Kolik obyvatel by měla mít kolonie na Marsu? Francouzský informatik se to pokusil vypočítat

Francouzský informatik Jean-Marc Salotti z Bordeaux Institut National Polytechnique vyvinul rovnice, které mu umožnily předpovědět, jaký minimální počet osadníků bude zapotřebí k vytvoření úspěšné a soběstačné komunity na rudé planetě.

Výsledek, ke kterému dospěl – 110 – se může zdát překvapivě nízký. Universe Today nicméně upozorňuje, že Salotti se zaměřil na jednu klíčovou metriku: spolupráci kolonistů za účelem jejich společného přežití.

článku publikovaného v žurnálu Scientific Reports plyne, že jakmile na Marsu bude žít 110 lidí, budou moci úspěšně realizovat projekty velice prospěšné pro celou komunitu (například stavbu zařízení shromažďujících pitnou vodu), místo toho aby se starali pouze sami o sebe.

Ve spolupráci je síla

„Pokud by byl každý osadník zcela izolován a nebylo by možné sdílení, všichni jednotlivci by museli vykonávat všechny činnosti a celková časová náročnost by byla získána vynásobením počtu jednotlivců,“ uvádí Salotti.

Práce na podobných modelech se v současnosti může jevit jako vcelku zbytečná, nicméně podle Sallotiho by mohla kosmickým agenturám usnadnit dlouhodobé plánování.

„Naše metoda umožňuje jednoduchá srovnávání, otevírá debatu o nejlepší strategii přežití i o nejlepším místě pro úspěch.“

Titulní foto: Kevin Gill from Nashua, NH, United States, CC BY-SA 2.0

Diskuze (29) Další článek: V brněnských šalinách je ode dneška možné platit kartami. Systém spočítá nejlevnější možné jízdné

Témata článku: Vesmír, Budoucnost, Mars, Matematika, MIT, Lidé, Kolonizace, Kolonie, Informatik, Mar, Scientific Reports, Kevin Gill, Nashua, Number, Komunita, Franco, Osadník, United States, Bordeaux, Universe Today

Organické látky slavného meteoritu z Marsu nevznikly biologicky. Žádné bakterie, žádný mimozenský život

** V meteoritu ALH84001 byly nalezeny i organické látky, které měly být produktem živých organismů ** Nedávný výzkum ale vyloučil, že by tyto látky mohly mít biologický původ ** Podle vědců vznikly díky působení hydrotermální vody na čedičovou horninu

MeteoritMarsGeologieChemie

QR kódy jsou skvělý pomocník, ale i zlý pán. Tohle jsou nejčastější podvody, které vás mohou připravit o peníze

** Čtvercový grafický kód usnadňuje život už mnoho let ** S rostoucí oblibou a využitím přibývá i podvodů ** Nejčastěji jsou podvody zaměřeny na podstrčení falešného kódu

PodvodQR kódBezpečnost
Už nikdy nekopírujte a nevkládejte příkazy z webových stránek – můžete tak ohrozit Windows i Linux

** Kopírujete někdy příkazy z webových stránek? ** Pak byste toho měli hodně rychle nechat! ** Můžete totiž zkopírovat škodlivý kód

Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček
Fotoškola
Ušetřete za fotovýbavu. Jak na nákup z druhé ruky?

Koupit nový, ale drahý foťák či objektiv, anebo již použitý, ale levnější či lepší? Často lze za cenu nového koupit foťák z vyšší řady nebo objektiv s lepší světelností; ukážu vám, jak na to a na co si dát pozor.

Fotografování
V definitivní edici GTA The Trilogy se našel i nedokončený VR mód

Rockstar se sice snaží napravovat škody, které napáchal nepovedený remaster trojice dílů GTA. Objevila se ale další věc, kterou v něm vývojáři zapomněli.

Grand Theft AutoVirtuální realitaKomentář