Krásný marketing. Potíž je však v tom, že auto na 200 km nastavuji za minutu. Ještě markantnější rozdíl vznikne, pokud budu počítat, že zatímco já budu tankovat 1x plnou, elektromobil se bude na stejné trase dobíjet 5x.
Elektromobil je pro ty, co mají garáž a v ní zásuvku a cestují jen do práce a na nákupy a na krátké výlety. Nepřijde mi na tom nic divného, takových lidí je poměrně dost.Snaha nahradit všechny spalováky elektromobily je chvályhodná, ale teď to zkrátka ještě nejde. Nechme vědce bádat. Moderní spalovací motory se spokojí třeba se čtyřmi litry paliva na sto km a stále to klesá. Není moc důvodů se hystericky tlačit do elektromobilů.
Proč tomu jenom nevěřím? :-O
Sorry jako, ale tohle je z fyzikálního hlediska prostě nemožný, zásuvka co má výkon 720 kW prostě neexistuje a fakt nemůže ke každý benzínce vést kabel rovnou z elektrárny. Ten kabel přes kterej by mohlo téct 720 kW by měl tak 20 cenťáků v průměru. To je prostě kravina.
Ne že by mě samotného nezajímalo jak to chtějí prakticky realizovat, ale pokud by tahali ke každé benzince zvlášť přípojku, tak ji už rovnou dotáhnou 22kV vedením a flaknou tam trafacku. A rázem jsi na úplně jiných proudech, takže ani ten tvůj 30cm vodič nebude potřeba.
20cm sorry překlep
Energetici pak budou mít radost z čtvrthodinových odběrů 720kW. Teda když počítám 60kWh za 15 minut, docházím k 240kW, samozřejmě jsou tam nějaké ztráty, ale tak velké snad nejsou (kdyby byly 10% je to moc). Jasně nebude mít ta benzínka jen jeden stojan, že (kolik klientů odbaví benzínka za 15 minut a to maji většinou dojezd daleko větší a nemusí tankovat tak často), takže beru, přípojka 2-10 MW by byla adekvátní. Na takové výkony už skoro ani 22 kV nestačí, ale pořád jsme na "normálních" průměrech vodičů (proudy stovek ampérů nejsou zase takový problém). Co potom bude od trafa k těm stojanům, a co potom dál (musí to být ohebné), na to se ani nechci ptát. Rozhodně to nebude tenká kroucená šňůra jako na ilustrační fotce. Spíš bych to viděl na těžké měděné lano (pochopitelně izolované), aby se taky do auta nějaká energie dostala a nespotřebovala se na ohřívání toho kabelu.
Jenom se zapomněli zmínit, že k tomu budete potřebovat chladící věž...
Tady sa řešijú úplné chujoviny jak sviňa. Nemám nic proti elektromobilom, ale zařídil bych aby sa to nabíjalo co nejdél, aby byly prázdné silnice. Každý by měl doma povině elektroauto, a než by to nabíl tož by tam dojel dřív vlakem nebo autobusem a byl bi klid. Tož tak tataři.
na tom sakra něco je 🙂
To se mi nějak nezdá. Když to srovnáme z běžným automobilem, tak se za 5 minut tankování dostane do nádrže palivo na mnohem více než jen na 190km. Tedy zřejmě i více energie než ekvivalent pouhých 60kWh. Takže sice možná nabije za 5 minut "stejně rychle", ale určitě méně v porovnání s množstvím energie, která by se za stejnou dobu doplnila do nádrže v podobě benzínu či nafty?
Velikost nádrže i rychlost tankování benzinu, nebo nafty je stále stejná ať už je okolní teplota -10° nebo 35°. Míček je na vaší straně baterkáři.
Tak si to spočítejme: Za 5 minut se má dodat energie 60 kWh (účinnost nabíjecího procesu ponechejme, pro jednoduchost, na 100%). To znamená, že nabíjecí zařízení musí být schopno po dobu 5 minut dodávat výkon bratru 42 MW, ke všemu na poměrně nízkém napětí. Dost těžko si dovedu představit připojovací zařízení (konektor a vodiče), které by toto umožňovalo a vešlo se do auta.
Těch 42MW se vzalo kde?
Máš pravdu, mým omylem jsem došel k výsledku 60x většímu (přepočet z hodin na minuty - plácl jsem tam z hodin na vteřiny, debil). Ale i tak...
