Kanaďané mají technologii, která nabije elektromobil stejně rychle, jako trvá tankování

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 76

Názory k článku

avatar
12. 02. 2019 18:18

Krásný marketing. Potíž je však v tom, že auto na 200 km nastavuji za minutu. Ještě markantnější rozdíl vznikne, pokud budu počítat, že zatímco já budu tankovat 1x plnou, elektromobil se bude na stejné trase dobíjet 5x.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2019 08:45

Elektromobil je pro ty, co mají garáž a v ní zásuvku a cestují jen do práce a na nákupy a na krátké výlety. Nepřijde mi na tom nic divného, takových lidí je poměrně dost.Snaha nahradit všechny spalováky elektromobily je chvályhodná, ale teď to zkrátka ještě nejde. Nechme vědce bádat. Moderní spalovací motory se spokojí třeba se čtyřmi litry paliva na sto km a stále to klesá. Není moc důvodů se hystericky tlačit do elektromobilů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 01. 2019 07:25

Proč tomu jenom nevěřím?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 01. 2019 20:00

Sorry jako, ale tohle je z fyzikálního hlediska prostě nemožný, zásuvka co má výkon 720 kW prostě neexistuje a fakt nemůže ke každý benzínce vést kabel rovnou z elektrárny. Ten kabel přes kterej by mohlo téct 720 kW by měl tak 20 cenťáků v průměru. To je prostě kravina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 01. 2019 18:21

Jenom se zapomněli zmínit, že k tomu budete potřebovat chladící věž...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 01. 2019 18:14

Tady sa řešijú úplné chujoviny jak sviňa. Nemám nic proti elektromobilom, ale zařídil bych aby sa to nabíjalo co nejdél, aby byly prázdné silnice. Každý by měl doma povině elektroauto, a než by to nabíl tož by tam dojel dřív vlakem nebo autobusem a byl bi klid. Tož tak tataři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 01. 2019 14:13

To se mi nějak nezdá. Když to srovnáme z běžným automobilem, tak se za 5 minut tankování dostane do nádrže palivo na mnohem více než jen na 190km. Tedy zřejmě i více energie než ekvivalent pouhých 60kWh. Takže sice možná nabije za 5 minut "stejně rychle", ale určitě méně v porovnání s množstvím energie, která by se za stejnou dobu doplnila do nádrže v podobě benzínu či nafty?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 01. 2019 12:12

Velikost nádrže i rychlost tankování benzinu, nebo nafty je stále stejná ať už je okolní teplota -10° nebo 35°. Míček je na vaší straně baterkáři.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 01. 2019 11:53

Tak si to spočítejme: Za 5 minut se má dodat energie 60 kWh (účinnost nabíjecího procesu ponechejme, pro jednoduchost, na 100%). To znamená, že nabíjecí zařízení musí být schopno po dobu 5 minut dodávat výkon bratru 42 MW, ke všemu na poměrně nízkém napětí. Dost těžko si dovedu představit připojovací zařízení (konektor a vodiče), které by toto umožňovalo a vešlo se do auta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 01. 2019 11:24

Porsche predstavilo nabijeni auta 450kW pred mesicem.- nabiti baterie na 100km jizdu za 3 minuty- plne nabiti za 15 minut- nabiti BMW i3 (57kW baterie) na 80% za 15 minut.Zminuji, ze musi chladit napajeci kabel.Zdroj:- https://www.autoblog.com/2018/12/13/bmw-porsche-45... ... - https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 01. 2019 10:51

No konečně. Už jsem myslel, že tento týden žádná zázračná technologie nebude. Ale trvalo to. Je pátek a skoro jste to nestihli. ☺

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 01. 2019 10:05

I kdybych vyměnil kabely od domu do té budky a teoreticky bych zvládl připojit takovou nabíječku. Stálo by mě to možná tak 50 tisíc...nevím. Jak by se potom řešilo vedení k nám do vesnice, kde by každý druhý večer připojil nabíječku? To by taky museli všechno vyměnit? A co ty elektrárny, trafačky a další? Raději zůstanu u klasiky.... I <3 TDII <3 TSI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 01. 2019 09:41

Ano, uz ta "kanadska" jmena vzbuzuji hodne duvery.Vymyslime technologicky nesmysl, okecame to pomoci trendy buzzwords - dnes leti Artificial Intelligence apod., a on uz se nejaky blbec, ktery na stredni ve fyzice nedaval pozor, najde a "vnuti" nam sve penize. Bravo hosi, genialne primitivni. Drzim vam palce.Aneb na hlupacich se vydelava nejsnadneji - tohle porad plati, stejne jako fyzikalni zakony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 01. 2019 09:15

