Astronomie | Asteroidy

Kolem Země prolétá asteroid o velikosti Sochy svobody

Zemi právě v těchto dnech míjí asteroid o velikosti Sochy svobody. Tzv. 2010 WC9 se k naší planetě přiblížil více, než jakýkoliv jiný velký asteroid za posledních 100 let.

I přesto se však pořád jednalo o bezpečnou vzdálenost. Úplně nejblíže byl 2010 WC9 v noci ze včerejška na dnešek, kdy se nacházel 203 000 kilometrů od Země. Bohužel není možné pozorovat ho pouhým okem, ale vědci jeho cestu monitorují pomocí radaru a výkonných teleskopů.

„Tento asteroid byl poprvé identifikován v roce 2010, ačkoli rychle zmizel do vesmíru,“ řekl Patrick Taylor z Universities Space Research Association v rozhovoru pro Business Insider.

Dalo by se tedy říct, že nyní byl 2010 WC9 „znovuobjeven“ – což podle Taylora dokazuje, že prostá detekce nového asteroidu nestačí k určení toho, zda jde o budoucí hrozbu pro Zemi.

Ono „znovuobjevení“ překvapilo i odborníky z Center for Near-Earth Object Studies. „Ale i tentokrát jsme věděli, že tento asteroid se s námi srazit nemůže,“ podotknul ředitel CNEOS Paul Chodas.

Z údajů NASA plyne, že 2010 WC9 napříč měří přibližně 60 až 120 metrů. Jeho současná dráha astronomům poskytla jedinečnou příležitost získat další zajímavé poznatky o fyzikálních vlastnostech asteroidů – například složení či rotační dynamice.

Diskuze (10) Další článek: NASA se zbavuje závislosti na Rusku. Soukromým firmám platí miliardy