Kde jsou mimozemšťané? Možná nahodili režim spánku a čekají na chladnější vesmír

• Pokud existují mimozemšťané, tak kde jsou?
  • Mnozí vědci se domnívají, že opustili svá těla a přesídlili do digitálního světa
  • Jiní tvrdí, že jsou v jakémsi letním spánku a čekají na lepší podmínky

Věda je o hledání odpovědí. Na jednu z největších otázek lidských dějin jsme ale zatím odpověď nenašli. Fyzik Enrico Fermi před 67 lety položil jednoduchou otázku: Pokud existují mimozemšťané, tak kde jsou?

Možných odpovědí na tzv. Fermiho paradox je v podstatě nekonečno. Ostatní civilizace ještě nemusely vzniknout nebo mohou být na podobné úrovni. Neexistuje možnost, jak bychom mohli takový život desítky světelných let daleko najít. Planety podobné Zemi teprve objevujeme a neznáme ani složení jejich atmosfér.

A co když spí?

V době, kdy se spojily první dvě prachové částečky a začal proces vzniku sluneční soustavy, měl vesmír už 9 miliard let. Některé civilizace by mohly být naopak o miliony nebo dokonce o miliardy let před námi.

Stále populárnější je teorie, že vyspělé civilizace opustily svá těla a přesídlili do digitálního světa. Žijí v superpočítačích. Pokud jste viděli druhý díl Dne nezávislosti, asi víte, jak by to mohlo vypadat.

Anders Sandberg, Stuart Armstrong a Milan Cirkovic přišli s odvážnou hypotézou. Podle nich už podobné civilizace prozkoumaly velkou část vesmíru a nyní jsou v jakémsi „letním spánku“, nebo také estivaci, a čekají na lepší podmínky.

Zjednodušeně řečeno platí, že zpracování informací bude 10krát účinnější, pokud bude váš počítač 10krát chladnější (v Kelvinech).

Vesmír má v současné době teplotu 3 Kelvinů. Pokud ale civilizace počká do období, kdy bude vesmír chladnější, zvýší svůj výpočetní výkon až 1030krát.

Podle autorů bychom pro tuto hypotézu mohli najít důkazy. Stačí hledat procesy, které brání nejrůznějším astrofyzikálním jevům. Civilizace se tím snaží chránit své budoucí zdroje. Příkladem může být kolize galaxií, požírání hvězd černými děrami apod.

Zdroje: aleph.se, arxiv, foto: NASA, ESA

Témata článku: Věda, Vesmír, Sluneční soustava, ESA, Mimozemský život, Spánek, Velká část, Miliarda let, Jednoduchá otázka, Mimozemšťané, Režim, Budoucí superpočítač, Odpověď, Světelné zdroje, Černá díra, Výpočetní výkon, AES, Civilizace, Současná doba, Andy, Světelný rok, Armstrong, Podobná hvězda, Druhý díl, Kolize

• fclib 6. 6. 2017 21:40:37
    asi takhle.....
  • Jozef Kostelanský 6. 6. 2017 21:06:17
    Musím najskôr dočítať knihu "Kde tedy všichni jsou", ktorá rieši presne...
  • jerry314 6. 6. 2017 13:26:53
    Třeba přišli na to, co je po smrti. Smrt nemusí být konec. Ano, je to...

Iridium NEXT: Největší komerční vesmírný projekt v dějinách vstupuje do další fáze

** Evropské Galileo je proti němu otloukánek ** Celý systém se skládá z 81 družic ** Na projektu se podílí i SpaceX Elona Muska

Dnes | Čížek Jakub | 1

Země se jenom o vlásek vyhnula věčnému zmrznutí

** Země po většinu doby své existence zmrzlá rozhodně nebyla ** Podle nového výzkumu tomu však unikla jen o vlásek ** Kdyby totiž byla jenom o 15 procent dále od Slunce, tak by prý kompletně celá zamrzla

Včera | Mihulka Stanislav | 9

Tisíce objevených exoplanet. Kdo ale vidí nás? A můžeme se před mimozemšťany schovat?

** Astronomové objevili tisíce exoplanet, které přecházejí před svou hvězdou a způsobují poklesy její jasnosti ** Mimozemské civilizace mohou vidět přechod maximálně 3 planet Sluneční soustavy před Sluncem ** Vědci vytipovali oblasti a planety, ze kterých je vidět přechod Země