Tak oni chcou nabit 60kWh baterku za 5minut, to znamena rychlosti 360kW! Jen pro srovnani - Tesla supercharger jede na 120kW s max na 145kW a nejaky superchager v Cine jede teoreticky na 180kW. Uz chci videt jak dosahnou tech 360kW prumerne (!), tzn ze s pouzitim te jejich "umele inteligence" se pocita ze bufou chvilkama tlacit i mnohem vic pokud to podminky dovoli. Chci videt ty napeti, proudy, vedeni, menice, infrastrukturu apod. aby to realizovali. Sorry ale tohle je zase nejake PR sci-fi jakych je spousta. Jenom mazou med kolem huby potencionalnim investorum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 01. 2019 09:07

Technologie, která nabije aku v řádu minut tu již je dávno. A je založená na normálních fyzikálních zákonech. Žádné perpetum-mobile, 60 kWh je stále 60 kWh které tomu musíte dodat.Tohle je jen optimalizace procesu nabíjení, protože při rychlém nabíjení dostávají aku dost zabrat a dříve odejdou. Vedlejším efektem který normální člověk může pozorovat nejvíce je teplo. Takže to střídá různe jednotlivé segmenty článků, hlídá teplotu atd....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 01. 2019 09:02

60KWh za 5 minut je výkon 720KW ! Už vidím, jak taková energie teče takovou kroucenou šňůrou na obrázku. pořád je tam proud a napětí a ani jedno nejde do nekonečna zvětšovat. Buď to proud upálí (teplo), nebo napětí prorazí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 01. 2019 09:00

60 kWh baterii za 5 minut, tedy je potřeba aby ten "stojan" zvádl dávat 720 kW.... Př řekněme 8 stojanech, což je stále malá "pumpa" jsme na potřebě 5,7 MW .... Ehm, tzn. že na každé pumpě musí býr jaderný reaktor 😀

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 01. 2019 09:00

technologie jak nabit baterii za 5 minut existuje jiz od pocatku elektrifikace a vynalezu baterii. Je pomerne primitivni a jmenuje se "narvi to tam co nejvetsim vykonem".. ne ted vazne. jedine co muzou mit je vylepseni stavajici technologie algoritmu nabijeni, tedy posunou krivky a zkrati tech poslednich 20 procent kdy klesa nabijeci vykon. Baterie schopne ustat nabijeni treba 10C (nabijeni vykonem 10ti nasobku sve kapacity) existuji davno, ale byva to dost na ukor zivotnosti.no a ted trochu matematiky. Mam teslu s baterkou 100kWh a chci ji nabit za 5 minut. pro zjednoduseni zanedbejme algoritmy a pocitejme, ze celych 5 minut proste bude stejny nabijeci vykon a ze ucinnost je 100 procent. tak tam tech 5 minut potrebuju rvat.. no asi tak.. 20kW za minutu. teoreticky za hodinu teda nacpu 1,2MW do te baterky, baterie tedy musi unest nabijeni proudem 12C (ve skutecnosti dost vice) a nabijecku budu potrebovat.. no podstatne silnejsi nez cokoliv co je momentalne na trhu a jak bude vypadat takova elektricka "benzinka na dalnici" v budoucnosti, kde bude aspon 10 stojanu? to si spocitejte sami, jak silne vedeni od nejblizsi elektrarny bude potrebovat.. a to zanedbavam treba pripad, kdy tam krome osobaku prijede treba elektricky kamion (tak jak si to naplanovala evropska komise v posledni zmene legislativy, kdy schvalila nove emisni normy a pri te prilezitosti novelizovala i fyzikalni zakony). Ten taky urcite nebude chtit travit u stojanu hodinu.. a ma o trosku vetsi baterku.Neni zas takovy problem vyrabet lepsi baterky, s tvrdsim nabijenim, vetsi kapaciou. je problem pokud se elektromobily masivne rozsiri, jak je asi tak chceme vubec nabijet, kde a cim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 01. 2019 08:51

takze tym ze chvilami to bude nabijat pomalsie sa zvysi celkovy preneseny prud? to neznie moc legit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 01. 2019 08:43

190km - super, tak jste dosáhli efektivity skútru. A to nepočítám, že se tomu autu kapacita baterie snižuje, když dlouho stojí a nejezdí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 01. 2019 08:40

Tenhle způsob poměřování s rychlostí tankování je poněkud o ničem. To za jak dlouho nabiju "plnou" neni až tak důležité, když pak musim stejně nabíjet častěji. Za těch jejich 5 minut nabíjení na 190km natankuju na ujetí 1000km a to i s čekáním než mi někdo uvolní stojan a placením, takže je pořád co dohánět. Na ujetí těch 1000km bych i s tim jejich rychlym nabíjením strávil na 5 nabíječkách dohromady 25 minut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 01. 2019 08:23

No, zdá se mi to dost podezřelé. Pokud je něco takového možné, proč už není na trhu nabíječka schopná nabít baterii mobilu během pěti minut?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 01. 2019 08:19

Proč mám pocit, jako že to není nic revolučního a že takové principy existují, jen bez názvu "umělá inteligence"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor