Takovým strojům fandím. Zmiňoval jsem to u článku o pedálovém generátoru pro "kola"(https://m.vtm.zive.cz/nemci-znovu-vynalezli-kol... že tu chybí kategorie mezi elektrokoly a velkými motorkami. Takové mopedy (tzn. nižší max. rychost) s větší užitnou hodnotou (ve formě s pedály či bez, ale každopádně s velkými koly a sportovnější posedem). Brzdí to ovšem legislativa. Nedávám velké naděje tomu, že by bylo umožněna jízda na cyklostezkách takovýmto strojům, i když by byli přepnuté do režimu omezené rychlosti (rychlosti či asistence). To jedině až s tím nejspíš problematickým geofencingem.
To mě přijdou lepší kapotovaná čtyřkolá elektrokola, která sice jezdí pomaleji, ale smí na cyklostezky a mohou využít přednotního řazení na křižovatkách.
Proste jeden velmi rychly e-bike a jedna velmi lahka motorka, ktoru mozno pri obmedzeni rychlosti pouzit aj na cyklochodniku. Pekne.
jak ma na tom macbooku prelepenou webku 😀jinak s 2kW baterii by mel byt dojezd bez slapani uplne vpohode 100km
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 9. 2021 20:39
Jakou to má výhodu proti té elektrické krypilkáře se sedákem, která se kategorizuje jako elektrokoloběžka?Letos jsem kupoval litrový motocykl o výkonu 140 koní nový za 280 tisíc.V extrémním případě ujedu 160km za hodinu a nabiju ho za 1 minutu i s placením. Standardní dojezd přes 250km při neustálem zrychlování a brždění. Maximálka 260kmh.Kdy budou ty elektrosračky stejně levné, výkonné a rychle dobíjitelné v každé prdeli s 500 obyvateli?Ani Zero nenabízí ani jeden z takových parametrů, maximálně tak dvojnásobnou cenu. K čemu to je?https://www.alza.cz/zero-sr-f-premium-d566551... ...
Názor byl 3× upraven, naposled 9. 9. 2021 20:12
A ropy je nekonecno stejne jako zavislosti na tech bananistanech... Ale treba mate patent jak palivo vyrobit levneji a lepe, netusim.
Panuje obava, že kvůli globálnímu oteplování stoupne hladina oceánů a to vyžene z domu na dvě miliardy lidí. Zjednodušeně, pokud doma v důchodu nechceš hostit několik Bangladéšanů, tak osedlej kryplkáru.
To druhé není "spíše motorka", to už totiž evidentně vůbec není kolo.Elektrokolo je o tom, že je vyžadováno šlapání, aby motor přidával energii. Bez toho motor jet nemůže (respektive u elektrokol existuje dočasný asistent chůze, kdy se drží tlačítko a kolo samo jede 6 km/h).To první vypadá na hybrid kola a motorky. Předpokládám, že v té rychlosti 60 km/h už se šlapat nebude. I když by klidně mohlo 🙂 Ale pořád to neodstraňuje problém jízdy po hlavní silnici mezi auty, která budou stále jezdit svých 90+ (v Česku totiž maximální povolená rychlost znamená minimální rychlost obvyklou, pokud není bezprostředně vynucována radary). A na cyklostezku to smět nebude, respektive v režimu 25 klidně ano, ale to zase nebude chtít uživatel.Na druhou stranu, pokud se bude pokračovat s rozvojem cyklostezek a budou i cyklodálnice, určené pro pohyb 30+ km/h, tak si to představit umím. Myslím, že takové rychlostní cyklostezky by uvítali všichni, totiž běžní cyklisté, silniční cyklisté, elektrokolaři, majitelé takovýchto hybridů i klasičtí motoristé (kteří budou mít přilehlé silnice jen pro sebe).
> v Česku totiž maximální povolená rychlost znamená minimální rychlost obvyklouKéž by. Když jedu po dálnici 130, tak minimálně třetina řidičů (osobních aut) z neznámého důvodu jede mnohem pomaleji, tak 100 - 120 (asi šetří?) a člověk je musí neustále předjíždět.
Musí podjíždět, protože ty čuráci jedou v levým nebo prostředním.
Tak u mě je čurák ten co podjíždí. Nebo se pletu??
Pokud tě někdo podjede, znamená to, že jsi porušoval předpisy. (Vyjma vyložených "myšek".)
I kdyby to byla pravda, což samozřejmě není, tak tě to neopravňuje porušit předpis také. Takže ano, je to čurák.
Samozřejmě že to pravda je - ano, porušuješ předpisy když je vpravo volno a jedeš v levém. A pokud není jiná možnost, než porušit předpisy vynuceně následně taky, tak je to jen a jen tvoje vina. Takže ten ..... nebudu psát co .... jsi samozřejmě ty, resp. ten co to zavinil - ten co jede v levém místo pravém.
Muzeme to brat jako hezkou sondu do uvazovani nekoho, kdo zbytecne zdrzuje ostatni ucastniky provozu bezduvodne pomalou jizdou na dalnici a jeste spatnou jizdou v pruzich ohrozuje sve okoli. Takhle to byva, tihle lide si nepripusti, ze chyba je v nich. Oni prece jedou "pomalu a bezpecne", jeste k tomu ""ekologicky".
Máš naprostou pravdu. Tady se ale nebavíme o "bezdůvodně pomalé jízdě".Na upozornění někoho, že ti překáží máš "světelnou houkačku" a ne že ho začneš podjíždět. Pokud tohle uděláš, jsi čurák, nic jiného.
