Bezpečnost | Asteroidy

K Zemi se blíží další obří asteroid. Bulvár šílí a čeká hladomor, NASA je v klidu

Daily Mail před několika dny zveřejnil článek o asteroidu 2002 AJ129, který se rychle blíží k Zemi. Pokud se s ní střetne – k čemuž by prý mohlo dojít již 4. února – čekají nás desetiletí zimy, tmy, hladomorů atd.

Ve skutečnosti ovšem 2002 AJ129 kolem naší planety proletí ve vzdálenosti cca 4,2 milionů kilometrů. Takže konec světa s nejvyšší pravděpodobností nenastane ani tentokrát.

Problém spočívá v tom, že podobně alarmistické zprávy se rychle objevily i v řadě jiných magazínů. Na Googlu (v sekci „News“) byl v neděli ráno dokonce k vidění obrázek zmíněného asteroidu s titulkem „Doomsday?“

Není divu, že někteří lidé následně kontaktovali NASA s dotazem, proč nás o tomto nastávajícím armagedonnu už dávno neinformovala. „Protože je to lež,“ zněla odpověď na jeden takový tweet.

„Tento asteroid sledujeme již více než 14 let a velmi dobře známe jeho oběžnou dráhu,“ konstatoval Paul Chodas z NASA. „Asteroid 2002 AJ129 má nulovou šanci, že by se 4. února, nebo kdykoliv během následujících 100 let, srazil se Zemí.“

Připomeňme, že v uplynulých měsících se v úplně tom stejném duchu psalo o 2012 DA14, NY65 a mnoha dalších „potenciálně nebezpečných“ asteroidech. Jak jsme ale již uváděli, toto slovní spojení znamená pouze tolik, že inkriminované objekty mají určitou minimální velikost a někdy v budoucnu se ocitnou dostatečně blízko Země.

Zdroj: The Washington Post