To si radši nechám za a teď nevím myslím že 5000 což je sice dost ale mám potvrzeno že to jde dát do zadního náboje kola třetí přehazovačku firma z Pardubic která mě potvrdila že je to možné a že by to i udělali a že bych nebyl jediný kdo to tak má měli jedinou podmínku že bych musel mít na kole kotoučové brzdy což mám ono na tom člověk dá bez problému 90 v hodině ale to je prý v běžném provozu u kola nepoužitelná rychlost ale lidi to mají takhle upravené spíš na ježdění do kopců než na rychlost která je u tohoto bezpečná maximálně do padesáti kilometrů v hodině a jen na rovném úseku
Ano, ten náboj stojí 2000 a není důvod aby to nešlo použít i s ráfkovýma brzdama https://www.global-sport.cz/naboj-sturmey-...ovou-brzdu
Tohle je technický web, takže ve fotogalerii bych očekával víc fotek s detaily řešení, než 2, a naopak žádné úplně zbytečné propagační materiály, natož 100!
Tohle je nanejvýš technický bulvár
Hlavně, že si ESG oddělení prosadilo fotku s tlemícím se černochem 😀 Howgh.
Názor byl 1× upraven, naposled 7. 2. 2025 15:18
technický web, který tvoří totální techničtí antitalenti za pomoci AI.
BTW ten napinak retezu tam evidentne dle obrazku je 😉
přehazovačky jsou moc citlivé, ale vyrobit totálně atypický kolo ma který nejsou díly je asi lepší
SRAM je jeden z najväčších výrobcov prehadzovačiek. Ten nebude mať problém s veľkými objemami. Ak sa projekt chytí, možno pribudnú nejakí copycat výrobcovia. (Čo sa deje bežne).Prehadzovačky aj tak nie sú štandizovaný komponent. Práveže je to dosť PITA.
když to děláte v milionech a má to být stavané na podmínky přesunu africkým terénem, s minimální až žádnou potřebou údržby, tak je to stokrát lepší. Nakonec stačí zapojit mozek, kdyby tam ta poptávka nebyla, tak se to neujme.
Hm, můžete to okecávat jak chcete, ale je to pitomost... 😝
Doporučuji si přečíst ten článek. Je v něm mimo jiné i napsáno, pro koho je to kolo určené.
"Jenže přehazovačky a přesmykače jsou příliš křehké, příliš zranitelné, příliš citlivé na správné seřízení, příliš složité na instalaci.“Aha, takže je to určené pro úplné primitivy. Otázka je, jestli takoví vůbec zvládají udržet rovnováhu v zatáčce.
I primitiv by pochopil obsah článku. Tak co s tebou? 😁
Ty si s sebou neberes sroubovak a klice kdyz jedete na kola? Me stve, kdyz to nemam ja nebo nekdo z rodiny 100% serizeny a treba to pri prehazovani cvaka. To pak musim na dalsi zastavce seridit a i kdyz je to jednoduche, tak treba zena to nezvladne a tudiz to nepovazuji za uplne trivialni urcene pro kazdeho.Jo, je to uchylka a mam to i na auta. Staci kdyz cekam na semaforu a posloucham rozbity auta. Prijde mi, ze je strasne rozbitejch aut a ze jsem divnej.
Jízdu na kole zvládne i pětiletý dítě, ale servis sotva.
S takovouhle vahou to uz mohla byt rovnou trikolka... Do kopce pak klidne co nejpomalejsi, protoze to neprevhrnete a do zadu prostor na naklad..
Tříkolka by už tuhle váhu neměla.
Viděl jsem záběry z paralympiády, kde na tříkolce jezdí ti, co na kole neudrží rovnováhu. Je to strašlivě nestabilní v zatáčkách. Cyklista se nakloní, to na tříkolce nejde. Pustit to z kopce a pak zatočit, skončí v kotrmelcích.
Pusobi to na mne jako hanobna parafraze socialnich inzenyru, kteri systematicky kritizuji snahu o technicky pokrok. Nikdy se jim nic nelibi, sami jsou nejchytrejsi na svete, pritom za cely zivot az do duchodu zadnou technologii nevydaji. Jejich svetem technologii je smes byznys procesu. Technolog je u nich negr nebo soustruznik. To je tvrda realita mysleni CR, ktera se od padu komunismu nezmenila. Radi si stahuji knihovny zdarma z internetu, ale platit se jim za ne uz nechce.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 2. 2025 17:38
kdyby byl technolog soustružník tak by to bylo ještě dobrý, většina českejch firem nemá technologa vůbec, nebo si na něj hraje někdo z kanclu kdo o výrobě nic neví
U nás mě chybí odolnější kola, hlavně proti soli, ale odolnější asi těžko bude někdo prodávat, když by byla jen jednoduše odolnější bez nějakého extrémního předražení. Kdyby se vyrobilo kolo aby bylo co nejlevnější odolné proti soli, tak by ho asi výrobci a prodejci nechtěli. Museli by na něm mít něco drahého, nebo neodolného aby líp vydělali. Třeba vždycky mě štvalo jak je řetěz moc tenký, snadno se natahuje.
a jak by to kolo odolné proti soli mělo vypadat? vyrobené z plastu? to by asi vydrželo opravdu hodně..
