Kde se v současnosti pohybuje Tesla Roadster, který v roce 2018 vyrazil do vesmíru? Kolem Marsu neobíhá

Vzpomínáte si ještě na Tesla Roadster s figurínou Starmana za volantem, který SpaceX v roce 2018 vyslala do vesmíru? Elon Musk nedávno na Twitteru napsal, že v současnosti již tento vůz obíhá Mars… ale v tomto ohledu se poněkud zmýlil.

„No, ne…  Obíhá kolem Slunce a občas prochází oběžnou dráhou Marsu. To není to stejné,“ opravil ho Jonathan McDowell z Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics.

McDowel vypočítal trajektorii dotyčného elektromobilu – stále připojeného ke své nosné raketě Falcon Heavy – a následně zveřejnil následující obrázek, který znázorňuje jeho orbitální dráhu:

Kromě toho uvedl, že raketa přestala vysílat data několik dní po svém vypuštění. „Orbitální prvky jsme určili brzy po startu. Keplerovy zákony nám umožňují šířit je až do současnosti,“ konstatoval.

Někteří uživatelé ve svých reakcích na jeho příspěvky vyjádřili obavy, že Roadster by se jednoho dne mohl srazit s Marsem, Zemí či jinou planetou. Podle vědců však existuje pouze šestiprocentní pravděpodobnost, že k něčemu takovému během příštího milionu let dojde.

Diskuze (56) Další článek: Elektrický osobní vrtulník Jetson ONE může letět až 20 minut maximální rychlostí přes 100 km/h

Témata článku: Vesmír, Země, Mars, Twitter, Elon Musk, Tesla, Slunce, Falcon Heavy, Tesla roadster, Jonathan McDowell, Současnost, Kepler, McDowel, Oběžná dráha

Astronomové spočítali, jak družice Starlink ovlivňují jejich pozorování. Stopy jsou na 18 % snímků a bude hůř

** Studie analyzovala vliv družic Starlink na pozorování projektu ZTF ** Přehlídka oblohy se nachází na jihu Kalifornie a jednou za dva dny prohledá celou oblohu ** Počet stop družic Starlink na snímcích neustále roste, vědecká pozorování však příliš ovlivněna nejsou

StarlinkAstronomieSpaceX

Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Ohebný displejSamsungPitva

Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček