Jižní Korea chce do roku 2030 přistát na Měsíci. Doufá v partnerství se SpaceX

Prezident Jižní Koreje Mun Če-in předminulý týden oznámil, že jeho země chce vypustit raketu, která na Měsíc dopraví robotický lander. A to ideálně do roku 2030.

V projevu předneseném 25. března v Naro Space Center v Goheung-gun hlava státu představila plány na rozvoj vesmírného programu. Ty se týkají nejen přistání na naší přirozené družici, ale i vyslání sondy k asteroidu Apophis.

„Budeme aktivně prosazovat náročné projekty průzkumu vesmíru postavené na základu dosaženém vývojem korejské nosné rakety,“ uvedl prezident.

Pomůže SpaceX?

„Do roku 2030 dosáhneme svého snu o přistání na Měsíci za použití vlastní nosné rakety. Technologická zdatnost, zkušenosti a sebevědomí, které získáme průzkumem Měsíce – prvním krokem v průzkumu vesmíru – poskytnou pevný základ pro vesmírný rozvoj,“ dodal.

Mun Čen-in rovněž zadoufal, že s realizací těchto ambiciózních cílů jeho zemi pomohou některé soukromé společnosti. Zcela konkrétně v dané souvislosti jmenoval Muskovu SpaceX.

Dotyčný projev zazněl jen měsíc poté, co jihokorejská vláda slíbila, že v průběhu letošního roku investuje do vesmírných projektů více než půl miliardy dolarů.

Diskuze (21) Další článek: Procesory AMD Ryzen Threadripper 5000 s architekturou Zen 3 dorazí možná už v srpnu

Témata článku: Vesmír, SpaceX, Výzkum, Jižní Korea, Měsíc, Partnerství, Apophis, Nosná raketa, Průzkum, Vesmírný program, Korea, Přistání, Elon Musk

Po naší smrti se v mozku probouzejí „zombie“ geny. Překvapivě aktivní jsou i některé buňky

** Některé aktivity v mozku po smrti nejen nevyhasínají, ale naopak se rozhoří s nebývalou intenzitou ** Platí to o aktivitě vybraných genů, která dramaticky roste ** Překvapivě aktivní jsou i některé buňky, které rostou a vytvářejí nové výběžky

SmrtGenetikaMozek
Vítr, který měl přijít, nepřišel. Sonda InSight nemusí přežít zimu

** Solární panely sondy InSight jsou zaprášené ** Vyrábí tak mnohem méně elektrické energie ** Sonda, která na Marsu pracuje od roku 2018, nemusí přežít marsovskou zimu.

InSightMars