V pohodě jen jsem se l tomu nemohl dopocitat tak jsem byl zvedavy 😃
Mně vychází 720 kW, ale i tak je to nesmysl
720kW příkonu není možné nabíjet v soustavě 400V, dokonce ani v soustavě NN (do 1000V) to není reálné.Prakticky největší kabel s měděným jádrem 4x240 udrží proudovou zátěž do 400A a sám o sobě je to kabel s hmotností cca 10kg/m dély.Manipulovat ručně se dá s měděnými kabely zhruba do 4x50, pak už je to vážně vopruz. To je krátkodobá proudová zátěž do 200A, trvalá tak 150A.Na tuto hodnotu se musíte dostat s napětím, aby to bylo těch 720kW. To je hrubým odhadem zhruba 2500-3000V.Aby to bylo s minimálními ztrátami při převodech, je třeba zcela nové transformační systémy v distribučních sítích.
Porsche predstavilo nabijeni auta 450kW pred mesicem.- nabiti baterie na 100km jizdu za 3 minuty- plne nabiti za 15 minut- nabiti BMW i3 (57kW baterie) na 80% za 15 minut.Zminuji, ze musi chladit napajeci kabel.Zdroj:- https://www.autoblog.com/2018/12/13/bmw-porsche-45... ... - https://www.youtube.com/watch...
neni problem postavit nabijecku, ktera ma treba 4500 kW a teoreticky zmakne nabit auto za minutu. neni ani problem postavit elektroauto, ktere ma dostatecne velke baterky. postavit elektroauto je radove jednodussi nez vyvinout nove spalovaci.neni ani problem postavit to auto dostatecne odolne, aby sance ze blafnou baterie pri nehode bude minimalni.neni ani problem postavit elektrarnu ktera zvladne dodavat teoreticky nabijeni pro vsechny auta v republice. a bude cista co to jde (treba jaderna, geotermalni atd). neni ani problem postavit vedeni k te nabijeci stanici.ale je ohromny problem vsechny tyto veci sladit dohromady, vybalancovat, navrhnout. O to v cele elektromobilite jde, na papire to vypada skvele, zdroje jsou, nabijeni jde, ekologiste jsou stastni jak to v tech prezentacich vse krasne vypada. ale v praxi, kdyz se na to vrhnou inzenyri, energetici, stavbari.. tak se musi resit tolik malych i velkych problemu a obetovat tolik ruznych veci a delat tak velke kompromisy, ze zatim je vse "music of the future". a to sem zastance elektromobilu.a tyhle vykriky do tmy jako jsou tvrzeni firmy v clanku tomu nepomahaji.
No konečně. Už jsem myslel, že tento týden žádná zázračná technologie nebude. Ale trvalo to. Je pátek a skoro jste to nestihli. ☺
I kdybych vyměnil kabely od domu do té budky a teoreticky bych zvládl připojit takovou nabíječku. Stálo by mě to možná tak 50 tisíc...nevím. Jak by se potom řešilo vedení k nám do vesnice, kde by každý druhý večer připojil nabíječku? To by taky museli všechno vyměnit? A co ty elektrárny, trafačky a další? Raději zůstanu u klasiky.... I <3 TDII <3 TSI
Ale to řešení se přece nabízí samo. zrušíte na vsi všechna pole, tam postavíte soláry a větrníky a nebo na návsi malou jadernou elektrárnu. Sice nebudete mít co žrát, ale za to bude moci celá ves dobíjet najednou.
Ano, uz ta "kanadska" jmena vzbuzuji hodne duvery.Vymyslime technologicky nesmysl, okecame to pomoci trendy buzzwords - dnes leti Artificial Intelligence apod., a on uz se nejaky blbec, ktery na stredni ve fyzice nedaval pozor, najde a "vnuti" nam sve penize. Bravo hosi, genialne primitivni. Drzim vam palce.Aneb na hlupacich se vydelava nejsnadneji - tohle porad plati, stejne jako fyzikalni zakony.
