Koncept Kawasaki Corleo vniknul pro výstavu Expo 2025. Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo vniknul pro výstavu Expo 2025. | Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  | Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  | Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  | Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  | Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  | Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  | Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  | Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  | Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  | Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  | Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  | Zdroj: Kawasaki

Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki
Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki
Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki
Koncept Kawasaki Corleo  Zdroj: Kawasaki
12
Fotogalerie

Kawasaki Corleo má čtyři nohy a žere vodík. Je obratnější než motorka, rychlejší než kůň

Japonci už delší dobu ukazují, že spíše než bateriím věří vodíku. Mezi průkopníky patří i kultovní motocyklová značka Kawasaki, která už dříve představila funkční prototyp vodíkové motorky. S posledním konceptem se ovšem Japonci utrhli ze řetězu. Ale není divu, Kawasaki Corleo je stroj určený pro Expo 2025, které začalo v Osace. Na takovém typu výstavy jsou odvážné koncepty dovolené, ba dokonce žádoucí, a úplně nevadí, že se s nimi nepočítá do výroby.

V počítačové animaci se stroj hýbe a způsobem pohybu připomíná koně, při skocích spíše kočkovitou šelmu, ale Kawasaki na webu mluví o robotickém koni. Nohy se pohybují nezávisle na sobě a měly by umožnit velkou průchodnost terénem. „Kopyta“ jsou gumová, což má zajistit přilnavost ve většině situací. Zadní pár nohou je na kyvném rameni, což by mělo pomoci zvládat velké rázy a doskoky.

Zajímavě je řešený pohon. Každá noha má vlastní elektromotor a mechaniku, energii jim dodává malý spalovací motor o objemu 150 cm3. Místo benzinu spaluje vodík z několika malých nádrží v zádi stroje. Ovládání je podobné motorce – tedy pomocí řídítek, před kterými je velký displej s údaji.

Corleo v akci:

Podle Kawasaki má jít o nový druh dopravního prostředku pro zábavu a zdolávání náročného terénu. Veřejnost může koncept vidět na výstavě Expo v Osace, jde však pouze o maketu a těžko říct, zda se projekt dostane dále.

Zdroje a další informace: Kawasaki

Určitě si přečtěte

Články odjinud