Když už budou koloběžky umět detekci vjetí na chodník, mohly by rovnou místo pípání zpomalit na rychlost chůze (cca 5 km/h).
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 10. 2021 07:12
Je lepší jezdit ohleduplně po chodníku než neohleduplně po silnici.Jezdím na kole do práce a po pár incidentech zásadně po chodníku. Holt desetkrát za kilometr zastavím kvuli babičce, psovi a vodítku, lidem co jdou vedle sebe... nekřičím na ně, nezvoním, netlačím, prostě jedu pomalu, nikoho neomezuji a snažím se, abych pokud možno nikoho neobtěžoval. Když je třeba, tak holt zastavím. Vždycky to kolo můžu vést.Ti, co jedou na výkon, ať si jezdí po okruzích. Stejně jako auta. Já jezdím do práce na kole pro radost. A nechce se mi u toho umřít na silnici a ještě tím zničit život někomu, kdo mě sejme.Koloběžka? Tam je to ještě daleko zřejmější. S koloběžkou na silnici může jen naprostý blázen. Pokud chcete respektovat, že s koloběžkou nesmíte na chodník, tak nevím, kde chcete jezdit, protože po silnici je to proti zdravému rozumu. To je asi lepší chodit pěšky.
Mám el. koloběžku a mám na výběr, dvouproudová silnice, nebo chodník, kde potkám živáčka fakt jen výjmečně... co je asi lepší... a když ho objedu, tak spíše obejdu. Ani o mě nevědí, když koukají do mobilů. Co je bezpečnejší koloběžkář co dává pozor, nebo někdo kdo chodí a nedívá se na cestu skoro vůbec 😀
“ Sdílené elektrické koloběžky, ač jsou velmi populární”.Fakt? Slovy klasika “citation needed”, až na zaměstnance hypercool startupů a rozjařené turisty neznám nikoho, kdo by je měl v oblibě. Mé okolí není reprezentstivní vzorek populace, tak bych rád viděl nějaký zdroj pro takové odvážné tvrzení.
Jděte se podívat třeba na Prahu 1.Kdybych byl třeba právník pracující na P1, tak si ten koloběžkový paušál platím. Na cesty v řádu stovek metrů po centru je to podle mě docela dobrý dopravní prostředek.
Podle mě je lepší chůze, než hledat koloběžku, hledat, kam ji zaparkovat a plánovat si schůzky podle toho, zda ji včas najdu nebo mi ji před nosem někdo vyfoukne. A zrovna na Praze 1 a kočičích hlavách je jízda na koloběžce utrpení.
Na P1 jsou ty koloběžky na každém rohu. Vyrazíte pěšky, popadnete první koloběžku po cestě.S těmi kočičími hlavami je to pravda, ale zase se dají využít různé pasáže a chodníky, myslím, že to nebude taková komplikace.
A když se na chodníku rozběhneš rychlostí koloběžky abys doběhnul MHD, tak budeš pípat taky. Abys někoho nesrazil náhodou. Bože tohle jsou debilní nápady. Lidstvo je opravdu plné debilů.
když budeš dobíhat budeš kvičet jak vepř, jinak pokuta a trestný body.. lidi sou z vopic a vopice za chvíli budou mít větší iq.. lidi degenerujou.. pokud to na chodník nepatří, mělo by se to samo hned vypnout, ne pípat..
No jestli na tom chodníku dokážeš běžet 35 v hodině, tak fakt asi radši pípej. 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 10. 2021 09:14
Vždyť to jezdí tak 25 km/h, což odpovídá stovce za 14,5 s...
Pořád mi připadá lepší když za bezpečnost nese odpovědnost řidič než nějaký software, který možná jednou i zcela převezme řízení. Je to pěkně otravné třeba na zelených koloběžkách Bolt se kterou jsem jel po téměř prázdném chodníku ale zapnul se mi omezovač rychlosti abych náhodou nezpůsobil dopravní nehodu. Aspon že kola takové omezení nemajíJiná věc jsou samozřejmě dopravní předpisy pro auta jako že v obci je povoleno max. 50 km/h ale ve finále je to opět řidič kdo nese odpovědnost za dodržení rychlostního limitu
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 10. 2021 12:02
No jo, ale když se pak něco vážného stane, tak je pak poškozenému nějaká odpovědnost řidiče prd platná.https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/v-pariz... ...