Tak oni chcou nabit 60kWh baterku za 5minut, to znamena rychlosti 360kW! Jen pro srovnani - Tesla supercharger jede na 120kW s max na 145kW a nejaky superchager v Cine jede teoreticky na 180kW. Uz chci videt jak dosahnou tech 360kW prumerne (!), tzn ze s pouzitim te jejich "umele inteligence" se pocita ze bufou chvilkama tlacit i mnohem vic pokud to podminky dovoli. Chci videt ty napeti, proudy, vedeni, menice, infrastrukturu apod. aby to realizovali. Sorry ale tohle je zase nejake PR sci-fi jakych je spousta. Jenom mazou med kolem huby potencionalnim investorum.😀😀😀😀😀😀😀
Sorry, udelal jsem chybu ve vypocku: tech 60kWh za 5min dava potrebny vykon 720kW... ne ze by jim to pomohlo 😀😀😀
No, ono to spíše než PR je taková ta oblíbená klasika: máme to ověřeno na akumulátorech v telefonu, takže jsme výsledky vynásobili 10000 a zde je máte.
Technologie, která nabije aku v řádu minut tu již je dávno. A je založená na normálních fyzikálních zákonech. Žádné perpetum-mobile, 60 kWh je stále 60 kWh které tomu musíte dodat.Tohle je jen optimalizace procesu nabíjení, protože při rychlém nabíjení dostávají aku dost zabrat a dříve odejdou. Vedlejším efektem který normální člověk může pozorovat nejvíce je teplo. Takže to střídá různe jednotlivé segmenty článků, hlídá teplotu atd....
60KWh za 5 minut je výkon 720KW ! Už vidím, jak taková energie teče takovou kroucenou šňůrou na obrázku. pořád je tam proud a napětí a ani jedno nejde do nekonečna zvětšovat. Buď to proud upálí (teplo), nebo napětí prorazí.
Tak na řešení těch problému jsou snad evropské směrnice...
😀
je nutne nebat se ekologickych vyzev! potece tam 1800 A. to sice vypada na prvni pohled hrozive, ale pokud se potom do nejake ekologicke studie proc je to naprosto v poradku napise misto toho velkym pismem 1,8 a za to malym kA, tak to hned vypada o dost lip 🙂mimochodem, na 1800A pri pouziti fakt kvalitnich medenych dratu potrebujete prurez pres 1000mm2 tedy lano medene tluste pres 4cm a to nepocitam izolaci. s tim bude urcite lahudka manipulovat a pripojovat to do auta, nehlede na ten oblouk az se to nedejboze spoji ty kontakty 🙂
Ty děláš jako by hadice u benzínek měly průměr jako brčko z mekáče. A taky se s tím dá manipulovat.
Hadice a kabel je ovšem něco jiného...
ano to je presne ono, o cem mluvim. sediva je teorie, zeleny je strom praxe.srovnejme zeleznou tyc o prumeru 4cm a gumovou hadici o prumeru 4cm. ano, teoreticky se obe drzi v ruce stejne. neni problem. ale v praxi je trosku, malicko rozdil, drzet v ruce dva metry zelezne tyce a dva metry gumove hadice.. a snazit se je ohnout.
Obavam se, ze toto dalece presahuje Shalovy intelektualni schopnosti. Ostatne, prokazuje to pod clanky o elektorvozitkach dnes a denne.
Jojo, jeslti dobře počítám, tak ta "hadice" bude vážit přes 22 kg... Ideální pro slečny v lodičkách 😀😀
Rekni nam jeste neco chytreho prosim 😀
Dam ti tip. Kdyz tam bude misto 400V trosku vyssi napeti, treba 6kV, tak proud bude uz jen 120A a hned se zmensi i prumer kabelu.Kazdopadne kickstarter snese cokoli, takze je otazka jaka bude za par let realita a zda neco takoveho vubec kdy budou schopni splnit.
6 kV, no dobře. Jak kvalitní bude muset být isolace takového kabelu? A ve kterém státě zákony povolují neproškolenému a necertifikovanému personálu manipulovat s rozpojitelným pohyblivým přívodem na této napěťové hladině? V ČR je legislativně bezproblémový maximálně 1 kV, tj. z napětí v praxi používaných přichází do úvahy pouze těch 400 V.Kromě toho těch 6 kV bude potřeba převést napětí pro trakční baterii. Takže zase nějaký měnič jak kráva, tentokrát v autě - a samozřejmě odpovídající ztráty.
spravna poznamka. a kdyz tam das 22kV, tak proud bude jeste mensi.. a teoreticky ani nepotrebujes nabijecku, staci prehodit nabijeci kabel pres draty co vedou na sloupu za barakem 🙂bez legrace, to je samozrejme cesta jak dosahovat vyssich nabijecich kapacit, ale znamena to jine typy baterek s vyssi voltazi, trafa atd.. takze timto smerem to pujde, ale bude to jeste chvili trvat.
