Kdyby v obřím New Yorku jezdila jen sdílená robotická auta, mohlo by jich být o polovinu méně

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 28

Názory k článku

29. 05. 2018 11:05

No jo. Autó které člověk může sám řídit a jet kam chce a kdy chce je nebezpečný symbol svobody. S tím musí věrchuška zatočit. Otrok nemá právo jezdit kam se mu zachce. Otrok má právo zaplatit a sedět v profízlovaném elektronesmyslu.
Pokud ho tedy pokročilý software od reverenda Elona nepošle do svodidel v domnění, že je to další pruh
https://www.zerohedge.com/news/2018-05-28/tesla-ent... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2018 14:53

A jak to planuji s desifenkci? Najaky model, kdyz se v jednom sdilenem aute usadi v klimatizaci bacil, tak jak dlouho bude trvat, nez se to roznese na zbyla auta?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 05. 2018 14:25

A vie niekto aj spočítať ako a čím by sa nahradila strata HDP štátov , keby stačilo
vyrábať zo dňa na deň polovicu áut? To by bola svetová revolúcia a Musk by skončil ako Kaddáfi !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  25. 05. 2018 10:05

Myslím, že "penalizace lidských řidičů" nebude potřeba, stejně jako dnes není potřeba "penalizovat" udržování depešních poslů.Posly totiž postupně vytlačila pošta, pak telegraf, telefon, fax, internet a všechny jeho dostupné služby.Samozřejmě i dnes si někdo může zaměstnávat tým soukromých poslů, střídajících se na směny, aby byli dostupní NONSTOP, kteří budou celý den jen sedět a čekat až "pán bude chtít poslat zprávu".
Jenže když si spočítáte náklady na tohle a náklady na mobil, tak je jasné proč už dnes nikdo o zaměstnání "pánova posla" ani neslyšel Stejné to bude s auty. Můžete si koupit VLASTNÍ auto, ovšem náklady na něj budou mnohonásobně vyšší než náklady za cesty sdíleným autonomním vozem. Navíc budete muset neustále řešit parkování, servis, pokuty - a že jich bude, protože vás napráská každé auto za i před vaším vozem a i s údaji a fotkama to odešle, takže každé překročení rychlosti atd. jen o trochu budete mít za litr... A když za týden nasekáte na drobných pokutách desítku, no tak to už si rozmyslíte .Taky ten zážitek z jízdy bude asi takový jako kdyby s Vámi NEUSTÁLE seděl komisař z autoškoly a za každé drobné porušení dával flastr.Dnes je situace taková, že 99% přestupků nikdo neřeší. Když někde ve městě zrychlíte na 55 km/h a není tam náhodou radar, nevidí vás policajt, tak je to OK. Když v zákazu zastavení vyhodíte člověka a na 30 sekund tam zastavíte a opět zrovna náhodou to nikdo nevidí, tak je to OK.Ovšem až budou všechny vozy autonomní, vybavené kamerami, připojením, tak to bude NAOPAK - 99% všech takových drobných přestupků bude okamžitě hlášeno a nikdo nezjistí tak maximálně to 1%.V takovém systému by chtěl řídit asi jenom masochista, protože za prvé to bude neskutečně drahé oproti najímání autonomních vozů, za druhé to bude brutální "dohled" a ještě celou dobu musíte dávat pozor, zatímco jiní lidé při jízdě dělají něco jiného.To moc nedává smysl. Ostatně dnes jde taky mít "soukromé letadlo", ale při srovnání cen komerčních letenek, četnosti spojů atd., ho 99% lidí ani nechce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
25. 05. 2018 10:05

Spousta levicových intelektuálů koketuje s myšlenkou, že na auto by se bytový dům, nebo kus ulice měl složit a koupit jedno společně. A že by jste měli brát vždy spolu cestující.Ono je to hezké když se píše o tom kolik se ušetří, ale je tu tu také něco jako soukromí a komfort a to vyčíslit jde dost těžko.Pokud by lidé tolik stály o takové komunitní žití mohou to aplikovat již teď. Jenže oni lidé tolik nechtějí využívat MHD protože je hromadná a vyšší komfort a nedokáže poskytnout.To samé bude o autonomních vozech. Ano možná optimalizují trasu, ale lidé je nebudou chtít tolik využívat protože nebudou chtít nějaké spolucestující. Toho se samozřejmě chytí firmy které budou nabízet i autonomní vozy je třeba pro jedno člověka, tedy o kolik se sníží počet skutečně provozovaných vozidel....V souvislosti s EV a autonomními vozy se hovoří, že klesne počet vozidel ale nikoliv z pozitivních důvodů. EV nenaplní očekávání budou stále drahá a tudíž nedostupná. Nebudou se tak prodávat a továrny tak omezí jejich výrobu. Což povede k poklesu ekonomiky, propouštění atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 05. 2018 08:47

No a kdyby všichni začali jezdit MHD, nebyla by auta potřeba vůbec

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
25. 05. 2018 08:40

Penalizace lidských řidičů bude populistické opatření, až statistiky řeknou, že mohou za většinu úmrtí a škod. Řídit ručně bude luxus...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor