Ano, to samozřejmě značí, že se to v dané době samo neuživí. Stejně jako se třeba sám o sobě neuživí náš systém hromadné dopravy, celostátní i městské. Společnost a potažmo pak zvolení politici jsou však přesvědčeni, že je společensky výhodné takový systém mít, a tak se to dotuje, respektive se na to všichni společně skládáme. Má to totiž spoustu výhod jako menší provoz na silnicích, spousta lidí si díky tomu nemusí vůbec kupovat auto čímž ušetří spoustu peněz, je to ekologičtější a tak dále. Ve výsledku se tedy ta investice vrátí, ať už přímo v penězích či jiných benefitech.V Norsku se zas jasně rozhodli, že chtějí přejít na elektromobily, protože v tom taky spatřují nějaké výhody.
Další věc je, že řadu nových věcí je potřeba nějak nastartovat, aby neskončily v začarovaném kruhu. Což se týká typicky i elektromobility, kdy je potřeba podpořit výstavbu nabíjecích stojanů, aby lidé vůbec byli ochotni to začít kupovat, podpořit je i v té samotné koupi, protože ta auta jsou stále výrazně dražší než konvenční a skrze to motivovat i automobilky k vývoji lepších a levnějších elektromobilů. Bez toho by ten přechod byl výrazně pomalejší, případně by nastal výrazně později.
Názor byl 1× upraven, naposled 06. 07. 2019 12:28