60 kWh baterii za 5 minut, tedy je potřeba aby ten "stojan" zvádl dávat 720 kW.... Př řekněme 8 stojanech, což je stále malá "pumpa" jsme na potřebě 5,7 MW .... Ehm, tzn. že na každé pumpě musí býr jaderný reaktor 😀
Když nebudete uvažovat o možnostech uložení kapacity, tak máte částečně pravdu. Nicméně vyspělé dobíjecí stanice mají ke každému stojanu napojenu baterii, z které se auto nabíjí. Po celý den se tyto záložní baterie dobíjí ze solárních panelů. Takže cílem je mít vedle každé stanice jen malou solární elektrárnu :)
Malou solární elektrárnu 😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀 Uložení energie pro takové odběry 😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀😀Doufám, že jste myslel ten příspěvěk ironicky.
Obavam se, ze ne. tohle je ukazkovy priklad elektroidiocie.
Já doufám, že ne, že si opravdu dělá legraci, jelikož, i juá, který měl z fyziky a matiky na gymplu 4ky, dokáže poznat, v črm je to nesmyslná myšlenka, tak tevím, jak hloupý by dotyčný musel být.
nevim proc by si mel delat legraci, je to urcite vazne minene. na to aby takova "benzinka" mohla ulozit 5,7MWh a to same ziskavat ze solaru, ji bohate postacuje, aby mela solarni elektrarnu o necelych 6000 m2 (tedy 100x60m, teoreticky tedy ohromna strecha nad celou elektrobenzinkou). samozrejme, je tu takova drobnost, ze je potreba zanedbat vsechny ztraty a pocitat se 100 procentni ucinnosti solarnich panelu a veskere elektroniky kolem a tez s teoretickym maximalnim slunecnim svitem (tedy 1kw na m2 a to vcetne noci), ale to neni nic, s cim by si evropsti urednici neporadili pri nejake dalsi novelizaci emisnich norem.. 🙂
toto planuje musk, tam kde to bude m ozne, nad kazdou nabijackou bude strela so solarom. ak si dobre pamatam, mohlo by to usetrit aspon 25% celkovej spotreby
Těch 25 % je hodně velký optimismus, tak po třech jointech a v jen v Kalifornii.
Nojono 😀 ALe jen jsem se podíval, kolik taková benzinka zabírá místo. Tedy většina z nich je do L, či T, takže relativně málo, ale pokud zasttřečšíme i příjezdy apod, tedy uděláme z toho čtverec, tak se opohybujeme kolem 3500 - 4000 m2, což zase nevychází 😀
To je teorie předpokladu stávajících technologií, avšak s výhledem za 10-15 let. Aktuálně vlastně neexistuje elektromobil (a baterie v něm), kterou byste mohl nabíjet příkonem stovek kilowat (Jaké napětí? Jaký proud)?.Idea, že se potkají dvě auta s takovou potřebou nabíjení na jedné stanici na území ČR vyžaduje penetraci takových aut v řádu alespoň 100 000 ks a i tak to bude jen teorie pravděpodobnosti.Aktuálně je v ČR 2000 elektromobilů a žádný z nich nedisponuje takovými možnostmi.Tedy celé tohle teoretizování je jen blábolení o ničem.
