Jste připraveni? Volkswagen I.D. Vizzion nemá volant ani pedály

Do roku 2025 by chtěl Volkswagen jen v Číně prodat alespoň 1,5 milionu elektromobilů. K dosažení takového výsledku však bude německá automobilka potřebovat nejen odpovídající zdroje, ale i jasnou vizi. A právě tu představila na ženevském autosalonu. Konkrétne jde o koncepční vůz I.D. Vizzion.

Vizzion je po hatchbacku, SUVčku a mikrobusu teprve čtvrtým přírůstkem do rodiny modelů I.D. Přestože se jednoho dne má stát vlajkovou lodí, některé prvky mu úplně chybí. Třeba palubní deska. Pedály. Volant...

Sedan s pohonem na všechna čtyři kola totiž není jen elektrický, ale také plně autonomní. Pátý (nejvyšší) stupeň zajišťují kamery, lasery, radary i ultrazvukové senzory, které by měly zvládnout monitorovat jakoukoliv cestu za každého počasí.

Vy tak budete moci nerušeně odpočívat či pracovat. Tedy až poté, co „digitální šofér“ identifikuje vaši tvář a prostřednictvím tzv. sebevražedných dveří vás vpustí do interiéru. Ten je pojatý coby salónek (na auto poměrně prostorný) s kobercem a čtyřmi ergonomicky tvarovanými sedadly.

Moc dalších věcí v něm už nehledejte – nejsou totiž potřebné. Vždyť skoro vše je řešeno přes rozšířenou realitu od Microsoft HoloLens. Pokud jde o ovládání, úplně si vystačíte s gesty a hlasovými příkazy. Výjimkou jsou dvě tlačítka, jež dokáží vůz s maximální rychlostí 180 km/h zastavit. Jen tak pro jistotu.

Prostornost interiéru ještě umocňuje kombinace velkých postranních oken a prosklené panoramatické střechy. Kdybyste však dostali chuť si zdřímnout, žádný problém – vše se dá elektrochemicky zatemnit. K sladkému spánku pak přispěje i režim pro potlačení venkovního hluku.

Nové technologie ovlivňují i interakci s okolím. Virtuální asistent se (na základě dříve nashromážděných dat) bude ptát, zda si dáte kávu a rovnou se nabídne, že ji za vás i zaplatí. Řidiči za vámi zase při brždění uvidí červeně svítit celé zadní okno. Volkswagen slibuje dokonce i světelnou projekci zebry pro chodce – jakožto signál, že je umělá inteligence zaregistrovala a oni tak mohou v klidu přejít přes silnici.

Nadějně to vypadá i s dojezdem. Elektromobil s výkonem 225 kilowattů (300 koní) totiž dokáže v případě ideálních podmínek urazit vzdálenost delší než 660 kilometrů. Otázkou však ještě zůstává, jak se k autonomním vozům postaví zákonodárci...

Zdroj: Volkswagen

Diskuze (23) Další článek: Čínští policisté dostali klon Google Glass. Prolustruje řidiče

Témata článku: Microsoft, Technologie, Umělá inteligence, Elektromobily, Čína, Automobily, Doprava, Rozšířená realita, Koncept, Volkswagen, Ultrazvukový senzor, Okno, Maximální rychlost, Pátý, Nashromážděná data, Palubní deska, Jasná vize, Ideální podmínky, Ženevský autosalón, Virtuální asistent, Hlasový příkaz, Zákonodárci, Pedál, Odpovídající zdroj, Německá automobilka


Určitě si přečtěte

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Kde se bere elektřina v zásuvce? Poznejte 10 tajemství venkovních stožárů s dráty

Elektřina se vyrábí v elektrárnách, ale do zásuvek v našich domovech to pak má ještě hodně daleko. Dnes se na tuhle dlouhou cestu podíváme.

David Polesný | 83

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

Vyzkoušeli jsme eObčanku a přihlásili se s ní na weby úřadů. Vážně to funguje!

** Máme eObčanku, máme čtečku, vyzkoušeli jsme přihlášení na weby úřadů. ** Objevily se drobné problémy, podařilo se nám je vyřešit. ** Používání eObčanky pro online identifikaci je velmi pohodlné.

Marek Lutonský | 28

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

Sex a rozmnožování při mezihvězdné cestě: Kolik lidí je potřeba pro let k Proximě Centauri?

** Vědci spočítali, jak velká by musela být posádka pro vícegenerační let k nejbližší hvězdné soustavě ** Proxima Centauri se nachází 4,3 světelných let od nás ** Za současných technologií bychom k ní letěli 6300 let

Petr Kubala | 58

Xiaomi Yeelight: Wi-Fi LED žárovka za pár stovek, kterou můžete ovládat i hlasem

Xiaomi Yeelight: Wi-Fi LED žárovka za pár stovek, kterou můžete ovládat i hlasem

** Na eBayi aspol. ji koupíte za čtyři stovky ** Má Wi-Fi a povedenou appku ** Spojíte ji s Googlem, Amazonem, IFTTT i vlastním systémem

Jakub Čížek | 41

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

** Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně je obdivuhodné technické dílo ** Stejná turbína vyrábí elektřinu i tlačí vodu zpět do horního jezera ** Strojovna elektrárny je zabudována v podzemí

David Polesný | 27


Jízdní řády Bileto
Aktuální číslo časopisu Computer

Jak mobily určují svoji polohu?

Velký test notebooků pro studenty

Nejlepší reproduktory na párty

Služby a aplikace pro výuku angličtiny