Na druhou stranu, blbci a nezodpovědní lidé budou existovat vždycky, stejně jako se vždycky budou stávat nehody. Je zajímavé, že před auty musel kdysi běžet člověk z praporkem aby se ochránili chodci a postupně lidé uměli najít způsob jak mohou auta s chodci koexistovat a být ku prospěchu. Ale když přijde prostředek, který by do velké míry mol pomoci řešit v současnosti často zmiňované problémy, tak se mu naházejí klacky "pod kolečka", vytlačí se z míst kde to smysl dává do míst kde to smysl naprosto nedává, a mimo součásti řešení se z něj udělá součást problémů. A to jen kvůli tomu, že i když počet nehod naprosto neodpovídá počtu provozovaných prostředků, kydá se na to hnůj jako by snad každá koloběžka denně zabila půl mateřské školky a jednu pandu.
Ano, nezodpovědní lidé budou existovat vždycky. Toto opatření si to právě uvědomuje a nutí ty nezodpovědné se chovat zodpovědně (když už to nedokáží vlastní vůlí). Opatření elektrokoloběžky odnikud nevytlačuje, nepatřily na chodník nikdy. Na silnicích zákon žádné větší klacky neháže. Tam se o ně starají neohleduplní a někdy navíc arogantní řidiči automobilů.Dokáži si představit, že někteří lidé, kteří používají různá elektrovozítka k cestě do práce, by třeba jinak jeli autem... a v tom pak vidím přínos (zaberou méně místa, méně hluku, méně splodin ve městě). Na rozmach těch vozítek ale bohužel města nedokáží dostatečně rychle reagovat např. zvýšeným úsilím v budování cyklostezek (ono ale taky všude není místo). Za mě by třeba mohli koloběžkám na chodníku místo otravného pípání omezit rychlost na bezpečných... dejme tomu 8..10 km/h... jenže toto nemá oporu v zákoně. Nikomu se asi nechce cyklistům měřit rychlost a dokazovat, že jeli po chodníku rychleji. Tak to raději zakážou a je to vyřešeno 🙁.
Omezovač rychlosti mají koloběžky Bolt, řidič ho může zapnout trvale a nebo to nechat na automatu který ho zapne kdy se mu zlíbí. Tady by měla větší smysl třeba umělá inteligence která omezovač zapne když je kolem koloběžky větší množství lidí ale ne paušálně pokud je chodník prázdný a opravdu nemáte rychlejší jízdou koho ohrozit. Je to s podivem ale pro kola, koloběžky a jiné vozítka neexistují žádné rychlostní limity
Přečti si vše co jsem ve vlákně napsal. O tomto opatření jsem se vůbec nebavil, to si prostě vynucuje legislativní požadavek na provoz což je v pořádku. Co v pořádku není je ten samotný legislativní požadavek. Protože, jak jsem již psal výše, nejde jen o elektrokoloběžky. Je sakra rozdíl v koloběžce co má kola 8cm, 20cm nebo 40cm. Tu první nerozjedeš ani z kopce, ta poslední jde rozšlapat tak, že i tu elektrickou (která má omezenou max rychlost) v pohodě předjede. Ta první by dle mého měla mít možnost jezdit po chodníku, zatímco na silnici by se prostě nikdy neměla objevit. U těch větších, které jsou schopny dosáhnout alespoň nějaké rychlosti je to už jiné. Ale legislativa by je neměla striktně vyhánět z chodníků, ale dávat velký důraz především na ohleduplnost. Třeba to omezení rychlosti o kterém píšeš je dle mého ta správná cesta. Jenže když nějaký trouba prohlásil, že profi silniční kolo je vlastně to stejné co koloběžka s 8cm koly, tak to je pak těžké.V zásadě celá legislativa okolo koloběžek začíná dává smysl až u výkonných a rychlých které se z koloběžek přešouply na mopedy. Ale u těch malých je to jen bída a zmar.(ale to je jedno. Na jaře kupuju koloběžku a po chodníku prostě jezdit budu. Radši pojedu 800m po chodníku k cyklostezce, než 2,5km po velké silnici a přes vytíženou křižovatku, abych se dostal k té samé cyklostezce)