technologie jak nabit baterii za 5 minut existuje jiz od pocatku elektrifikace a vynalezu baterii. Je pomerne primitivni a jmenuje se "narvi to tam co nejvetsim vykonem".. ne ted vazne. jedine co muzou mit je vylepseni stavajici technologie algoritmu nabijeni, tedy posunou krivky a zkrati tech poslednich 20 procent kdy klesa nabijeci vykon. Baterie schopne ustat nabijeni treba 10C (nabijeni vykonem 10ti nasobku sve kapacity) existuji davno, ale byva to dost na ukor zivotnosti.no a ted trochu matematiky. Mam teslu s baterkou 100kWh a chci ji nabit za 5 minut. pro zjednoduseni zanedbejme algoritmy a pocitejme, ze celych 5 minut proste bude stejny nabijeci vykon a ze ucinnost je 100 procent. tak tam tech 5 minut potrebuju rvat.. no asi tak.. 20kW za minutu. teoreticky za hodinu teda nacpu 1,2MW do te baterky, baterie tedy musi unest nabijeni proudem 12C (ve skutecnosti dost vice) a nabijecku budu potrebovat.. no podstatne silnejsi nez cokoliv co je momentalne na trhu 🙂 a jak bude vypadat takova elektricka "benzinka na dalnici" v budoucnosti, kde bude aspon 10 stojanu? to si spocitejte sami, jak silne vedeni od nejblizsi elektrarny bude potrebovat.. a to zanedbavam treba pripad, kdy tam krome osobaku prijede treba elektricky kamion (tak jak si to naplanovala evropska komise v posledni zmene legislativy, kdy schvalila nove emisni normy a pri te prilezitosti novelizovala i fyzikalni zakony). Ten taky urcite nebude chtit travit u stojanu hodinu.. a ma o trosku vetsi baterku.Neni zas takovy problem vyrabet lepsi baterky, s tvrdsim nabijenim, vetsi kapaciou. je problem pokud se elektromobily masivne rozsiri, jak je asi tak chceme vubec nabijet, kde a cim.
Moderni elektricka lokomotiva kdyz akceleruje ve vysoke rychlosti (100km/h a vyse), tak ji uz adhese dovoli vyuzit maximalni vykon 6MW. Starsi kusy, kterych je zeleznice plna, berou tak 3-4MW. Elefant 2MW. A nic nekolabuje.
A víte proč?
Vysoke napatie, male prudy.
"Omezeni tahu" ti nic nerika, co? 🙂Zeptej se na "Kacku" (k-report.net), tam ti vysvetlej, jak je to s elektrikou na zeleznici. A proc nektere navesti "stahni sberac" nekdy sviti a nekdy ne...
Vedení nebude silnější než aktuálních AlFe 42/7 které se používají na venkovní rozvody VN.Na konci bude takováto trafostanice:http://www.evmont.sk/uploads/ContentItems/247/...Vzhledem k faktu, že většina benzinek mimo městské zástavby už je dávno má, jinak by neměly elektřinu, přívod k nim není problém.
Přes tu stanici protáhneš max 0,6MW, ne 6 MW co potřebuješ.
A proč bych měl potřebovat na nabíjecí stanici trvalý příkon 6MW? (To je 100ks 60kW stojanů permenentně v provozu na plný výkon).Jen na okraj, aktuáně nejen v Česku neexistuje žádné auto, které by se takhle umělo nabíjet.Nehledě na problematiku o které byla řeč - přívod.Na venkovním vedení AlFe 42/7 viz foto můžeš mít pověšených takových trafostanic třeba 10. Tedy úplně klidně i potřebných 6MW, což je zhruba 10 transformátorů 630kV - běžný distribuční TR.Co tu nepadlo, jsou potřebné nabíjecí parametry ve vztahu proud/napětí u této nabíječky. Do budoucna se na úrovni rychlonabíjení u automobilů očekává spíše nabíjení na úrovni vysokého napětí právě kvůli nízké náročnosti na distribuční sítě.
takze tym ze chvilami to bude nabijat pomalsie sa zvysi celkovy preneseny prud? to neznie moc legit.
Prečo nie? Keď cez vodič prechádza prúd zahrieva sa. Väčšia teplota => väčší odpor => ešte väčší nárast tepla atď... Toto proste sleduje že keď sa dvihne teplota čiže aj odpor zníži prúd čo dá možnosť ochladiť vodič, tým znížiť odpor a teda pustí väčší prúd.V skratke neustále nabíjanie vysokým prúdom je pomalšie ako prerušované kvôli nárastu odporu skrz teplo.
190km - super, tak jste dosáhli efektivity skútru. A to nepočítám, že se tomu autu kapacita baterie snižuje, když dlouho stojí a nejezdí.
