Pořád na to existuje stránka s animací: https://www.whereisroadster.com/charts/... 😉
Musk said:My car is currently orbiting MarsAstronomer said:Sorry, no. It only crosses it's orbit, sometimes.Me said:As usually. Musk need his tweets clarified. Or else he can others get confused 😁))
Real astronomer said: "Define orbiting."
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 12. 2021 08:47
Good point 😀 This way everything orbits everything, when we take into account movement of Solar system within our Milky way galaxy for instance, right?
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 12. 2021 09:26
Sorry, but "orbiting Mars" is precise definition. It means moving along elliptical trajectory with Mars in focus of the ellipseJen si myslim ze jsme vsichni cesky mluvici. Tak moc nechapu proc sem piseme anglicky:)
Tak zacalo to tim tweetem pana pyzma...
Je to k něčemu, že osobní auto na elektriku obíhá někde něco ve vesmíru a neslouží člověku? - To může vytvořit jenom imbecil zralý do Bohnic.
1. Je to k necemu. Ne, ze by vam do toho neco bylo.2. Neni na elektriku, nikdy uz nebude plnit ucel auta.3. Slouzi cloveku, vizte bod 1.4. Predpokladam, ze jste do vesmiru zadne auto vyslat nedokazal, a ani nedokazete. Znamena to tedy, ze jste na tom hur nez ten imbecil. A protoze vam je logika jiste vlastni, znamena to, ze si to uvedomujete. Musi to vyvolavat silny pocit menecennosti. Ale jen s tim vas do Bohnic nevezmou, ne v teto dobe.To auto ma vice ucelu. Byla treba balastni zatez, a tohle je docela funkcni balast. Takze ucel splnen. Jako bonus je kolem toho super marketing, coz Muskovi pomaha vydelavat penize. Jako reklamy v televizi, ktere vsak maji pouze tento ucel; presto jsou pro vas zjevne hodnotnejsi, protoze je nekomentujete. Pak ta Tesla taky popularizuje fyziku a cestovani do vesmiru, a napomaha tomu, ze mozna uz za meho zivota stane lidska noha na Marsu. A to mi udela radost. No a v neposledni rade to pomaha odhalit spoustu uzkoprsych hateru, co nevidi dal nez za spicku sveho nosu, a cemu nerozumi, to je podle nich k nicemu. Uz jenom ten posledni vyznam vam bude doufam stacit, tedy hned jak si ho uvedomite; osobni rozvoj je velmi podstatna vec v zivote jednotlivce.
"...taky popularizuje fyziku a cestovani do vesmiru, a napomaha tomu, ze mozna uz za meho zivota stane lidska noha na Marsu..."Tohle jste napsal jednak moc hezky a druhak i pravdivě. [smejlík-palec-nahoru]
:) krasny projev frustrata. Smirte se s tim ze Musk je sarlatan...nic vic
Těžko změním. Musk je člověk, co si úspěšně plní svoje cíle. Jestli je šarlatán nebo divoch žijící s opicemi je v tomto irelevantní. A víc se do Muska nepletu, ani ho moc nesleduju.Baví mě na něm, jak lidi štve jeho úspěch. Kolik lidí se tu bitkaří v diskuzích, kteří nikdy nic nedokázali. Jedni mu hltají každé jeho slovo, jiní vystupují za každou cenu proti. Na to dokážu říct, že je to fakt šikovnej chlapík.
V tom smyslu jak je "sikovnost" vnimana v cesku sikovny bezesporu je
- Baví mě na něm, jak lidi štve jeho úspěch. Kdyz musk zacal delat auta, a postavil prvni roadster, musim rict, ze jsem mu fandil. Ale pak nejak nejak zacal delat veci, ktere se mi moc nelibi. A to uz opravdu nezmenim. A vadi mi, ze 100x recena lez se stava pro mnohe pravdou. Pro mne je ale 100x recena lez stale lzi. Proto muska nemam rad. Je falesny. A to je to, co tu smrdi.
Auto ve vesmíru se NEPOHYBUJE, ale trčí tam. Ničemu to neprospívá a jen blázen propuštěný z Bohnic se ptá, jestli se mi podařilo nějaký auto vypustit a do vesmíru. Idiocismus vládne světem a další idioti to schvalují!
