Jste připraveni? Volkswagen I.D. Vizzion nemá volant ani pedály

Do roku 2025 by chtěl Volkswagen jen v Číně prodat alespoň 1,5 milionu elektromobilů. K dosažení takového výsledku však bude německá automobilka potřebovat nejen odpovídající zdroje, ale i jasnou vizi. A právě tu představila na ženevském autosalonu. Konkrétne jde o koncepční vůz I.D. Vizzion.

Vizzion je po hatchbacku, SUVčku a mikrobusu teprve čtvrtým přírůstkem do rodiny modelů I.D. Přestože se jednoho dne má stát vlajkovou lodí, některé prvky mu úplně chybí. Třeba palubní deska. Pedály. Volant...

Sedan s pohonem na všechna čtyři kola totiž není jen elektrický, ale také plně autonomní. Pátý (nejvyšší) stupeň zajišťují kamery, lasery, radary i ultrazvukové senzory, které by měly zvládnout monitorovat jakoukoliv cestu za každého počasí.

Vy tak budete moci nerušeně odpočívat či pracovat. Tedy až poté, co „digitální šofér“ identifikuje vaši tvář a prostřednictvím tzv. sebevražedných dveří vás vpustí do interiéru. Ten je pojatý coby salónek (na auto poměrně prostorný) s kobercem a čtyřmi ergonomicky tvarovanými sedadly.

Moc dalších věcí v něm už nehledejte – nejsou totiž potřebné. Vždyť skoro vše je řešeno přes rozšířenou realitu od Microsoft HoloLens. Pokud jde o ovládání, úplně si vystačíte s gesty a hlasovými příkazy. Výjimkou jsou dvě tlačítka, jež dokáží vůz s maximální rychlostí 180 km/h zastavit. Jen tak pro jistotu.

Prostornost interiéru ještě umocňuje kombinace velkých postranních oken a prosklené panoramatické střechy. Kdybyste však dostali chuť si zdřímnout, žádný problém – vše se dá elektrochemicky zatemnit. K sladkému spánku pak přispěje i režim pro potlačení venkovního hluku.

Nové technologie ovlivňují i interakci s okolím. Virtuální asistent se (na základě dříve nashromážděných dat) bude ptát, zda si dáte kávu a rovnou se nabídne, že ji za vás i zaplatí. Řidiči za vámi zase při brždění uvidí červeně svítit celé zadní okno. Volkswagen slibuje dokonce i světelnou projekci zebry pro chodce – jakožto signál, že je umělá inteligence zaregistrovala a oni tak mohou v klidu přejít přes silnici.

Nadějně to vypadá i s dojezdem. Elektromobil s výkonem 225 kilowattů (300 koní) totiž dokáže v případě ideálních podmínek urazit vzdálenost delší než 660 kilometrů. Otázkou však ještě zůstává, jak se k autonomním vozům postaví zákonodárci...

Zdroj: Volkswagen

Diskuze (23) Další článek: Čínští policisté dostali klon Google Glass. Prolustruje řidiče

Témata článku: Microsoft, Technologie, Umělá inteligence, Automobily, Čína, Elektromobily, Rozšířená realita, Doprava, Koncept, Volkswagen, Okno, Jasná vize, Nová technologie, Autonomní vůz, Nashromážděná data, Autonomie, Palubní deska, Ultrazvukový senzor, Virtuální asistent, Pátý, Odpovídající zdroj, Německá automobilka, Hlasový příkaz, Pedál, Maximální rychlost

Určitě si přečtěte