Jako ukazat AI video neexistujiciho modelu 😅🤣 ptakovina nejvyssiho levelu, absolutne nepouzitelne a k nicemu. Mozna az smog vyhubi kone tak se na tom muzou vozit deti jako na ponym kdyz jsou hody.
Jako chtěl bych to, to zase ne že ne. Ale Japonci jsou v automotive fakt úplní tragédi. V článku se píše "Japonci už delší dobu ukazují, že spíše než bateriím věří vodíku." - oni v baterie věří a tohle je taky má a bez nich by to nefungovalo. Jen si myslí, že je blbost nabíjet nabíječkou a místo toho auta/chodící věci nabíjí z motoru spalující vodík nebo chemickou reakcí vodíku a kyslíku.Za mě ptákovina úplně ve všem a vzhledem k tomu jak se vyvíjí trh, tak je nás několik miliard se stejným názorem
Opravdu má kůň 1 koňskou sílu, tedy cca 750 W?Mám elektrickou motorku, která má 3000 W, a do kopce je to fakt bída. Uveze asi 150 kg, ale má co dělat. O jízdě tryskem si můžu nechat zdát. A že bych s ní stahoval kmeny v lese? :)Jaktože kůň o jedné koňské síle toho tolik udělá?
Do kopce vás dostane i pouhý jeden watt. Jen to bude trvat dlouho, takový motor bude muset být vhodně zpřevodovaný.Typický kůň má průměrný výkon vyšší než jedna koňská síla. Natož pak špičkový. A táhne vocpoda.Pozorovat to někdy můžete na tom, jak koně chodí do kopce.
Může to mít nějakou baterku. Psali kolik to dobíjí. Zřejmě nebudeš sprintovat přes celou savanu.
Kun nema jednu konskou silu.Jak byla ta jednotka stanovena se da celkem snadno dohledat..
Takže prezentace neexistujícího produktu. Taková klasika 😃Ale jinak ano, bylo by to super, nejen pro líné lidi, ale třeba pro vědce, co musí dělat v rozsáhlém terénu (viz drony, kolik ušetřily práce), nebo pro někoho se ztravotním postižeím apod.Nicméně kdyby to fungovalo tak, jak je v animaci, tak čuchám čuchám cenu v řádech milionů, ne-li desítek.Zdar Max
Ne, prezentace technologického demonstrátoru ve vývoji. Když se vymýšlí něco nového, tak se to tak dělá. Nikdo rozumný nečeká, že by za rok byl hotový produkt.Na druhou stranu, na tom zařízení není nic vyloženě nemožného, všechny potřebné technologie existují a jsou vyzkoušené. Jde "jen" o to, dát je dohromady tak, aby to dávalo smysl. Pokud by do toho Kawasaki šláplo, umím si představit funkční technologický demonstrátor do pěti let a komerční produkt do deseti. Otázka spíše je, jestli by o něco takového byl zájem, a když, tak jak velký. Ale přesně tuhle diskuzi má ta prezentace rozjet.
Tady někdo žije v dost těžkým snu 😃Pomineme, že:1) sice existují podobně mobilní roboti, ale ne tak mobilní a nenesou náklad jako je člověk.2) cena takového zařízení by byla nejspíše astronomická3) údržba časově a finančně náročnáCo, ale pominout nelze, je zdroj, který to má napájet. Nic takového v dnešní době neexistuje a ještěš dlouho existovat nebude. Tedz za předpokladu, že to nemá dopravovat lidi jednosměrnou jízdenkou, někam 50km do divočiny, kde to pak umře 😃Zdar Max
Ale, ve snu? Boston Dynamic představil BigDog v roce 2005, šlo o robota zhruba stejné velikosti jako tenhle od Kawasaki a s nosností 150 kg. Nic takového jako ve videu samozřejmě nepředváděl, ale za těch 20 let (!) technika hodně pokročila. Při tom, co předvádí nejnovější generace Atlase si umím tu vizi Kawasaki představit velmi snadno. Cena zařízení i údržby je u technologického demonstrátoru naprosto podružná. Pokud bude stát sto milionů a hodina provozu dalších deset, koho to zajímá? Cenu má smysl řešit až ve chvíli, kdy budou vyvíjet koncový produkt. Možná ta cena smysluplná bude, možná ne, ale nejdříve musí vyzkoušet, jestli to vůbec zvládnou postavit. Zdroj energie problematický je. Na druhou stranu za neexistující nebo nemožný bych jej určitě neoznačil. Naopak si myslím, že tohle Kawasaki naznačilo dobře. Lithiové baterie nebo superkapacitory na krátkodobé pokrytí špiček, malý spalovací motor na průběžné dobíjení. 150 cm3 motor váží pár kilo a minimálně 10 kW z něj vytáhnout jde. To na chůzi ustálenou rychlostí v normálním terénu musí stačit. Pro zajímavost, výše zmiňovaný BigDog si vystačil s 11 kW.
Tyhle první roboti fungovaly na drát, nebo na spalovací motor (to byl pěknej hučák do uší) a měly systém postavený na hydraulice. Od toho se ustupuje. Celý ten koncept byl přepracován, aby se dalo zbavit problematické hydrauliky.Porovnání tedy nedává smysl. A ano, za 20 let se udělal pokrok právě v tomto, tj. zbavení se hydrauliky, zlepšení motoriky, zrychlení apod. Bateriové systémy poskočily ohromně, ale na desíky km s náloží člověka v těžkém terénu to podle mně není ani omylem.Zdar Max
A přesně se spalovacím motorem počítá i Kawasaki. Z marketingových důvodů si k tomu přibásnili, že bude na vodík, ale to už je drobnost. Proč by to porovnání nedávalo smysl? Pokud BD zvládlo přechod z hydrauliky na elektriku u modelu Atlas, určitě by na stejném základu zvládlo postavit i "elektrického koně".Mimochodem nezapomínejte, že Boston Dynamics je dnes Korejská společnost. Korejci se sice s Japonci nemají úplně v lásce, ale kdyby to jinak nešlo, umím si snadno představit, že by si Kawasaki od nich prostě koupili patřičné know-how.Jinak je asi otázka, jaké od toho stroje vlastně máte očekávání. Pokud čekáte, že to bude náhrada motorky, tak chápu, že si to neumíte představit. Ale samotné Kawasaki to prezentuje jako "koně". Nevím, jestli jste na koni někdy jel, ale kůň je navzdory představě ve skutečnosti dost pomalé zvíře s krátkou výdrží. Dokáže sice krátkodobě běžet velmi rychle, ale na desítky kilometrů dlouhé trase s nákladem se bude ploužit podobnou rychlostí, jako člověk po svých. A na to výkon kolem 10 kW s pár litry paliva prostě stačit musí.
na Expo 2025 to bude umět chodit rovně po dlažbě a na Expo 2027 se to už bude umět i otáčet ...
Zero Dawn 🙂
Z animace je velmi poznat, že to co se v ní děje odporuje fyzikálním zákonům. Možná v Boston Dynamics by něco podobného dokázali postavit, časem, ale zdroj energie bude určitě velké omezení výkonu nebo dojezdu. V současnosti prostě na postavení takto funkčního stroje technologie ještě nedosáhnou...
Přesně. Viděl jsem toto video někde kolem 1.4. A měl jsem to za jasný apríl. Tak mě to teď překvapilo, že by se mělo jednat o reálný produkt.
Taktéž jsem neslyšel o zdroji energie, který by to dokázal utáhnout.Zdar Max
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.