qwertysaurus
10. 9. 2021 • 17:17

Takovým strojům fandím. Zmiňoval jsem to u článku o pedálovém generátoru pro "kola"(https://m.vtm.zive.cz/nemci-znovu-vynalezli-kol... že tu chybí kategorie mezi elektrokoly a velkými motorkami. Takové mopedy (tzn. nižší max. rychost) s větší užitnou hodnotou (ve formě s pedály či bez, ale každopádně s velkými koly a sportovnější posedem). Brzdí to ovšem legislativa. Nedávám velké naděje tomu, že by bylo umožněna jízda na cyklostezkách takovýmto strojům, i když by byli přepnuté do režimu omezené rychlosti (rychlosti či asistence). To jedině až s tím nejspíš problematickým geofencingem.

Net.Xtreme
10. 9. 2021 • 12:17

To mě přijdou lepší kapotovaná čtyřkolá elektrokola, která sice jezdí pomaleji, ale smí na cyklostezky a mohou využít přednotního řazení na křižovatkách.

woro
10. 9. 2021 • 8:44

Proste jeden velmi rychly e-bike a jedna velmi lahka motorka, ktoru mozno pri obmedzeni rychlosti pouzit aj na cyklochodniku. Pekne.

neilz
9. 9. 2021 • 20:38

jak ma na tom macbooku prelepenou webku 😀jinak s 2kW baterii by mel byt dojezd bez slapani uplne vpohode 100km

Názor byl 1× upraven, naposled 9. 9. 2021 20:39

SkACe
9. 9. 2021 • 20:07

Jakou to má výhodu proti té elektrické krypilkáře se sedákem, která se kategorizuje jako elektrokoloběžka?Letos jsem kupoval litrový motocykl o výkonu 140 koní nový za 280 tisíc.
V extrémním případě ujedu 160km za hodinu a nabiju ho za 1 minutu i s placením. Standardní dojezd přes 250km při neustálem zrychlování a brždění. Maximálka 260kmh.
Kdy budou ty elektrosračky stejně levné, výkonné a rychle dobíjitelné v každé prdeli s 500 obyvateli?Ani Zero nenabízí ani jeden z takových parametrů, maximálně tak dvojnásobnou cenu. K čemu to je?
https://www.alza.cz/zero-sr-f-premium-d566551... ...

Názor byl 3× upraven, naposled 9. 9. 2021 20:12

M0RGAN
9. 9. 2021 • 19:24

To druhé není "spíše motorka", to už totiž evidentně vůbec není kolo.
Elektrokolo je o tom, že je vyžadováno šlapání, aby motor přidával energii. Bez toho motor jet nemůže (respektive u elektrokol existuje dočasný asistent chůze, kdy se drží tlačítko a kolo samo jede 6 km/h).
To první vypadá na hybrid kola a motorky. Předpokládám, že v té rychlosti 60 km/h už se šlapat nebude. I když by klidně mohlo 🙂 Ale pořád to neodstraňuje problém jízdy po hlavní silnici mezi auty, která budou stále jezdit svých 90+ (v Česku totiž maximální povolená rychlost znamená minimální rychlost obvyklou, pokud není bezprostředně vynucována radary). A na cyklostezku to smět nebude, respektive v režimu 25 klidně ano, ale to zase nebude chtít uživatel.
Na druhou stranu, pokud se bude pokračovat s rozvojem cyklostezek a budou i cyklodálnice, určené pro pohyb 30+ km/h, tak si to představit umím. Myslím, že takové rychlostní cyklostezky by uvítali všichni, totiž běžní cyklisté, silniční cyklisté, elektrokolaři, majitelé takovýchto hybridů i klasičtí motoristé (kteří budou mít přilehlé silnice jen pro sebe).

Určitě si přečtěte

Články odjinud