To nevypadá jako chytrý nápad. Možná nějací technicky znalejší lidi by mohli mít lepší nápady. Po tom nápadu s plastem věřím že jo.
To me teda nikdy nenapadlo. My co to mame pro rekreaci na podzim kolo dukladne umyjeme, nechame vyschnout a ulozime do jara na nejake suche misto, treba do garaze. Sul neresime.
Kola nejsou jen na rekreaci a ještě k tomu jen přes léto, ale hodně lidí to tak má a ty samozřejmě sůl neřeší.
Vsak vpoho, kdyz te to bavi, tak jezdi celej rok :)
A my, co jezdíme na kole den co den téměř tlza jakýchkoli podmínek, vsul vůbec neřešíme.
Ta informace je nějak slabá. Hodilo by se doplnit nějaké vysvětlení. Jako například jestli jde o jízdu jen mimo silnice a cyklostezky, nebo je jiný důvod.
Informácia je dostatočná! A aké chceš vysvetľovanie? Tieto bicykle nie sú pre krasotinky na cyklochodníky, ale pre normálnych menej príjmových do ťažších podmienok (samozrejme nie na cyklokros) v rozvojových krajinách. Vyrazíš, prídeš na nejakú terénnu cestičku, kopneš dozadu a máš do pomala, ak bude lepší terén, kopneš zase dozadu a ideš normálnou rýchlosťou. A prečo také masívne? Aby vydržalo viac, ako špeciály, ktoré vidíš u nás - a na opravu im stačí jeden kľúč. A dokáže to opraviť dokonca i taký, ktorý nevie čítať, písať, nepotrebuje k tomu 10-stranový návod, len obyčajnú mechanickú zručnosť.
Kolo odolne soli? Proboha proc? Kazdy normalni clovek jezdi od jara do podzimu. Nebo si na zimu kupujes i zimaky na kolo? 🙂
Mám horský kolo, tam je vzorek ok.
Asi nejsem normální, jezdím cca 350 dní v roce. A světě div se, spousta lidí (mezi než já nepatřím) řeší zimní jízdu buď tím, že dá zimáky samotná kola nebo aspoň pláště, nebo má pro tyto účely přímo kolo - zimáka. Mně je to celkem jedno, jezdím převážně na enduro kolech, a u těch je úplně jedno jestli je zima nebo léto.
Není špatné počasí na kolo, je jen špatné oblečení. :o)))Už to bude skoro 2 roky co jsem prodal auto protože jsem ho nepotřeboval jelikož všechno jsem bez problémů obstaral na kole.A né fakt nebydlím ve městě s MHD, tahle vymoženost se k nám ještě nedostala.
Jo ta věta s oblečením je pravda. Používám kolo hlavně užitkově celoročně do práce do blízkého města, ale jsou i hezký výlety, jako třeba projet se po velké zamrzlé přehradě když je hodně silný led a není se čeho bát. To už teď bývá vzácně. Byla to nádhera, poblíž břehu krásná příroda a uprostřed krásné ticho, cesta byla krásně hladká a žádné kopce 😀Samozřejmě musí se dávat pozor poblíž přítoků, kde jde tloušťka plynule na nulu vždycky.
Uplne to same muzete zazit pesky. Just sayin'.Mam skladacku, z kopce na kole, do kopce metrem 🙂 ale jen proto, ze je to rychlejsi nez pesky. Kolo je efektivnejsi nez chuze jak casove, tak energeticky. Ale stejne mnohem radeji chodim.A krom toho jezim po chodniku, protoze nechci umrit. Pomalu, ohleduplne, casto zastavuji. Protoze uz vidim, jak me tu bude nekdo hejtit. I proto radeji pesky.
To je super, ze jste nam popsal normalniho cloveka.Znate nekoho takoveho, kdo je ve vsem normalni? Chtel byste takovy byt?
Vubec ne, byt normalni je totiz nenormalni 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 2. 2025 01:28
Tak pak jste použil docela absurdní argument, "každý normální člověk". Zkuste příště něco popisnějšího.
Normální znamená to co je běžný, není to vyjímečný, bez ohledu na to jestli to je dobrý, nebo špatný. Třeba být astronaut není normální.
Výrobci náhodou dost pokročili s výdrží. Plášť maximálně rok, ložiska taky tak... Míň si už asi nemůžou dovolit.
Jezdím s převody v náboji. Akorát bych doporučil min. 8 rychlostí ne to co dávají do torpéd tří rychlostní, jelikož jsou převody celkem těžké. Řetěz je sice rezaty. Remen jsem nezkoušel jak by vydržel. Ale in tak plati jedno kolo na zimu a druhé na leto.
Rám kola jde ošetřit voskem na auto myslím že jsem viděl vosk ve spreji někteří koumaci zkoušely voskovou letenku na nábytek ve spreji jde pronto co jsem zkoušel já na převody nevím ale dělali se kryty a nebo nástřik olejem s těmi převody a řetězem už nevím určitě
Super nápad.
