Nebyl bych si jistý, do vlaků trochu vidím a technické zabezpečení je při strojvůdci docela na vysoké úrovni. Ani automat není vždy bez nehody, co se jich už stalo, přičemž šlo pouze o metro či příměstskou dopravu. Proč třeba TGV (nový název neakceptuji) není dávno autonomní, vždyť tam i dráha je pouze pro jistý typ vlaku - dopravy, co MAGLEV na letiště v Číně, prakticky DEMO? Ono nejde pouze o ten automat, ale i o to, jak se vypořádá s problémy a těch může být od technických po lidský faktor okolo nespočet. Zde v reakci vždy vítězí člověk, jeho předvídavost (6 smysl) žádný automat nemá. Myslíš, že by automat u Studénky (most) reagoval rychleji. Mám dojem, že by zhoupnutí konstrukce ani nezaznamenal s vyhodnocením, že to není možné, tak se nic neděje. Dnešní technologie má problémy i s tím, aby v 90 km/h zaregistrovala babičku na přechodu pro chodce, natož něco vidět při vyšších rychlostech (40 km/h nikdo nikam jezdit nebude, půjde na MHD). Navíc nemusí jít o jednoho chodce, co pak, kterého zabít a kterého nechat žít. Nebo snad posádku. Jak reagovat na ostatní auta, kde budou stále lidé - řidiči.
> Slyšel jsi, jak dnes státy třeba již dnes plánují (přímo uvádějí roky), kdy zavedou eAuta? U technologie, u které se neví, zda bude cestou (baterie)? Navíc, která pouze ekologický problém z města, přesune jinam a extrémně zatíží přenosovou síť, která z výpadků nevyjde. Stejný případ jsou prý výhody plynoucí z autonomního řízení jaké? Že stát / silová složka mě kdykoliv uzamkne v mém voze, že mi bude nařízeno jak rychle a kudy pojedu v zájmu čeho, 100% bezpečnosti? Ne, nechci žít v dokonalém, předvídatelném, 100% bezpečném světě, to už totiž není život, ne lidský.