceShipTwo

Google přiznal, že Asistent v telefonu nebo chytrém reproduktoru může nahrávat zvuk bez vědomí majitele

** Asistent Google může nahrávat zvuk i když není aktivován pokynem ** Zaměstnanci Googlu poslouchají některé nahrávky konverzací ** Vyplývá to z informací člena indického parlamentního výboru

Google AsistentIndieSoukromí
Tohle bude velké. Microsoft za tři týdny ukáže novou verzi Windows
16 míst na mapách Googlu a Microsoftu, které nesmíte vidět. Nahradily je čtverečky a mlha

** Internet se roky bavil umělé rozčtverečkovanými místy v mapách ** Postupně jich ale ubývá, nebo se jedná o běžné chyby ** Výjimkou je Evropa. Tady čtverečkujeme až až

Google Keep není jen zápisník na poznámky. 15 tipů, jak z něj dostat maximum

** Google Keep je poznámkový systém s řadou zajímavých funkcí ** Přinášíme vám 15 vychytávek pro mobilní i webovou aplikaci ** Ovládněte Keep na maximum jako profesionálové!

Google KeepTipyGoogle