Nový koncept trimaránu (lodě s hlavním trupem a dvěma plováky po stranách) od nizozemského studia Van Geest Design s názvem Domus je vytvořen podle vzoru jednopatrových domů stavěných v dobách starého Říma – například v Pompejích. Ostatně proto název Domus, jež pochází ze starověkého latinského slova označujícího dům.

Nový koncept trimaránu (lodě s hlavním trupem a dvěma plováky po stranách) od nizozemského studia Van Geest Design s názvem Domus je vytvořen podle vzoru jednopatrových domů stavěných v dobách starého Říma – například v Pompejích. Ostatně proto název Domus, jež pochází ze starověkého latinského slova označujícího dům.

Designéři si tento konkrétní bod historie vybrali jako inspiraci částečně kvůli pocitu prestiže, který jejich plavidlu dodává, ale také proto, že se starověký design dobře hodí k neuvěřitelně prostornému interiéru. Koncept vznikl v rámci spolupráce se studiem Rob Doyle Design z irského Kinsale. 40 metrů dlouhý trimarán nabízí dvakrát větší vnitřní prostor než katamarán (plavidlo se dvěma trupy) stejné velikosti.

Designéři si tento konkrétní bod historie vybrali jako inspiraci částečně kvůli pocitu prestiže, který jejich plavidlu dodává, ale také proto, že se starověký design dobře hodí k neuvěřitelně prostornému interiéru. Koncept vznikl v rámci spolupráce se studiem Rob Doyle Design z irského Kinsale. 40 metrů dlouhý trimarán nabízí dvakrát větší vnitřní prostor než katamarán (plavidlo se dvěma trupy) stejné velikosti.

Podobně, jako dómy ve starém Římě, má i tato loď centrální atrium propojující jednotlivé prostory. Celý trimarán má rozlohu 790 metrů čtverečních a je rozdělen na interiér se dvěma palubami a šesti kajutami pro hosty, včetně dvou apartmánů pro majitele. Působivé je, že se našel i prostor pro kino, salónek, bar, posilovnu, bazén a lázně.

Podobně, jako dómy ve starém Římě, má i tato loď centrální atrium propojující jednotlivé prostory. Celý trimarán má rozlohu 790 metrů čtverečních a je rozdělen na interiér se dvěma palubami a šesti kajutami pro hosty, včetně dvou apartmánů pro majitele. Působivé je, že se našel i prostor pro kino, salónek, bar, posilovnu, bazén a lázně.

Van Geest deklaruje, že Domus bude „první skutečně bezemisní jachtou nad 750 brutto registrovaných tun“. K dosažení tohoto cíle bude kombinovat solární energii, hydrorekuperaci a technologii vodíkových palivových článků, které zajistí neomezený dojezd a nulové emise. Dle dokumentace bude přes den generovat přebytek solární energie, kterou bude možné využít k udržení provozu v noci.

Van Geest deklaruje, že Domus bude „první skutečně bezemisní jachtou nad 750 brutto registrovaných tun“. K dosažení tohoto cíle bude kombinovat solární energii, hydrorekuperaci a technologii vodíkových palivových článků, které zajistí neomezený dojezd a nulové emise. Dle dokumentace bude přes den generovat přebytek solární energie, kterou bude možné využít k udržení provozu v noci.

V souladu plavidly používanými v dobách starého Říma má Domus také plachtu. To znamená, že může ke svému pohybu využívat starou dobrou obnovitelnou energii větru. Plavidlo je schopno náklonu pod úhlem dvou stupňů, což mu umožňuje snížit odpor vzduchu, minimalizovat možnost převracení a plout vyšší rychlostí s větší účinností.

V souladu plavidly používanými v dobách starého Říma má Domus také plachtu. To znamená, že může ke svému pohybu využívat starou dobrou obnovitelnou energii větru. Plavidlo je schopno náklonu pod úhlem dvou stupňů, což mu umožňuje snížit odpor vzduchu, minimalizovat možnost převracení a plout vyšší rychlostí s větší účinností.

Nový koncept trimaránu (lodě s hlavním trupem a dvěma plováky po stranách) od nizozemského studia Van Geest Design s názvem Domus je vytvořen podle vzoru jednopatrových domů stavěných v dobách starého Říma – například v Pompejích. Ostatně proto název Domus, jež pochází ze starověkého latinského slova označujícího dům.

Nový koncept trimaránu (lodě s hlavním trupem a dvěma plováky po stranách) od nizozemského studia Van Geest Design s názvem Domus je vytvořen podle vzoru jednopatrových domů stavěných v dobách starého Říma – například v Pompejích. Ostatně proto název Domus, jež pochází ze starověkého latinského slova označujícího dům.

Designéři si tento konkrétní bod historie vybrali jako inspiraci částečně kvůli pocitu prestiže, který jejich plavidlu dodává, ale také proto, že se starověký design dobře hodí k neuvěřitelně prostornému interiéru. Koncept vznikl v rámci spolupráce se studiem Rob Doyle Design z irského Kinsale. 40 metrů dlouhý trimarán nabízí dvakrát větší vnitřní prostor než katamarán (plavidlo se dvěma trupy) stejné velikosti.