Na začátku jste ovšem uvedl: "Je to k něčemu, že osobní auto na elektriku obíhá někde něco ve vesmíru a neslouží člověku?". A teď pro změnu tvrdíte: "Auto ve vesmíru se NEPOHYBUJE, ale trčí tam." V podstatě je obojí správně, protože je to relativní. Možná to z pohledu Starmana v té Tesle vypadalo tak, že opravdu pomocí rakety odšťouchl Zeměkouli někam dozadu. Pak zůstal stát na stejném místě, zatímco se planeta od něj čím dál tím vyšší rychlostí vzdalovala, a některé jiné objekty se k němu zase přibližovaly. A tak je vlastně pořád na svém místě, a celý vesmír se točí kolem něj. Zřejmě to tedy bylo dobré aspoň jako záminka k vyjádření Vašeho názoru na lidi s odlišným názorem? 😉
To auto se pohybuje vůči všemu, co mě napadá. Jistě je schopen říct, vůči čemu to auto trčí, třeba vůči vlastnímu sedadlu, ale je to naprosto k ničemu.
ono by to možno bola pravda, čo ten iljič napísal a z čoho si trochu robíte srandu, keby sa tá tesla pohybovala priamočiaro. Ale keďže sa pohybuje a dokázateľne len z Keplerových zákonov po nejakej krivke (nie celkom elipse) a obieha slnko, tak "netrčí" 😀 😀 😀Ale top je problém vysvetľovať iljičom, ktorí si spravia z pravdy až tak "relatívnu" veličinu, že aj základné pojmy a veci spochybňujú, aby splnili svoje svetovládne predstavy ... Takže nech im ktokoľvek napíše akúkoľvek pravdu (Vy, bzuci ...), pre nich sú len tliapaniny a klamstvá, pokiaľ to na 100% neodzrkadľuje ich momentálne snahy a túžby ...
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 12. 2021 21:01
"Ničemu to neprospívá"Jasně tam píšu, čemu to prospívá. Pokud to chcete popřít, tedy že to třeba prospívá Muskovi, chce to trochu rozvinout, jinak se tu budeme hádat ANO - NE - ANO - NE, a k ničemu to nepovede.
vyššie som vzachovi napísal, vlasatne aj Vám o tom, ako podobní iljičovia "rozmýšľajú". Napriek tomu si ctím, že ste sa s ním pochytili ... Aj keď je to syzifovský boj, ako napokon každý boj s ľudskou hlúposťou ...
Kde se dají veřejně hodnotit reklamy v televizi? :)) A i kdyby daly, asi by je hodnotil tam, a ne tady, nemyslíte? ;)Jinými slovy: tento argument je lichý. Jinak souhlas.
Ses si jistej, ze nejlepsi nejdriv nekoho urazet a posilat ho do bohnic, nez si o tom neco zjistit, kdyz uz ne popremyslet? Ucel toho auta nebylo poslat do vesmiru to auto samotne. Byl to testovaci let, ktery vyzadoval nejaky testovaci naklad, takze tam proste nalozili teslu, protoze namisto toho, aby tam nalozili tunu a pul obycejneho materialu, je to skvely marketing. Radeji si zajdi do Bohnic sam clovece.
Přesně tak, Elon přece prosil úplně všechny výzkumné ústavy a univerzity, aby mu připravily nějaké experimenty, které by mohl při tom testovacím letu použít, ale oni ho úplně všude odmítli, že už ve vesmíru nic zkoumat nepotřebují a ať si tu raketu strčí někam. Tak pak musel, chudák jeden, dělat marketingové kejkle před výroční zprávou Tesla 🙁
Chtěl bych vidět ten ústav, co by riskoval ztrátu drahých přístrojů při experimentu nějaké pokusné rakety, když si mohou nechat ty přístroje vynést za pakatel ,a i s pojištěním, na odzkoušené raketě.
Proč drahých přístrojů? Klidně mohla být příležitost k použití nějakých levných.Tak za pakatel...
Ani moc ne.Byla to balastní zátěž na dost neobvyklou dráhu. Kdyby tam univerzity daly cubesaty, například, velmi rychle by se dostaly z dosahu signálu, a o něco později by umřely na nedostatek světla.Kdyby tam daly něco, co si popovídá a bude mít dost energie i u Marsu, tak se toho zase nevejde do té rakety moc, tak jedna či dvě takové družice, a to by Musk musel někoho upřednostnit a na ostatní by se nedostalo.Samotný neúspěch takové mise by pak přinesl spoustu negativních emocí a průšvihů, které by musel žehlit. Fakt nechcete zničit studentíkům jejich práci, to je jako rozkopat dětem bábovičky, pak jste prostě za zmetka.Místo toho udělal to, co mu mělo přinést nejvyšší výnosy, přesně tak, jak po něm jeho akcionáři chtějí, a jak to má být. Oni tam ve SpaceX pracují docela chytří lidé, nemysletet si, že je nenapadly jiné varianty. Fakt to neproběhlo tak, že si na poslední chvíli vzpomněli, že potřebují dvoutunovou balastní zátěž, a zrovna tam žádnou nemají, ale Elon měl naštěstí před VAB zaparkovanou Teslu...
