Bezpečnost | Asteroidy

K Zemi se blíží další obří asteroid. Bulvár šílí a čeká hladomor, NASA je v klidu

Daily Mail před několika dny zveřejnil článek o asteroidu 2002 AJ129, který se rychle blíží k Zemi. Pokud se s ní střetne – k čemuž by prý mohlo dojít již 4. února – čekají nás desetiletí zimy, tmy, hladomorů atd.

Ve skutečnosti ovšem 2002 AJ129 kolem naší planety proletí ve vzdálenosti cca 4,2 milionů kilometrů. Takže konec světa s nejvyšší pravděpodobností nenastane ani tentokrát.

Problém spočívá v tom, že podobně alarmistické zprávy se rychle objevily i v řadě jiných magazínů. Na Googlu (v sekci „News“) byl v neděli ráno dokonce k vidění obrázek zmíněného asteroidu s titulkem „Doomsday?“

Není divu, že někteří lidé následně kontaktovali NASA s dotazem, proč nás o tomto nastávajícím armagedonnu už dávno neinformovala. „Protože je to lež,“ zněla odpověď na jeden takový tweet.

„Tento asteroid sledujeme již více než 14 let a velmi dobře známe jeho oběžnou dráhu,“ konstatoval Paul Chodas z NASA. „Asteroid 2002 AJ129 má nulovou šanci, že by se 4. února, nebo kdykoliv během následujících 100 let, srazil se Zemí.“

Připomeňme, že v uplynulých měsících se v úplně tom stejném duchu psalo o 2012 DA14, NY65 a mnoha dalších „potenciálně nebezpečných“ asteroidech. Jak jsme ale již uváděli, toto slovní spojení znamená pouze tolik, že inkriminované objekty mají určitou minimální velikost a někdy v budoucnu se ocitnou dostatečně blízko Země.

Zdroj: The Washington Post

Podívejte se, co by se odehrálo v atmosféře při dopadu asteroidu:

Diskuze (14) Další článek: Test Acer Swift 5: prostorný displej v rekordní hmotnosti pod jeden kilogram

Témata článku: Vesmír, Google, Země, Bezpečnost, Astronomie, Zajímavosti, NASA, Asteroidy, Katastrofy, Obří asteroid, Následující rok, Klid, Shutterstock, Uplynulý měsíc, Stejný duch, Hlad, Washington Post, Hladomor, Nejvyšší pravděpodobnost, Slovní spojení, Oběžná dráha, Asteroid, Nulová šance, News, Bulvár

Ověřte si, jak je na tom váš disk nebo SSD: 8 tipů na aplikace, které vám to řeknou

** Na pevných discích bývá uloženo to nejcennější – naše data ** Sledujte jejich „zdravotní stav“ pomocí jednoho z nástrojů ** Případné problémy díky nim odhalíte dříve než nastanou

Jak je na tom baterie ve vašem notebooku? Otestujte si ji!

** Životnost akumulátorů není neomezená a jednoho dne přijde konec ** Otestovat stav baterie můžete pomocí celé řady nástrojů ** Případné problémy díky nim odhalíte dřív než bude pozdě

SpaceX má problém: kosmická loď Crew Dragon explodovala během testu motorů záchranného systému

** SpaceX provedla na Mysu Canaveral testy motorů SuperDraco. ** Ke konci testů došlo k mohutné explozi. ** Nehoda zpozdí první pilotovaný let lodě Crew Dragon.

Co pořídit k počítači: tipy na osvědčené klávesnice, sluchátka a další příslušenství