Pisete od zacatku o bezduvodne pomale jizde v nespravnem pruhu.K tomu svetelna houkacka neslouzi. Mnoho spatnych ridicu na ni krome toho reaguje nejakym iracionalnim chovanim atd. (pokud vubec koukaji do zrcatek).Nebudte zbytecne sprosty, to z Vas dobreho a ohleduplneho ridice bohuzel neudela. Zkuste se misto toho zamyslet nad tim, proc sam sebe a osoby ve svem voze zbytecne vystavujete nebezpeci (jen abyste pasivni agresivitou prudil jine ridice). A jestli Vam to za to stoji.
Názor byl 3× upraven, naposled 10. 9. 2021 23:17
Ty o koze, já o voze. Dobrou noc, nemá cenu bavit se z někým, kdo neví jak se na silnici chovat.
Tak vzhledem k tvé odpovědi je mi jasné, že moc nejezdíš a kdyby jsi měl znovu dělat autoškolu, tak ji prostě neuděláš. Je mnoho situací, kdy jedeš v levém pruhu a v pravém je volno, například když předjíždíš nekolik pomaleji jedoucích vozidel za sebou s rozestupy většími, než malými. Nemůžeš se po každém předjetí jednotlivého vozidla vracet zpět do pravého pruhu, protože bys vážně narušoval plynulost provozu. Další případ je když se blížíš k překážce v pravém jízdním pruhu (tím nemám na mysli jen zátaras nebo něco podobného) Takových případů je víc a až budeš mít naježděno, příjdeš na to sám. Toto všechno jsou případy, kdy pojedeš v levém pruhu a v pravém bude relativně volno. Bohužel spěchající IDIOT, který neví že k upozornění, že mu překážís má použít světelnou houkačku, začne podjíždět, čímž způsobí nebezpečnou situaci. takže ano, je to ten jak říkáš "nebudu psát co". Chyby dělá každý, i v provozu. Problém je ten, že na chybu stačí upozornit bliknutím a ne za každou cenu ukazovat kdo že je tady grand master a vytvářet nebezpečné situace. To že se nesmí podjíždět, má svoje důvody v historii, kdy vozidla neměla povinně pravá zrcátka. Dnes je důvod ten, že je sice mají ale spousta lidí je nepoužívá, stejně jako blinkry. Někdy přemýslím, že ba nebylo špatné zavést pravidelné přezkušování řidičů stejně jako to mají řídiči profesionálové. Včetně QL testů.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 9. 2021 10:59
100-120 je ekonomičtější, ekologičtější, bezpečnější, generuje méně hluku ... Takže ano, když nikam nespěchám a nevadí mi, že budu v cíli o pět minut později, tak taky běžně jezdím 110-120 s tempomatem a rychleji jen když musím předjet někoho pomalejšího, typicky kamion. Proč se zbytečně víc stresovat a honit každou sekundu jako nebezpečný agresivní psychopat SkACe, který klidně někoho zabije?Ale když už je u toho "prostředního", tak si schválně stoupněte někam ke třípruhé dálnici, kde je povinnost jezdit vpravo, pokud aktuálně někoho nepředjíždím. A dělejte si statistiku, kolik osobáků skutečně v tom pravém jede. Naprosté minimum, že? 🙂 Stejně jako naprosté minimum řidičů dodržuje povinnost bezpečného rozestupu od vozidla před sebou. Jak to policie nekontroluje, tak na to všichni serou. Jeden takový mi zkrátil minulé vozidlo o pár cm, když jsem musel nouzově brzdit do nehody před sebou...
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 9. 2021 21:55
Ještě jsem nezažil, aby na třípruhové dálnici bylo v pravém natolik volno, že by nebylo koho předjíždět. Nikomu nevadí, když jedeš 110 a jedeš v pravém. Ovšem když je v pravém volno a jedeš v levém 110, tak samozřejmě ostatním překážíš, porušuješ předpisy o jízdě vpravo a vyvoláváš nebezpečné situace - a stresuješ všechny okolo, kteří chtějí jet.
A proč bych to dělal? Já jsem zrovna ten, který jezdí klidně i stoupacím pruhem pro kamiony, když je v něm volno a nespěchám.Ale kdybych měl opravdu DODRŽOVAT předpisy, tedy se při předjíždění zařadit do levého pruhu, když skončí bezpečná vzdálenost od vozidla přede mnou (vzdálenost ujetá za 3s aktuální rychlostí) a následně po předjetí zařadit do pravého až když bude řádná bezpečná vzdálenost mezi mnou a předjížděným vozidlem, tak by to nejednomu člověku tady připadalo jako bezdůvodná jízda levým pruhem 😉 Z toho důvodu jsem i já nucen předpisy porušovat - kvůli agresivním řidičům.
na cyklo to nebude moci, bo to furt bude za stavajici legislativy elektromotorka, s autem na 1. rychlostni stupen taky jedu stále autem, a ne slapacim autickem. to co ti pomatenci popisuji by blatilo jen za predpokladu, ue by byl rezim 1 zapnut trvale a zablobovan, jakmile to umí vice nez 25km/h nebo ma vice nez 1000W (u kolobezky a kola bez pedalu) nebo 250w (u kola kde se musi slapap, aby motor zabral), jde o lektromotocykl s nutnosti registrace tj poszaveni na registr.znacky, RP min. sk . AM, prilby atd.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.