Tak Čína ví, o čem mluví a proč se bojí. Stačí se podívat na jakýkoliv veletrh a podívat se, co dělají čínští zvědové.
V Berlíně na Innotransu, což je obří veletrh všeho, co se týká veřejné dopravy, lze u každé nečínské technologie vidět skupiny čínských zvědů, kteří lezou všude možně pod různé dekly, vše oměřují a detailně fotí. Někdy je to až komické, když zpod skoro každého vozu nebo lokomotivy koukají nohy čínských techniků.
me bavi, jak vsichni nadavaji na elektro, zejmena mistni odbornici a cina nas mezitim vesele prevalcuje prave s elektromobily...EU zustane jako skanzen se svymi parnimi, pardon spalovacimi, motory
To je asi vtip nie? Celé Čínske technologické odvetvie je tam kde je preto, že západ desaťročia využíval Čínu ako lacnú montovňu. Číňania postupne odkukali čo a ako a dnes už dokážu svojim vlastným vývojom konkurovať.Takže celý základ ich know-how je od západu. Jediné v čom má čínsky priemysel výhodu oproti západu je ten, že v Číne nikoho nezaujímajú pracovné podmienky a majú tam nízku cenu práce. Ak by v tomto smere boli tam kde je západ tak ich konkurenčná výhoda v podobe ceny by nebola až taká výrazná. Ešte je otázne ako budú tieto značky s kvalitou lebo to sa ukáže po čase.
Číňani nechtějí, aby amíci zjistili, co všechno v tom je okopírované.
Pravdepodobne ste už dlhšiu dobu neboli v Číne, odporúčam návštvevu väčšieho mesta, máte dojem sci-fi. Infraštruktúra, technológie, rozvoj, vyzeráme ako zaostalá dedina. Čína dlhodobo - 10tky rokov investuje enormné sumy do vzdelávania "normálnych" technických inžinierskych odborov, nie ako európa do nezmyslov "pavedy" ako sociálna práca, história literatúry, politológie alebo genderové štúdiá na Karlovej univerzite (odporúčam si pozrieť diplomové práce, min. ich názvy). Takže keď máte milióny klasických technických inžinierov, niečo už vymyslíte. Viete koľko Čína plánuje postaviť jadrových elektrární (mimochodom trochu vyššej generácie a vyspelejšie ako kdekoľvek v EU), letísk, atď. ... A verím tomu, že to postaví v relatívne krátkej dobe. Takže EU bude mať konkurenta s 10x nižšou cenou za energie a tiež nxnižšou cenou za suroviny. Ale mi to s tým genderom v EU porazíme :)
Asi ted me budpu vsichni hejtit ale vozy BYD maji hezky design.
Jsou opravdu hezké.Navíc baterie od CATL jsou to nejlepší co se dnes vyrábí.
Takže milsto know how budou mít mexikáni how now
Třeba budou vyrábět tesly. Taky je okolo giga ticho.
Elektrovehikly jsou natolik rozdílné od spalováků, že kopírování nemá smysl.Zakladem EV jsou baterie a ty má čína nejlepší.Proto ta technologická převaha.Evropa i usa prožraly svůj náskok. Proto zavádí nesmyslnà cla, aby mohli dále spát a upadat do muzejní doby.
Divadlo protože takové ohrožení je omluvitelnější než vycouvání z finančních\strategických důvodů. Pokud je pravdivá informace o clu 25% na vozy vyrobené mimo USA, tak jim to moc hlavně v Mexiku nepomůže.Naopak problém budou mít některé značky, které pod USA značkou dělají pro USA vozy v Asii . Zatímco BMW, Mercedes , Volkswagen, Volvo, Stellantis (Fiat, Chrysler, Alfa) vyrábí na území USA.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.