Kapitán Kirk se v 90 letech vrátil do vesmíru. Tentokrát ne s USS Enterprise, ale v raketě od Blue Origin

Fandům Star Treku bude jméno William Shatner známé. V tomto legendárním sci-fi seriálu od roku 1966 po následující čtyři dekády ztvárnil postavu kapitána Jamese T. Kirka, velitele lodi USS Enterprise. Ve středu tohoto týdne se do vesmíru podíval skutečně – díky „atmosferickému skoku“ raketou New Shepard společnosti Blue Origin.

Jde o obdobný let v délce deseti minut, který v létě absolvoval také majitel firmy, miliardář Jeff Bezos. Modul rakety tentokrát vystoupal do výšky 106 kilometrů. Booster bezpečně přistál na určené plošině a zajímavé je, že to byl jeho už 17. let.

Shatner se ve svých devadesáti letech stal nejstarším člověkem, který se dostal do vesmíru. Z Bezosovy strany jde o další brilantní marketingový tah – jednak se díky slavnému herci nová turistická atrakce znovu dostává do médií (i na VTM.cz; gratuluji Jeffe), ale také vysílá jasný vzkaz, že když ji zvládne 90letý stařec, zvládne ji téměř kdokoliv. „Kapitán Kirk“ po přistání potvrdil, že je v pořádku, svědci reportovali lehce nejistou chůzi.

Záznam Shatnerova letu:

Zbylá místa obsadili: viceprezidentka Blue Origin Audrey Powers, bývalý inženýr NASA Chris Boshuizen a Glen de Vries, ředitel a spoluzakladatel společnosti Medidata Solutions, která se zabývá výzkumem v oblasti zdravotnictví.

Diskuze (11) Další článek: Jak na Windows udělat sekundární monitor z iPadu? Pomůže Luna Display

Témata článku: Vesmír, Raketa, Blue Origin, Jeff Bezos, New Shepard, Kapitán, Popis, Star Trek, Jeff, USS Enterprise

Elden Ring má velmi nezvyklou strukturu mapy, tvrdí producent

Nový projekt FromSoftware bude rozhodně dostatečně nostalgický, ale také i zcela nový.

Elden RingFromSoftware