Tvůj příspěvek jsem četl několikrát a stejně si musím domýšlet, jak jsi jej myslel. Článek je o opatření, tak se tak nějak čeká, že se lidé budou vyjadřovat k němu.Chce to vyjadřovat se konkrétněji, ne v metaforách typu "ony se prostředku naházejí klacky pod kolečka".K těm 8cm koleček je třeba ještě připočíst poměrně podstatnou věc... MOTOR. Sám mám obyčejnou koloběžku s koly 26"/20" (65/50cm), takže Ti mohu přesně říct, jak to je. Průměrná rychlost za celou cestu je cca 13 km/h, průměr na rovince 17 km/h, maximální rychlost na rovince 22 km/h, maximální rychlost z prudkého a dlouhého kopce 50 km/h. Do jakéhokoliv většího kopce se jízda nevyplatí (chůze 5 km/h).Teď na chvíli pominu, co umožňuje zákon...Ta čísla 22/50 vyžadují rovný povrch vozovky, který na chodníku není ani omylem. Chtěl bych Tě vidět, jak na rovince rozšlapeš obyčejnou koloběžku tak, že tu elektrickou "v pohodě předjede". Při rychlosti 50 km/h dá koloběžkář sám rád přednost kvalitnější silnici bez dopravních značek a jiných překvapení. Vzhledem k tomu, že se jedná o rovný táhlý úsek bez zatáček (jinde by té rychlosti nedosáhl), vnímá jej jako bezpečný a na silnici se nebojí. Navíc jej motoristé při této rychlosti přestanou považovat za obtížný hmyz.Problém vidím v tom, že pro chodce je nepříjemná/nebezpečná rychlost už od cca 10 km/h, ale pro (elektro)koloběžkáře je rychlost, kdy jej podmínky "dobrovolně" donutí se přesunout na vozovku, je až někde kolem 30 km/h.Já před koupi mé (běžné) koloběžky taky zvažoval "chodník"/"nechodník", tím si asi prošel každý. Nakonec jsem asi našel určitý kompromis. Primárně ve městě využívám síť cyklostezek. Kde cyklostezka není, tam jedu po silnici, pokud je tam dost místa a necítím se tam nebezpečně. Když to na silnici nevyjde, tak jedu po chodníku s tím, že když se přiblížím k chodci, tak zpomalím, příp. jdu ten kousek, po který ho míjím, vedle koloběžky. Na přechodech pro chodce chodím vedle koloběžky... pokud to není typ "cyklostezka-pidipřechod-cyklostezka".Za 2,5 roku/2350 km jsem měl:1.) Na chodníku jeden konflikt s pánem, který se svým psem na vodítku blokoval celou šířku chodníku a v duchu "nejlepší obrana je útok" si stěžoval, že nemám na chodníku s koloběžkou co dělat (v místě, kde jsem jej potkal, jsem šel pěšky - byl jsem chodec jako on).2.) Na cyklostezce jeden konflikt se starším párem, který nebyl schopen neakceptovat, že město udělalo z větší části šířky chodníku cyklostezku a oni by tak měli používat tu menší část. Mezi dalšími problémy pak můžu zmínit 2 případy, kdy někdo nechal stát pronajatou elektrokoloběžku uprostřed cyklostezky (navíc to bylo v noci - debil) a nespočet případů, kdy jsem musel zvonit na chodce, kteří se pohybovali po části cyklostezky v případě děleného chodníku (viz případ s párem výše).3.) Na silnici dva "konflikty" s řidiči osobních aut - jedna sprcha z ostřikovačů a jedno vytroubení. Ani u jednoho z případů jsem neviděl objektivní důvod.
Jen krátce:Ke koloběžce s 8cm koly nemůžeš připočítávat motor, jelikož koloběžky s takto malými koly motor nemají. (nepleť si 8cm a 8") To jsou ty různé "freestylové" koloběžky, se kterou může na silnici do provozu jen regulérní sebevrah.Chápu, že koloběžkář při 50 dá přednost silnici. Jenže to je pro elektrickou koloběžku naprosto nereálné, kvůli omezovači rychlosti na 25kmh (co je schopno jet rychleji není dle zákona koloběžka ale moped). Takže ano, na nemotorové koloběžce s velkými koly tu elektrickou hravě předjedeš.A jak jsi zmínil ten tvůj "kompromis", tak to přesně to, jak by to dle mě mělo správně vypadat ale podle zákona je to kompletně špatně a na pokutu. Tedy ono "házení klacků pod kolečka".
