Kolem Země proletěl „zabiják měst“. Velkého asteroidu si ale do poslední chvíle nikdo nevšiml

Zemi minul asteroid 2019 OK, který je podle údajů NASA široký přibližně 100 metrů. Podle The Washington Post však vědci vůbec nezaznamenali, že se asteroid přezdívaný „zabiják měst“ blíží. Všimli si ho až několik dní před tím, než se ocitl ve ve vzdálenosti zhruba 73 000 kilometrů od naší planety.

Alan Duffy z Royal Institution of Australia uvedl, že tato událost by nás všechny měla upřímně znepokojovat. „ Není to hollywoodský film. Je to jasné a současné nebezpečí.“

Pro srovnání: slavný Čeljabinský meteor byl při vstupu do zemské atmosféry přibližně pětkrát menší. Přesto při explozi uvolnil energii, která odpovídá až 500 kilotunám TNT. Například atomové bomby, které dopadly na Hirošimu a Nagasaki, měly sílu 15 a 20 kilotun TNT.

Uvádí se, že energie všech výbušnin použitých ve 2. světové válce, včetně obou atomových bomb, byla přibližně 3 megatuny TNT. To je jen šestkrát víc než energie Čeljabinského meteoru, který byl navíc pětkrát menší než ten, o kterém píšeme v tomto článku.

Vesmírná jaderná zbraň

Duffy dotyčný vesmírný objekt přirovnal k velké jaderné zbrani a konstatoval, že 73 000 kilometrů je „nepříjemně blízko“. A rozhodně není jediný, kdo má z celé záležitosti nepříjemný pocit – podobně je na tom třeba i pozorovací astronom Michael Brown z Melbourne.

„Pravděpodobně je to ten největší asteroid, který za období mnoha let proletěl blízko Země,“ řekl Brown v rozhovoru pro The Post.

Proč se tedy skutečnost, že 2019 OK představuje potenciální riziko, nepodařilo odhalit už dříve? Důvodů je víc: například ještě tři dny před maximálním přiblížením byla záře asteroidu na noční obloze asi tisickrát slabší než během něj.

Diskuze (36) Další článek: Týden Živě: Konec disket v Linuxu a narozeninové Windows 10

Témata článku: Vesmír, Bezpečnost, Výzkum, Země, Energie, Zajímavosti, SOB Top, Asteroidy, Michael Brown, The Washington Post, ASTER, TNT, Kilotuna, NEVS, Melbourne, Zabiják, Čeljabinský meteor, MÉST, Asteroid, Hirošima, Zabí, Nagasaki, Poslední chvíle, Hiroši

Razer odhalil nové počítačové komponenty, navržené pro herní nadšence

Razer se posouvá od herního a lifestylového příslušenství také k počítačovým komponentům.

RazerHardware