Názor byl 3× upraven, naposled 9. 12. 2021 11:54
To je pořád uvažování podle toho, jak se to dělalo vždy, protože to jinak nešlo. Cubesaty musí být malé, aby bylo levné jejich vynášení. Satelity musí být spolehlivé, protože krom samotného satelitu se bavíme často o letech práce výzkumníků.Tady byla příležitost pustit uzdu fantazie a nebýt svázaný tradičními omezeními. Neřešit hmotnost, protože náklad může Vážit tunu, nemuset používat miniaturní komponenty, protože se nemusíte vejít do objemu několika litrů, vykašlat se na drahé speciální součástky, protože od začátku víte, že satelit bude fungovat třeba jen několik hodin nebo zanikne při startu. Jediné omezení by bylo nepoškodit nosič.Nepochybuji, že nikoho ve SpaceX nenapadlo nic jiného, ale prostě zadání vedení bylo reklama na Teslu...
"Tady byla příležitost pustit uzdu fantazie"Šmarjá, šlo o balastní zátěž. A zánik při startu by znamenal ztrátu důvěry, zánik vlastní Tesly neznamenal nic. A sám musíte uznat, že marketingový přínos byl obrovský.Popularizovalo to nejen Teslu, ale i SpaceX, a hlavně cestování do vesmíru. Dlouhodobě to může mít, a podle mě bude, mnohem větší dopad na cenu vesmírné letenky, než jednorázové poslání nějakého dummy objektu jako bývala třeba americká Agena.
Ano, marketingový přínos pro Tesla naprosto přiznávám.Balastní zátěž byl třeba Magion.
Ty cubesaty mohly byt vyneseny na realne orbity, ze? A mohla byt vynesena aspon presvedcivejsi hmotnost... Kolik tun byl zatim schopny zvednout FH na LEO/GTO? Neni nahodou pravda, ze jsou dnes nosice, co tyto vahy dnes bezne nosi? 🙂
1. Na takúto misiu ako aj väčšinu demo misí sa používa zvyčajne betónovy blok.2. Elon, ako aj SpaceX, si neboli vôbec istý že misia bude úspešná keďže časom zistili že Falcon Heavy je oveľa komplexnejšia raketa než len pripojiť 3 falcony k sebe. Tým pádom by riskovali strašne drahé experimentálne zariadenie ktoré by ústav alebo univerzita museli vyvíjať dlhší čas.3. Bola to Elonova Tesla takže samotné náklady boli minimálne a určite to bol super PR ťah (hlavne lepšie než ten betónovy blok). Hlavne pre vesmír a jeho objavovanie.
1. Na demonstrační mise se běžně používají komerční náklady nebo méně důležité vědecké přístroje.2. Ano, to je v jejich PR běžné, vylíčí něco jako skoro nemožné, aby pak byl předpokládaný úspěch mediálně působivější.3. Jo, PR kousek to byl dobrý, ale spíš pro Tesla.
Ad 3:Marketing Tesla i SpaceX leží z velké části na Muskovi. Proto se mu vyplatí propagovat sebe, tím propaguje i Teslu, SpaceX, a jeho další projekty pak mají úspěch už ve chvíli, kdy se založí - jako třeba The Boring Company.
a presne v tom je poézia skutočného, nie a lá zssr biznisu.Proste investorov, ak už ste pár krát presvedčili, že viete veci robiť riadne (a Musk investorov už neraz o tomto presvedčil a to bez ohľadu na môj pohľad na elektromobilitu ako takú), potom stačí vykríknuť a investori sa za Vašim nápadom len tak hrnú (to tá boring company) ...Proste v tom je tá poézia - dať svoje voľné prostriedky ľuďom, ktorí s nimi naložia možno šialene, ale tak, že s vysokou pravdepodobnosťou s nimi naložia tak, ako Vám to sľúbili, že naložia. A potom niekedy ani nebolí až tak, keď o tieto prostriedky čas od času prídete, lebo tak už to je s investičnými prostriedkami ...
Minderwertigkeitskomplex jak z učebnice 😀
Sloužilo jako balastní zátěž při testu rakety Falcon Heavy. Normálně se při takových testech používá blok betonu, ale z hlediska ekologického by to vyšlo nastejno
Například při testovacích startech Vega jsou použity satelity LARES.
