Jižní Korea chce do roku 2030 přistát na Měsíci. Doufá v partnerství se SpaceX

Prezident Jižní Koreje Mun Če-in předminulý týden oznámil, že jeho země chce vypustit raketu, která na Měsíc dopraví robotický lander. A to ideálně do roku 2030.

V projevu předneseném 25. března v Naro Space Center v Goheung-gun hlava státu představila plány na rozvoj vesmírného programu. Ty se týkají nejen přistání na naší přirozené družici, ale i vyslání sondy k asteroidu Apophis.

„Budeme aktivně prosazovat náročné projekty průzkumu vesmíru postavené na základu dosaženém vývojem korejské nosné rakety,“ uvedl prezident.

Pomůže SpaceX?

„Do roku 2030 dosáhneme svého snu o přistání na Měsíci za použití vlastní nosné rakety. Technologická zdatnost, zkušenosti a sebevědomí, které získáme průzkumem Měsíce – prvním krokem v průzkumu vesmíru – poskytnou pevný základ pro vesmírný rozvoj,“ dodal.

Mun Čen-in rovněž zadoufal, že s realizací těchto ambiciózních cílů jeho zemi pomohou některé soukromé společnosti. Zcela konkrétně v dané souvislosti jmenoval Muskovu SpaceX.

Dotyčný projev zazněl jen měsíc poté, co jihokorejská vláda slíbila, že v průběhu letošního roku investuje do vesmírných projektů více než půl miliardy dolarů.

Diskuze (21) Další článek: Procesory AMD Ryzen Threadripper 5000 s architekturou Zen 3 dorazí možná už v srpnu

Témata článku: Vesmír, Výzkum, SpaceX, Jižní Korea, Měsíc, Vesmírný program, Elon Musk, Průzkum, Nosná raketa, Apophis, Partnerství, Přistání, Korea

Superinteligenci nedokážeme ovládat a nejspíše se nedozvíme, že už tam někde je

** Firmy i organizace včetně EU připravují etické kodexy pro A.I. ** Vědci z Madridu zkoumali, jestli je budeme moci aplikovat na A.I. 2.0 ** A je tu háček, superinteligence pro nás totiž bude neuchopitelná

Umělá inteligence
Výmluvy filmových pirátů jsou stejně ostudné jako český autorský zákon (komentář)

** Autorský zákon vůbec nerespektuje internet a současnou realitu. ** Je stahování filmů legální a jaké se na to vztahují výjimky? ** Proč a za co všechno platíme výpalné?

PirátstvíHudba, filmy, seriály