Kolem Země proletěl „zabiják měst“. Velkého asteroidu si ale do poslední chvíle nikdo nevšiml

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.

05. 08. 2019 18:01

Bohuzel by bylo prospesne, aby nas nejaky podobny sutr trefil a zabil treba sto tisic lidi, idealne v nejake zapadni zemi. Protoze teprve pak by se do toho konecne zacalo masivne investovat a meli bychom planetarni obranu pro pripad, ze prileti nejaky vetsi sutr, ktery nas muze vyhladit vsechny. Do te doby to je ciste akademicka debata, ktera politiky nezajima a nebude se do ni nalezite investovat.

05. 08. 2019 15:52

Nuz keby sa prerozdelili lepsie dostupne rozpocty tak by sme mali na Zemi kvalitnejsi monitorovaci system blizkych vesmirnych telies. Napriklad presmerovat peniaze v zbrojarskom priemysle z vyroby zbrani na zabijanie ludi do vyroby zbrani na sledovanie a nicenie asteroidov. To by vsak velky hraci (na urovni vedeni statov a korporacii) museli prestat navzajom sutazit ale zacat ovela viac spolupracovat.
Inak co sa tyka vcasnej a a dostatocne presnej detekcie na mesiace az roky vopred to je velky problem. Je treba velmi vykonny superpocitac ktory by dokazal priebezne sledovat a prepocitavat buduce polohy vsetkych vacsich (napr nad 50 m) telies v Slnecnej sustave.Na dosiahnutie potrebnej presnosti by vo vypoctoch muselo byt zahrnute vzajomne gravitacne posobenie vsetkych telesies navzajom (n-body problem) ,nestabilita obeznych drah , odhanut predpokladane buduce zmeny v hodnote gravitacie Slnka a planet (nie nemaju stale uplne rovnaku gravitaciu ani drahy) atd. Okrem toho ani vstupne data pre tieto vypocty niesu dostatocne presne . Napriklad hmotnost/gravitacia asteroidov. Staci mala odchylka a vysledna vypocitana trajektoria bude uplne mimo Zeme.

04. 08. 2019 13:43

zabijak mest, no ...

03. 08. 2019 23:22

Opatření je tedy jednoduché, odjet na chatu.

03. 08. 2019 14:08

Srandovní jsou spekulace, že by nám to stejně neřekli, u článku o asteroidu, o kterém nám neřekli.
"Všimli jsme si ho až na poslední chvíli"

02. 08. 2019 22:55

Hmm ... keci.
-- podepsan nekdo, kdo videl ten detekcni system tehle teles, co NASA ma

Jak se tady již správně podotklo kdo ví jestli by byla veřejnost informována i kdyby se to vědělo dříve.

02. 08. 2019 11:28

Mezi tím na Klendathu: "Dopr*ele, zase vedle..."

02. 08. 2019 09:36

Myslim, ze jestli neco poleti primo na Zemi, tak se tomu moc ubranit nezvladneme a ze to stejne verejnosti nereknou. Obzvlast kdyz se to zjisti jenom par dni predem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 08. 2019 08:24

Priste bych klidne pouzil vyrazy "asteroid Vyhlazovač", "asteroid terminar", "super zabijak 2019", "asteroid zadupavac"

02. 08. 2019 08:17

"větší energii než atomová bomba."
Jakou energii má atomová bomba? Já jen, že atomové bomby uvolňují energii podle typu a velikosti od tuny TNT (4 GJ) do nějakých 100 megatun TNT (400 PJ). To je 8 řádů rozptyl!!