Jo aha, to myslíš ty, jak na nich skákají děti. No tak to jo, ty motor nemají. Ale vsaď se, že jakmile bys koloběžkám s takto malými koly vjezd na chodník povolil, tak by ho tam někdo namontoval.Jak jsem psal... když jsou podmínky, tak předjedu... ale nemůžu jezdit jen z kopce 🙂. Když uvážíš, že někdy potřebuješ taky do kopce, krátké úseky, zatáčky, nevhodný terén, rovinky, tak příležitostí, kdy těch 50 km/h můžu dosáhnout, budou nízké jednotky procent.Těch 25 není zase tak málo... když uvážíš, že auta mají dovoleno se mezi křižovatkami rozjet maximálně na 50 km/h. Na silnici jezdím i do kopce... a to je pak možná i méně než 10 km/h... a řidiči aut to přežijí... nic jiného jim totiž nezbývá 🙂.Ten "kompromis" ale do zákonů nikdo nikdy nedá, protože to stojí na subjektivních pocitech (kdy je to už pro mě na silnici nebezpečné, jaká rychlost a jak daleko od chodce je dost malá). Ta rychlost i vzdálenost od chodce by se navíc velmi obtížně určovala/dokazovala.
Proboha s koloběžkou si fakt raději jezděte po chodníku (ačkoliv se to jakože nemá) a nelezte na silnici mezi auta!!! Jednak strašně zdržujete dopravu, tvoříte kolizní situace a hlavně je to pro vás na koloběžce strašně nebezpečné!To je opravdu lepší jet po tom chodníku, tím spíš když ty půjčovací koloběžky mají slabý motor a jedou pomalu. Tohle nemá na silnici vůbec co dělat :-OOsobně mám koloběžku taky (ale hlavně na cyklostezky atd), ale když s ní jedou někde po městě, tak zásadně po chodníku. Jako denního řidiče auta by mě ani nenapadlo se s tím motat na silnici!
Koloběžka je že zákona kolo a kolo nemá na chodníku co dělat. Takže na cyklostezku a nebo pokud je silnice tak nebezpečná, tak ten krám pár desítek metrů vest vedle sebe.
Takový zákon psal ale totální kr*etén. Pokud je koloběžka kolo, pak motor na koloběžce musí být jako přípomoc a ne jet naplno díky ručnímu ovládání. Ale to u koloběžky jaksi není možné připomáhat, neb nemá šlapátka. Řeší se tu prostě fakt p*íčoviny. Nulová nehodovost je kravina. Když se nesrazí chodec s kolobkou, tak místo srážky s kolobkou si třeba vymkne kotník, spadne do jámy nebo dostane infarkt. Když koloběžky vyženeme na cyklostezky, bude docházet ke srážkám a nehodám na cyklostezkách. Takže výsledek? Nic.
Koloběžka ani kolo na chodníku nemají co dělat, ze zákona (i selského rozumu). Na silnici také moc nepatří, zejména, pokud není dost prostorná na bezpečné míjení se s automobilovým provozem. Zbývají cyklostezky, tam je problémů minimum, byť debilové se dokážou srazit i tam.
To mi vysvětlete, proč to třeba v Dánsku, Švédsku nebo Finsku není problém, ale v Česku to najednou je proti selskému rozumu? Ano, v těch zemích je obecně mnohem lepší cyklistická infrastruktura, ale hlavní problém je v něčem jiném, a sice ohleduplnosti lidí. Pokud Dán projíždí Kodaní v místě kde není samostatný cyklopruh a jede po chodníku, tak jede rychlostí rychlejší chůze a pečlivě se vyhýbá chodcům. Pokud se Čech (ne každý) žene Prahou, tak jede co to dá a spoléhá se, že chodci uhnou. Nemá smysl budovat cyklostezky a cyklopruhy úplně všude, vždy bude místo kam nějaký cyklista musí jet a nebude tam mít samostatnou cestu. Ale tam se to dá řešit právě tou ohleduplností.
Já byl v Kodani i Goteborgu a po chodnících se tam fakt nejezdilo.
