Kanada chce do roku 2026 vyslat rover na povrch Měsíce

Canadian Space Agency (CSA) chce během nadcházejících 5 let vyslat na povrch Měsíce vlastní rover. S realizací tohoto cíle by jí měla pomoct NASA.

Ministr pro inovace, vědu a průmysl François-Philippe Champagne v této souvislosti již oznámil investici ve výši 2,5 milionu dolarů do technologických iniciativ pro výzkum naší přirozené družice.

„Výsledky těchto snah zlepší život všech, ve vesmíru i na Zemi," uvedl mj. Champagne ve svém prohlášení. „Rovněž postaví Kanadu na přední místo v oblasti vesmírných inovací.“

Canadarm3

Kanada také pracuje na dalším kloubovém robotickém rameni zvaném Canadarm3. To je určeno pro budoucí stanici Lunar Gateway, která se má nacházet na oběžné dráze Měsíce.

Připomeňme, že předchůdce tohoto ramene – Canadarm2 – je nainstalovaný na vnější straně Mezinárodní vesmírné stanice (ISS). Hraje významnou roli při manipulaci s různými náklady a podporuje rovněž pohyb astronautů mimo prostory ISS.

CSA podle dostupných informací doufá, že její investice přispějí k vytvoření až 21 000 nových pracovních míst a přinesou kanadské ekonomice 2 miliardy dolarů.

Diskuze (1) Další článek: V barvách duhy. Test procesorového chladiče XPG Levante 240