JWST život ve vesmíru nenajde. Jeho nástupce možná

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

12. 01. 2022 00:20

hm, já doufám, že se teleskop použije i k něčemu jinému, než objevování dalších planet (i když článek byl jenom o tom, tak nevím)... nějaký základní výzkum, potvrzení teorií, apod. (teda ano, jsou i teorie o tom, jak velké planety mohou být jak blízko ke své hvězdě, OK)
katalogizace dalších a dalších planet... no fajn - to je jako zaplatit výzkumníkovi cestu do Afriky za Křovákama, aby ověřil, jestli jich je opravdu 101, nebo jestli to už náhodou není 103... a po návratu se snažit tuto informaci bombasticky "prodat" veřejnosti
tak se asi nechám překvapit...

08. 01. 2022 21:15

Článek mi dává za pravdu mým výrobkům v jiných diskusích na toto temné téma, že se jedná jen o další zbytečný tunel na peníze daňových poplatníků dané země.Produkt k ničemu, člověk ho k životu nepotřebuje a jeho nástupce, který nejspíše překročí desetinásobně investice téhle zbytečnosti, také ne.Ale není překvapení, že už se o ty peníze dané skupiny zbytečných hlásí.Tak to bohužel dnes funguje. Když jste k ničemu, musíte si důvod k existenci vytvořit a vymyslet.

08. 01. 2022 09:18

Americké space teleskopy vzdy vypovidaji o aktualni urovni spionaznich druzic, z kterych byvaji alespon castecne odvozeny. Zatim si neumime predstavit vykony druzic z generace "naslednika JWST" ale muzeme si udelat predstavu o vykonu druzic NROL, od kterych je JWST pravdepodobne odvozen.Pri ohniskove vzdalenosti 135m a velikosti bodu senzoru 1.125 mikrometru vychází pro druzice na draze ve výšce 1050 km rozlišení pod 1 cm. Zabery z filmu Nepritel statu jsou dnes realitou.

06. 01. 2022 18:02

Hm. Sám velký kosmonautix ještě letos v říjnu tvrdil, že JWST bude schopen zjišťovat, zda má nějaká hrouda podmínky vhodné k životu.
Teď čtu, že naopak nebude moci říct, zda se na některé z nadějných planet nachází podmínky k životu.
Takže...?

06. 01. 2022 15:40

To bude fakt úžasný stroj. Už se těším na výsledky.