Kometa C/2019 Y4 (ATLAS) nečekaně zvýšila jas. Podle odhadů rozzáří noční oblohu už za pár dnů

Automatický detekční systém ATLAS (Asteroid Terrestrial-impact Last Alert System), jehož primárním cílem je včasná detekce asteroidů na kolizní dráze se Zemí, na sklonku loňského roku objevil něco mnohem zajímavějšího. Novou kometu C/2019 Y4 (ATLAS), která se pomalu blíží ke Slunci a zvyšuje svůj jas!

Kometa C/2019 Y4 (Foto: Martin Gembec, CC BY-SA 4.0)

Kometa je jasnější každým měsícem a předčila očekávání astronomů, takže pokud v tom bude pokračovat i v následujících týdnech, zhruba od poloviny dubna by mohla být vidět i prostým okem a to na naší severní polokouli velmi vysoko nad obzorem v souhvězdí Žirafy. Postupně se bude přesouvat do souhvězdí Persea.

Pokud bude její jasnost růst i na přelomu dubna a května, podle některých optimistických scénářů by měla být na noční obloze prakticky nepřehlédnutelná – mohla by se stát nejjasnějším objektem hned po Měsíci.

Polohu komety můžete sledovat třeba na webu Heavens Above, The Sky Live a dalších

Z C/2019 Y4 by se tak mohla stát jedna z nejsledovanějších komet za dlouhé roky. Mnozí si srovnávají třeba s Hyakutake v roce 1996 nebo Hale-Bopp o rok později.

Diskuze (3) Další článek: Astro Slide je kříženec notebooku a telefonu. Má tlačítkovou klávesnici a 5G

Témata článku: Vesmír, Země, Astronomie, Česko, Slunce, Sluneční soustava, Asteroidy, Komety, Obloha, Heavens Above, Kometa, Pár dnů, Souhvězdí, Jas, Noční obloha, Planetárium, Perseus, Atlas

Robotický tank TRX veze 50 sebevražedných dronů Switchblade. Tohle je zbraň nové doby

** . Společnost General Dynamics Land Systems předvedla maketu svého nového robotického vozidla TRX ** To představuje unikátní mobilní systém pro 50 sebevražedných dronů Switchblade ** Vozidlo TRX je v této verzi rovněž vybaveno kvadrikoptérou

VojenstvíDronyRoboti

Co vy na to? Mělo by se na základní škole učit programovat?
Co vy na to?AnketyProgramování