A z čeho by to jako mělo být? Ocel i hliníkové slitiny v soli korodují a Titan nebo nerez je drahý.
No, a proc se to teda neprodava u nas? proc kupovat kolo za 20.000, kdyz muzete mit stejne dobre za 2.000? Navic, u nas se da jit do hybridu, kdy je cast konstrukce odlehcena, z hliniku, montovana na zeleznou kostricku. Konkretne by slo pouzit hlinikovou trubku a dovnitr dat zelezne X jadro
U nás snad není takový problém s nákupem dílů. Jinak kolo mám už taky dlouho a třeba zadní přehazovačka pořád původní, když nepočítám výměnu lanek. Akorát jsem jednou měnil řazení a přesmykač vepředu (nejdřív to mělo problém přehazovat na nejlehčí převod, časem pak drhnul řetěz na nejlehčím i nejtěžším, takže se to ani nedalo seřídit). Tam bylo nejlepší, že jsem to v průběhu času dával několikrát do servisu na seřízení, že to jde blbě přehazovat, pak to přinejlepším fungovalo chvíli. Kdyby řekli rovnou, že je nejlepší to vyměnit, tak bych si ušetřil nervy 🙂. Přitom tyhle věci jsou konstrukčně celkem jednoduché a nový se dal koupit za pár stovek.A jinak u nás záleží na oblasti, pokud jste někde na rovině, tak člověk na krátké pojíždění asi nepotřebuje ani přehazovačku...
"proc kupovat kolo za 20.000, kdyz muzete mit stejne dobre za 2.000?“Spíš stejně špatné.A u té kombinace hliníku a oceli jde o to, že se tyto materiály na kole dlouhodobě moc nemají rády, tudíž by šlo o to, nějak je separovat při zachování jejich „výhod“. Což by nutně vedlo k vyznamnému nárůstu ceny.
"No, a proc se to teda neprodava u nas?"pretoze ho nikto nechce.
Plus je to charita, ten bicykel sa nevyrába pre zisk. Aspoň nie v tejto fáze. Komerčná cena by bola niekde inde.
Za socializmu bylo podobné kolo k sehnání v ČSSR mělo název UKRAJINA (psáno azbukou) a bylo "zděláno v mašinostrajitělnom zavódě" v CCCP UCCP, ale bylo dvakrát tak těžší a s torpédem (jeden převod + zpětná brzda). ..
Bicykl Ukrajina se vyráběl v Charkově (Харьковский велосипедный завод имени Г. И. Петровского)https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A3%D0...%B5%D0%B4)---Torpédo s volnoběžkou (integrované volnoběžné kolo a brzdový rozpěrací váleček) vyrobil v roce 1903 Ernst Sachs, Schweinfurt, Německo.https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_Sachs---Komponenty pro kolo projektu Buffalo vyrábí řada firem, převážně čínských a japonských a jsou uvedeny zde na konci stránkyhttps://worldbicyclerelief.org/the-bike/---P.S.Galerie je opravdu rasově nevyvážená. Skutečně ani jeden bílý muž nepoužívá kolo Buffalo?
Názor byl 3× upraven, naposled 5. 2. 2025 15:43
Možná ses měl do té galerie nejdřív podívat 😀
Jeden bílý muž je v galerii na snímku č. 13 s bílou rouškou ... 😉
Není to tak jednoznačné kvůli roušce. Pán může být Asiat, jako paní vedle.V pořádku, jsou to fotky z místa určení výrobku.
Asiat to určitě není. Aspoň ne původem.
„Galerie je opravdu rasově nevyvážená. Skutečně ani jeden bílý muž nepoužívá kolo Buffalo?“Opravdu jsi nepochopil, že jsou to propagační fotky, které vyzdvihují, pro jakou klientelu jsou tato kola určena?
Chceš li se nadřít jako sviňa, kup si kolo Ukrajina.
Da, panimáju, eto drina paechat na vélacipédu Ukrajina. Azbuk ..
Jojo. Chceš li zažít co je dřina, kup si kolo Ukrajina
Zkus si zjistit, kolik Ukrajina vážila. Asi tě to hodně překvapí.
Velacipéd UKRAJINA "sdělan v UCCP Charkovskem mašínostraitelnom zavódě (později přejmenovaný) na traktotostrajítelnom a nakonec velacipédnom zavódě made in CCCP" s torpédem v zadním kole bylo těžké jako motorka, tudíž do mírného kopce se muselo tlačit, ale bylo to jediné kolo které se dalo v komunistickém ČSSR sehnat bez úplatku. ..
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 2. 2025 11:59
Já jsem teda našel, že vážilo 16kg. To má která motorka? 🙂
Tady každý něco našel, holt i na internetu jsou nesmysly, jako s tou váhou, v mé sbírce je originál velacipéd UKRAJINA sdělan v CCCP (SSSR) UCCP v mašinostrajítělnom zavódě a ten opravdu váží trojnásobně než uvádíte. ..
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.