dotaz vojína kotasa ...koľko áut sa ročne v číne predá?Nie je to náhodou tak, že strašne málo vzhľadom k počtu obyvateľov, a teda autá kupuje majetnejšia vrstva obyvateľstva?Okrem toho, pchajú sa do hybridov, čo je ale úplne zjavne oblasť, kde sa "sluší" a "patrí" byť napchatý z pohľadu sociálneho statusu kupujúceho a kašle sa na to, že hybridy sú pre prírodu omnoho horšie ako obyčajné spaľováky?
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2023 16:10
Problém ani nie je v tom, že si priemerný Číňan nemôže kúpiť auto. On si ho za svoj plat aj kúpi, ale problém je v tom, že nedostaneš evidenčnú značku. Vo veľkých mestách totiž evidenčné značky predávajú za extrémne vysoké čiastky v prepočte cca 10 000€, alebo ich jednoducho losujú. Boja sa preplnených miest. Ale ak bývaš v malom mestečku do milióna obyvateľov, tak tento problém asi mať nebudeš. A elektrické autá majú tú výhodu, že napríklad v Šanghaji dostaneš túto značku za administratívny poplatok. Občas o tom hovorí napríklad Pavel Dvořák na svojej stránke.
Evropu čeká světlá budoucnost - všechno bude z Číny :-D
nemajte obavu.Úplne logickým trendom bude, už začína byť tzv antiglobalizácia výroby.Dôvod? Keď v mieste ťažby vyrobíte primárny polotovar (oceľ, primárny hliník, tkaniny a podobne), bez zásadných problémov s výrazne nižšími dopravnými nákladmi viete tieto prvotne spracované výrobky odviezť do výrobných závodov. Takže výroba polotovarov sa postupne premiestni do miest výskytu surovín. Len u takej železnej rudy alebo hliníku to krásne vidno. Ak by sme vzali aj s hlušinou, tam sú dopravné náklady aj 10x vyššie na prevoz suroviny, ak vezme predspracované (napr. al2o3), stále asi 2x vyššie dopravné náklady ...Výroba finálnych výrobkov - toto sa bude diať v miestach spotreby. Dôvod? Vysoká úroveň robotizácie, automatizácie s tým, že už nie je rozhodujúca masovosť výroby, aj tak sa výroba postupne personalizuje, takže je absolútne neefektívne z polotovaru v číne vyrobiť finálny výrobok, stadiaľ ho, spravidla vpodstate vzduch, preniesť cez pol zemegule na miesto spotreby. Takže teraz začínajú prichádzať časy menších robotizovaných firiem na výrobu spotrebných vecí pre príslušné obyvateľstvo ...Ohľadne automatizácie a robotizácie to isté platí aj pre výrobu polotovarov ...No a to nevravím o demografickej katastrofe, ktorá v najbližšom čase katastrofálne na čínu doľahne, vlastne už dolieha ale doľahne omnoho viac, omnoho viac ...
Názor byl 1× upraven, naposled 19. 3. 2023 16:05
Evropa na tom demograficky není o moc lépe. Navíc tady roste počet nepřizpůsobivých. Budoucnost je výroba v Číně a bohatsví v Číně a zchudlá Evropa.
Spoločnosť GEELY, ktorá stavia závod niekde na východnom Slovensku a je v Číne až štvrtá. Myslel som, že je to väčšia spoločnosť. Vlani vyrobila iba 1,433 milióna áut.:-(
Pro zajimavost polovina z toho je Volvo, ktere Geely vlastni.Krom toho ma treba Polestar, Lotus a LEVC.
Čína má pod palcem celý výrobní proces baterií - od zdrojů surovin, jejich zpracování až pokonečný produkt. Vypadá proto logicky, že díky tomu se u ní daří i elektromobilům.EU naproti tomu nic z toho nemá, ale je jedničkou v oblasti spalovacích motorů. Proto nevypadá moc logicky, že se násilně cpe do sektoru, kde nemá žádnou komparativní výhodu a současně si sama likviduje sektor, kde je jedničkou.
To neni pravda my mame nase utocne husi hejno, Marketu a Janu! To je srazi na kolena!
Nejen výrobní proces, ale Čína i do vývoje nových baterií hodně investuje. Už mají sodíkové baterie. LFP jsou taky z Číny. Tesla má baterie od Panasonicu, což sice není Čína ale jiní asiati. Evropa nemá nic, může jen doufat, že tady nějaký asiat udělá montovnu.
Předhodí nás Číně?Spíše to vypadá na USA a Asii.
hadanka: kolko % z predajov tvorili auta so spalovacim motorom?
JJ tupelům z EU nedopíná, že zákazem aut a podporou EV položí místní vyspělý automobilový průmysl a předhodí nás Číně ...
V tomto případě jsou tupolevy spíš majitelé těch automobilek v Evropě a EU jim zákazem prodeje spalováku dost pomáhá, protože je doslova "kope" do zadní části těla aby si uvědomili že spalovací auta končí a je potřeba co nejdříve změnit výrobu na elektro. Což jsme dokazuje tenhle článek.Jinak dopadnou jako Nokia!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.