K Zemi se blíží další obří asteroid. Bulvár šílí a čeká hladomor, NASA je v klidu

Daily Mail před několika dny zveřejnil článek o asteroidu 2002 AJ129, který se rychle blíží k Zemi. Pokud se s ní střetne – k čemuž by prý mohlo dojít již 4. února – čekají nás desetiletí zimy, tmy, hladomorů atd.

Ve skutečnosti ovšem 2002 AJ129 kolem naší planety proletí ve vzdálenosti cca 4,2 milionů kilometrů. Takže konec světa s nejvyšší pravděpodobností nenastane ani tentokrát.

Problém spočívá v tom, že podobně alarmistické zprávy se rychle objevily i v řadě jiných magazínů. Na Googlu (v sekci „News“) byl v neděli ráno dokonce k vidění obrázek zmíněného asteroidu s titulkem „Doomsday?“

Není divu, že někteří lidé následně kontaktovali NASA s dotazem, proč nás o tomto nastávajícím armagedonnu už dávno neinformovala. „Protože je to lež,“ zněla odpověď na jeden takový tweet.

„Tento asteroid sledujeme již více než 14 let a velmi dobře známe jeho oběžnou dráhu,“ konstatoval Paul Chodas z NASA. „Asteroid 2002 AJ129 má nulovou šanci, že by se 4. února, nebo kdykoliv během následujících 100 let, srazil se Zemí.“

Připomeňme, že v uplynulých měsících se v úplně tom stejném duchu psalo o 2012 DA14, NY65 a mnoha dalších „potenciálně nebezpečných“ asteroidech. Jak jsme ale již uváděli, toto slovní spojení znamená pouze tolik, že inkriminované objekty mají určitou minimální velikost a někdy v budoucnu se ocitnou dostatečně blízko Země.

Zdroj: The Washington Post

Podívejte se, co by se odehrálo v atmosféře při dopadu asteroidu:

Diskuze (14) Další článek: Test Acer Swift 5: prostorný displej v rekordní hmotnosti pod jeden kilogram

Témata článku: Google, Vesmír, Země, Bezpečnost, Astronomie, Zajímavosti, NASA, Asteroidy, Katastrofy, Obří asteroid, Nulová šance, Hladomor, Hlad, News, Asteroid, Nejvyšší pravděpodobnost, Shutterstock, Stejný duch, Následující rok, Klid, Oběžná dráha, Slovní spojení, Washington Post, Uplynulý měsíc, Bulvár

Šmírování kamerami Googlu: Koukněte se, co zachytily na Street View

Svobodný RISC-V: Možná za deset let po ARMu neštěkne ani pes. Google a armáda dalších vyvíjejí konkurenční procesor

**Architektuře RISC už desetiletí vládne britský ARM ** Procesory jeho návrhu najdete v pračce, v routeru i v mobilu ** Ale pozor, o slovo se hlásí svobodný RISC-V

USB-C už mělo být všude, ale není. Tak kde to vázne?

** Konektor USB-C byl představen už před čtyřmi roky ** Praktické univesrzální rozhraní však stále není rozšířeno ** Výrobcům hardwaru se do změny moc nechce

David Polesný, Vladislav Kluska | 87

Apple dal do MacBooku procesor Core i9 a 4TB SSD. Ani se neptejte, co za to chce...

** Apple aktualizoval notebooky MacBook Pro, dostaly nový hardware ** Těšit se můžete na nové procesory a větší paměť ** Cena nejvybavenějšího modelu překročí 200 tisíc korun

Alan Turing: Genius, který matematicky stvořil počítač

Řešením matematického problému se dostal k modelu teoretického stroje, který nese jeho jméno a je základem logiky univerzálních počítačů.