Vesmír | Mimozemský život

Kde jsou mimozemšťané? Možná nahodili režim spánku a čekají na chladnější vesmír

• Pokud existují mimozemšťané, tak kde jsou?
  • Mnozí vědci se domnívají, že opustili svá těla a přesídlili do digitálního světa
  • Jiní tvrdí, že jsou v jakémsi letním spánku a čekají na lepší podmínky

Věda je o hledání odpovědí. Na jednu z největších otázek lidských dějin jsme ale zatím odpověď nenašli. Fyzik Enrico Fermi před 67 lety položil jednoduchou otázku: Pokud existují mimozemšťané, tak kde jsou?

Možných odpovědí na tzv. Fermiho paradox je v podstatě nekonečno. Ostatní civilizace ještě nemusely vzniknout nebo mohou být na podobné úrovni. Neexistuje možnost, jak bychom mohli takový život desítky světelných let daleko najít. Planety podobné Zemi teprve objevujeme a neznáme ani složení jejich atmosfér.

A co když spí?

V době, kdy se spojily první dvě prachové částečky a začal proces vzniku sluneční soustavy, měl vesmír už 9 miliard let. Některé civilizace by mohly být naopak o miliony nebo dokonce o miliardy let před námi.

Stále populárnější je teorie, že vyspělé civilizace opustily svá těla a přesídlili do digitálního světa. Žijí v superpočítačích. Pokud jste viděli druhý díl Dne nezávislosti, asi víte, jak by to mohlo vypadat.

Anders Sandberg, Stuart Armstrong a Milan Cirkovic přišli s odvážnou hypotézou. Podle nich už podobné civilizace prozkoumaly velkou část vesmíru a nyní jsou v jakémsi „letním spánku“, nebo také estivaci, a čekají na lepší podmínky.

Zjednodušeně řečeno platí, že zpracování informací bude 10krát účinnější, pokud bude váš počítač 10krát chladnější (v Kelvinech).

Vesmír má v současné době teplotu 3 Kelvinů. Pokud ale civilizace počká do období, kdy bude vesmír chladnější, zvýší svůj výpočetní výkon až 1030krát.

Podle autorů bychom pro tuto hypotézu mohli najít důkazy. Stačí hledat procesy, které brání nejrůznějším astrofyzikálním jevům. Civilizace se tím snaží chránit své budoucí zdroje. Příkladem může být kolize galaxií, požírání hvězd černými děrami apod.

Zdroje: aleph.se, arxiv, foto: NASA, ESA

Diskuze (13) Další článek: Velká hromada novinek od Applu: nové systémy, Macbooky, iMac pro náročné i reproduktor na doma

Témata článku: Věda, Vesmír, Sluneční soustava, Mimozemský život, ESA, Spánek, Světelné zdroje, Druhý díl, Režim, AES, Mim, Digitální svět, Budoucí superpočítač, Snílek, Největší otázka, FAQ, Možná odpověď, Civilizace, Mimozemšťané, Kelvin, Armstrong, Řez, Výpočetní výkon, Světelný rok, Miliarda let

Více systémů na jednom počítači: Vybrali jsme nejlepší programy pro virtualizaci

** Chcete na svém počítači vyzkoušet jiný operační systém? ** Jednoduchá cesta vede přes virtualizaci ** Přinášíme pět nejlepších programů virtualizaci operačních systémů

LIDAR mi zničil foťák, říká návštěvník CESu, který si vyfotil autonomní auto. Není to kupodivu úplný nesmysl

** Firma AEye vystavovala na CESu LIDAR pro autonomní vozy ** Návštěvníkovi, který si auto vyfotil, poškodil laser snímač foťáku ** Je problém v LIDARu AEye, v laseru, nebo jinde?

Jak na internetu surfovat anonymně: Osvědčené způsoby na zametení stop

** Anonymní režim v prohlížeči vám anonymitu nezaručí ** K dispozici je několik možností, jak skrýt svoji adresu i další identifikátory ** Nejúčinnější je stále Tor

Stanislav Janů, Vladislav Kluska | 67

Bizarní šmejdy z asijských e-shopů: Když to stojí pár dolarů, pochybujte o tom

** Typické žluté obálky z Číny už před lety zavalily nejen Českou poštu ** Pokud ale něco stojí dolar, často tomu odpovídá i kvalita ** Jak vypadají příklady těch nejbizarnější šmejdů?