Jan Šanda
29. 3. 2025 • 12:04

Tak Čína ví, o čem mluví a proč se bojí. Stačí se podívat na jakýkoliv veletrh a podívat se, co dělají čínští zvědové.

LukKoh
LukKoh
29. 3. 2025 • 10:49

V Berlíně na Innotransu, což je obří veletrh všeho, co se týká veřejné dopravy, lze u každé nečínské technologie vidět skupiny čínských zvědů, kteří lezou všude možně pod různé dekly, vše oměřují a detailně fotí. Někdy je to až komické, když zpod skoro každého vozu nebo lokomotivy koukají nohy čínských techniků.

Walkeer_CZ
29. 3. 2025 • 0:51

me bavi, jak vsichni nadavaji na elektro, zejmena mistni odbornici a cina nas mezitim vesele prevalcuje prave s elektromobily...EU zustane jako skanzen se svymi parnimi, pardon spalovacimi, motory

Xwert Is
28. 3. 2025 • 14:10

To je asi vtip nie?
Celé Čínske technologické odvetvie je tam kde je preto, že západ desaťročia využíval Čínu ako lacnú montovňu. Číňania postupne odkukali čo a ako a dnes už dokážu svojim vlastným vývojom konkurovať.
Takže celý základ ich know-how je od západu. Jediné v čom má čínsky priemysel výhodu oproti západu je ten, že v Číne nikoho nezaujímajú pracovné podmienky a majú tam nízku cenu práce. Ak by v tomto smere boli tam kde je západ tak ich konkurenčná výhoda v podobe ceny by nebola až taká výrazná. Ešte je otázne ako budú tieto značky s kvalitou lebo to sa ukáže po čase.

Milan Král
28. 3. 2025 • 11:08

Asi ted me budpu vsichni hejtit ale vozy BYD maji hezky design.

světelná tyč
28. 3. 2025 • 9:04

Takže milsto know how budou mít mexikáni how now

Petr Vojvo
27. 3. 2025 • 14:29

Elektrovehikly jsou natolik rozdílné od spalováků, že kopírování nemá smysl.
Zakladem EV jsou baterie a ty má čína nejlepší.
Proto ta technologická převaha.
Evropa i usa prožraly svůj náskok. Proto zavádí nesmyslnà cla, aby mohli dále spát a upadat do muzejní doby.

Martin Prokop
Martin Prokop
27. 3. 2025 • 14:27

Divadlo protože takové ohrožení je omluvitelnější než vycouvání z finančních\strategických důvodů. Pokud je pravdivá informace o clu 25% na vozy vyrobené mimo USA, tak jim to moc hlavně v Mexiku nepomůže.
Naopak problém budou mít některé značky, které pod USA značkou dělají pro USA vozy v Asii . Zatímco BMW, Mercedes , Volkswagen, Volvo, Stellantis (Fiat, Chrysler, Alfa) vyrábí na území USA.

Určitě si přečtěte

Články odjinud