Tenhle způsob poměřování s rychlostí tankování je poněkud o ničem. To za jak dlouho nabiju "plnou" neni až tak důležité, když pak musim stejně nabíjet častěji. Za těch jejich 5 minut nabíjení na 190km natankuju na ujetí 1000km a to i s čekáním než mi někdo uvolní stojan a placením, takže je pořád co dohánět. Na ujetí těch 1000km bych i s tim jejich rychlym nabíjením strávil na 5 nabíječkách dohromady 25 minut.
ty ano, ale hodně velké procento populace ujede denně do práce 30-50km a část z nich má garáž, ve které může v noci dobíjet. Tak si neber všechno tak osobně 😉
a co jako? Koho tady zajímá kolik kdo ujede autem a jestli má garáž a jestli může nabíjet přes noc, když je článek o nabití auta za 5 minut srovnatelně s rychlostí tankování? Článek se snažil minimálně nadpisem vzbudit dojem, že nabíjení je stejně rychlé jako tankování, tak jen komentuju, že to zatim ani náhodou.
A ten prinos k te ekologii jak, ze maji byt elektro auta eko je kde??
Na 1000km člověk stráví na odpočinkových pauzách víc jak 25 minut. Prvních 400km se dá ujet v kuse, pak to chce pauzu častěji a delší než 5 minut. Pokud se auto dobije na 80% za 10min tak je to víc než dostatečné. Problém je zatím nedostatečná infrastruktura nabíjecích stanic v ČR.
Přijde na to, kde a čím člověk jede. Ono to nezávisí tolik na vzdálenosti jako takové. Jde hlavně o kombinaci doby jízdy a míry únavy.Každé auto má něco jako pohodlnou cestovní rychlost. Když pojedu v BMW 7er po německé dálnici 180, tak tisíc kilometrů na jeden zátah není zase takový problém, protože než tu tisícovku ujedu, nestačím se unavit. Pokud bych jel stejně rychle v Octavii nebo Golfu, tak to bez zastávky nepůjde. Protože buď pojedu 180 a unavím se podstatně dřív, nebo pojedu pomaleji ale o to déle. V obou případech budu potřebovat zastávku.V praxi jezdím 1060 km z Belgie do Čech s jednou zastávkou za běžných podmínek a dvěma až třemi pokud je hustý provoz nebo mizerné počasí.
Já bych si udělal i více přestávek, ale záleží na provozu. Nicméně tankování jako takové nepovažuji za vhodnou přestávku a tankování není zrovna ideální okamžik k tomu dát si něco k jídlu a/nebo si koupit kávu, po tankování je třeba přejet na parkoviště. A u dobíjení to bude podle mě brzy ještě horší a ve špičce bude o rychlodobíjecí stojany příliš velký zájem, než aby tam někdo trávil půl hodiny místo 5 minut.
No, zdá se mi to dost podezřelé. Pokud je něco takového možné, proč už není na trhu nabíječka schopná nabít baterii mobilu během pěti minut?
Názor byl 1× upraven, naposled 18. 1. 2019 08:37
Třeba proto, že by se mobil musel nejdéle po půl roce vyhodit kvůli zničené baterce? Protože výměnné akumulátory nejsou dostatečně cool? Tedy pro výrobce? S elektromobilem to bude mnohem dražší sranda, ale on je celý ten koncept úplně mimo, tak co už...
5 minut sice ne, ale když porovnáš rychlosti nabíjení v rámci generací, tak ten posun je velký. Dřív u tlačítkových mobilů byla baterie kolem 900-1000mAh, nabíjelo se to třeba 5-6 hodin. Dneska 4000mAh mi to nafláká za 20 minut.
ano naflaka, ale ta zivotnost akumulatora... jasne ze dnes ludia nemyslia na to ze ci vydrzi ta bateria 2 roky ci viac, ked vyrobca s mobilom ktory chcem je tu kazdy rok s novym a novym modelom. Kto dnes uz riesi zivotnost baterie, jedine ak skape do 6 mesiacov... skor ako to rychle nabijanie by sa mali aj zamerat na co ekologickejsiu vyrobu clankov a taktiez na ine systeme ako lithium-ion...
Ukažte mi prosím mobil s kapacitou 4000mah,ktery nabijete za 20 minut. Možná tak 1h a 20 minut
Nafláká samozřejmě na dojezd 20km, stejně jako ten elektromobil. Tedy na cca 20 %.
Proč mám pocit, jako že to není nic revolučního a že takové principy existují, jen bez názvu "umělá inteligence"?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.