To je pravda, ale nic to nemění na tom, že to poněkud postrádá logiku. Osobně mi to přijde, jako že někdo vymyslel že je potřeba koloběžky (celkově, ne elektro) regulovat, a ten kdo tím byl pověřen se zmohl jen připsat je do stávajícího zákona který pro to ale není dle mého názoru příliš vhodný.Já bych třeba ocenil, kdyby byl spíše důraz na osobní zodpovědnost každého kdo na takovém přibližovadle jede, místo toho aby se pod rouškou ochrany chodců zablokovala doprava. U elektrokoloběžek to vyhnání na silnice ještě nemusí vypadat tak bizarně, ale pokud uvážíme, že se to týká i vyloženě "chodníkových" koloběžek s kolečky jaké mají inline brusle, a na kterých se reálně žádné velké rychlosti dosáhnout nedá, to už je na pováženou. A to tím více, že na bruslích či skateboardu/loangboardu je možné dosáhnout daleko vyšších rychlostí, a přesto na chodník mohou (a to i ty elektrické). A co je další perlička, tak jelikož bruslař/skatebordista je z pohledu zákona chodec, tak pokud není možné využít chodník, měl by se po silnici pohybovat v protisměru.Další věcí pak je, že pokud se pořád skloňuje problém příliš husté dopravy, tak hnát na silnice všechny co se rozhodli jít jinou cestou taky poněkud postrádá logiku, a situaci to může jedině zhoršit. A to jsem ještě zapomněl zmínit absurdní situaci, kdy pokud jede koloběžka po liduprázdném chodníku, v klidu za to kdokoli dá pokutu. Pokud ale jede cyklista v plném provozu po silnici, přesto že souběžně s ní vede cyklostezka, ochotně se to přehlíží, přesto že svým jednání značně brzdí provoz a eskaluje už tak bídnou situaci.
Problém je v tom, že tu nejsou jen e-koloběžky, a pak ty malé, s kolečky jako od bruslí. Jsou tu taky bezmotorové koloběžky s velkými koly, jako jsou třeba ty od značky Kostka. A mám v živé paměti, jak si takhle vystupuju z autobusu, chystám se přejít chodník směrem ke schodům a najednou mě tak ve 30 km/h div nesrazí blbec přesně na takové, protože to bylo pod delším kopcem a frajer se nenamáhal brzdit. A přesně kvůli takovým to prostě na chodníku nemá co dělat. Že bych odtamtud ze stejného důvodu vyhnal i ty skateboardy, longboardy, brusle a všechny ostatní výmysly tohoto typu, to je věc druhá. Protože dokud jsou lidi debilní, tak se prostě nedá nic dělat. Když mě takový vezme ve 30 km/h, tak nedopadnu zrovna příjemně a to je prostě fakt.
To je pravda, a přesně proto je uplná blbost házet je všechny na stejnou hromadu, a to navíc společně s koly.A to tím spíše, že zatímco elektrické koloběžky mají omezenou max rychlost, tak ty o kterých píšeš ty dokáží jet podstatně rychleji (nedávno jsem potkal jednoho, co mi na padesátce z kopce velice svižně ujížděl, což je věc co ti běžná elektrická koloběžka ani omylem nedovolí).Taky mě jednou na chodníku sestřelil cyklista. A to po tom chodníku ani nejel. Jen to prostě hrnul jak dobytek a neudržel se na silnici. Jediné štěstí že jsem šel proti němu a viděl toho blbce jak letí, takže jsem se tak nějak vyhnul a skončil jen s lehce pochroumanou nohou. Kdyby do mě vlítnul bez přípravy zezadu, tak mě přerazí vejpůl. Ale nehodlám kvůli tomu všechny cyklisty vyhánět do uzavřených tunelů.
Záleží na velikosti silnice a chodníku. Sám to (na klasické koloběžce) střídám - pokud v dané ulici auto nejspíš nepotkám, tak jedu po silnici. Pokud ho spíš potkám, tak jedu na chodníku.
Půjčovací koloběžky že mají slabý motor a jedou pomalu? A na tom jste byl kde? A veřejně se příznávat že jste idiot ktertý jezdí po chodníku je fakt na facku.
E-koloběžky budou pípat zatímco kola si budou po chodníku jezdit jako by se nechumelilo? Neměla by pro dopravní prostředky stejné kategorie platit stejná pravidla?
A ona neplatí??
Když zákony nikdo nevymáhá, tak se není čemu divit
A kde konkrétně se nevymáhají? Jel bych se tam projet po chodníku. U nás to nejde.😀
Koloběžky jedné firmy budou pípat dobrovolně, pravidla platí stejná.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.