Designéři si tento konkrétní bod historie vybrali jako inspiraci částečně kvůli pocitu prestiže, který jejich plavidlu dodává, ale také proto, že se starověký design dobře hodí k neuvěřitelně prostornému interiéru. Koncept vznikl v rámci spolupráce se studiem Rob Doyle Design z irského Kinsale. 40 metrů dlouhý trimarán nabízí dvakrát větší vnitřní prostor než katamarán (plavidlo se dvěma trupy) stejné velikosti.

Designéři si tento konkrétní bod historie vybrali jako inspiraci částečně kvůli pocitu prestiže, který jejich plavidlu dodává, ale také proto, že se starověký design dobře hodí k neuvěřitelně prostornému interiéru. Koncept vznikl v rámci spolupráce se studiem Rob Doyle Design z irského Kinsale. 40 metrů dlouhý trimarán nabízí dvakrát větší vnitřní prostor než katamarán (plavidlo se dvěma trupy) stejné velikosti.
Podobně, jako dómy ve starém Římě, má i tato loď centrální atrium propojující jednotlivé prostory. Celý trimarán má rozlohu 790 metrů čtverečních a je rozdělen na interiér se dvěma palubami a šesti kajutami pro hosty, včetně dvou apartmánů pro majitele. Působivé je, že se našel i prostor pro kino, salónek, bar, posilovnu, bazén a lázně.
Van Geest deklaruje, že Domus bude „první skutečně bezemisní jachtou nad 750 brutto registrovaných tun“. K dosažení tohoto cíle bude kombinovat solární energii, hydrorekuperaci a technologii vodíkových palivových článků, které zajistí neomezený dojezd a nulové emise. Dle dokumentace bude přes den generovat přebytek solární energie, kterou bude možné využít k udržení provozu v noci.
V souladu plavidly používanými v dobách starého Říma má Domus také plachtu. To znamená, že může ke svému pohybu využívat starou dobrou obnovitelnou energii větru. Plavidlo je schopno náklonu pod úhlem dvou stupňů, což mu umožňuje snížit odpor vzduchu, minimalizovat možnost převracení a plout vyšší rychlostí s větší účinností.
7
Fotogalerie

Koncept solární jachty našel inspiraci ve starověkém Římě. Nabídne neuvěřitelný prostor a luxus

Nový koncept trimaránu (lodě s hlavním trupem a dvěma plováky po stranách) od nizozemského studia Van Geest Design s názvem Domus je vytvořen podle vzoru jednopatrových domů stavěných v dobách starého Říma – například v Pompejích. Ostatně proto název Domus, jež pochází ze starověkého latinského slova označujícího dům.

Designéři si tento konkrétní bod historie vybrali jako inspiraci částečně kvůli pocitu prestiže, který jejich plavidlu dodává, ale také proto, že se starověký design dobře hodí k neuvěřitelně prostornému interiéru. Koncept vznikl v rámci spolupráce se studiem Rob Doyle Design z irského Kinsale. 40 metrů dlouhý trimarán nabízí dvakrát větší vnitřní prostor než katamarán (plavidlo se dvěma trupy) stejné velikosti.

Solární jachta

Podobně, jako dómy ve starém Římě, má i tato loď centrální atrium propojující jednotlivé prostory. Celý trimarán má rozlohu 790 metrů čtverečních a je rozdělen na interiér se dvěma palubami a šesti kajutami pro hosty, včetně dvou apartmánů pro majitele. Působivé je, že se našel i prostor pro kino, salónek, bar, posilovnu, bazén a lázně.

Van Geest deklaruje, že Domus bude první skutečně bezemisní jachtou nad 750 brutto registrovaných tun“. K dosažení tohoto cíle bude kombinovat solární energii, hydrorekuperaci a technologii vodíkových palivových článků, které zajistí neomezený dojezd a nulové emise. Dle dokumentace bude přes den generovat přebytek solární energie, kterou bude možné využít k udržení provozu v noci.

V souladu s plavidly používanými v dobách starého Říma má Domus také plachtu. To znamená, že může ke svému pohybu využívat starou dobrou obnovitelnou energii větru. Plavidlo je schopno náklonu pod úhlem dvou stupňů, což mu umožňuje snížit odpor vzduchu, minimalizovat možnost převrácení a plout vyšší rychlostí s větší účinností.

Nizozemská firma tvrdí, že posádka na palubě zažije při plavbě úroveň pohodlí, která je mnohem vyšší než u jakéhokoli plachetního nebo motorového jednotrupého plavidla. „To, že jsou superjachty takové, jaké jsou teď, neznamená, že by takové měly zůstat,“ uvedlo studio v prohlášení. „Skutečně věříme, že tento projekt nově definuje, jaká může být vícetrupová plachetnice.“

Určitě si přečtěte

Články odjinud