Kolem Země proletí jasně zelená kometa. Byla objevena teprve nedávno

Kolem naší planety v nadcházejících týdnech proletí jasně zelená kometa zvaná C/2022 E3 (ZTF), která byla objevena v březnu loňského roku.

Od té doby putuje ke Slunci a podle NASA dosáhne svého perigea (tedy bodu, v němž se bude nacházet nejblíže k Zemi) ve středu 1. února.

Z dostupných informací plyne, že na severní polokouli by C/2022 E3 (ZTF) měla být na ranní obloze pozorovatelná koncem ledna. Na jižní polokouli pak začátkem února.

„Komety jsou notoricky nepředvídatelné, ale pokud tato bude pokračovat ve svém současném trendu v jasnosti, bude snadné ji zahlédnout dalekohledem a je možné, že pod temnou oblohou by mohla být viditelná i pouhým okem,“ uvedla Jet Propulsion Laboratory (JPL).

C/2022 E3 (ZTF) byla poprvé zaznamenána širokoúhlou kamerou Zwicky Transient Facility (ZTF), která je připojená k teleskopu Samuela Oschina nacházejícím se na observatoři Palomar v Kalifornii.

Data JPL naznačují, že naposledy se tato kometa tak blízko k Zemi dostala zhruba před 50 000 lety.

Titulní ilustrační foto: John Vermette, CC BY-SA 4.0