No a co proboha? Bylo to snad tvoje auto? Stálo to prachy tebe nebo proč se tu s každým hádáš?Je to jeho raketa, jeho auto, jeho firmy. Proč se staráš?
Doplnil jsem informaci, kterou předřečník možná nezná. Proč Vám to vadí?Prostě nemám rád oslavu plýtvání. Plebejci si mají utahovat opasky, aby miliardáři mohli hrát?
Kdo si kvuli tomu musel utahovat opasek?
Vlády nám cpou drahá elektroauta (doména páně Muska), nové kotle, dotované oze a další super vychytávky na snižování emisí, které nám tahají peníze z kapes. Máme snižovat spotřebu od masa po igelitky. Aby se prý zachránila planeta.Tady si miliardáři hrají s raketami, vyhazují materiál mimo Zemi, ale cajk - jejich peníze přece 🙂
To ale není Muskova chyba, co nám dělá naše demokraticky zvolená vláda, že?Takže vám vadí, že Musk vyhazuje Teslu do vesmíru, protože vy máte problém s igelitkami?Jsou to dvě odlišné věci. Musk využívá situace. Zatímco my si necháváme vládnout lidmi, kteří po nás chtějí absurdní věci. To je náš problém, ne Muskův.Taky mi to všechno hrozně vadí. Ale to neznamená, že budu jen kvůli tomu nenávidět elektromobily. A že si někdo vyhodil tunu a půl těžkou Teslu (bez baterek)? Máte představu, kolik paliva se vyhodí do povětří kvůli jednomu pitomému satelitu pro Galileo?
V podstatě souhlas, Musk je jen podnikatel, který využívá situace podobně jako různí solární baroni.Řekl bych, že na vynesení toho satelitu se spotřebuje méně paliva a přínos je vyšší?
Přínos je vyšší? Pro koho? A můžete to nějak ukázat, proč je vyšší?Polohovacích systému je hromada. Američanovi Galileo není vůbec k ničemu.
pane, dokonale si protirečíte.K tomu aj nižšie. Veľmi by ma zaujímalo, ako by ste sa správali, keby ste mali nejakú významnú úradnbícku funkciu povedzme v EK (európska komisia), lebo práve takí niktošíci v EK robia presne to, čo sa tam deje a čo vám akože vadí. Mne je len ľúto, že ľuďom ako vy nevadí podstata problému, teda že je úplný nezmysel, ako sa pristupuje k ochrane prírody, ale to, že sa oni sami nedostali k deleniu lupu ...
Je to dobrý k tomu že tě to nasr@lo. 😝 Další elektrický auta jezdila v minulém století po Měsíci a jsou tam doteď. 😝B-]
Málo bordelu tam posíláme 🤔
Ale jako PR dobrý... 😃
Absolutně ničemu tam nevadí. B-]Naopak pro popularizaci vesmíru a s tím spojeného vývoje to udělalo obří pozitivní službu. 🙂
A jeste mene uz ho tam je 😀
Ona to byla jenom dummy zátěž a nepřekáží na orbitě Země. Ohledně tvorby bordelu přesně tam kde to nejvíc škodí se naposled skvěle osvědčili rusáci.
Naposled se ISS vyhejbala americkymu bordelu.https://www.cbsnews.com/news/international-space-... ...
Ruskému a Čínskemu. B-]
Jenze americkej bordel je nudnej. Velkou cast prispevatelu do teto diskuse zajimaji jen ruske a cinske trable. Americke nevidi, tam maji kvalitni content filter.
Bavíme se o nekonečně velkým vesmíru... Popravdě je mi uplně jedno, že tam někde miliony kilometrů ode mě obíhá něco, co už nikdy nikdo z nás neuvidí.Opravdu bych nepřeceňoval duležitost lidstva, Země, Sluneční soustavy nebo naší galaxie. Natož čtyřmetrovýho roadsteru...
Vesmír pro nás není nekonečně velký, nemá smysl zabývat se tím, co se nás nemůže týkat, takže je tak velký, jak je starý, pro nás koule o poloměru těch asi 13 miliard světelných let.Ten roadster oproti tomu léta na našem dvorku.A doufám, věřím, že ho ještě uvidíme. Že se nakonec najde někdo, kdo si ho stáhne zpátky jako historický artefakt s astronomickou (doslova 😀 ) cenou.
Denně nám na hlavu spadne přes 100 tun vesmírnýho bordelu v podobě hvězdnýho prachu. Doslova a do písmene. To je ročně 40 000 tun a už se tak děje miliardy let. 😝 Co tam máš dalšího rozumbrado? B-😈
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 12. 2021 01:17
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.