Německé dálnice jsou jedny z mála silnic, kde (na vybraných úsecích) není stanovena maximální povolená rychlost. Řidiče, kteří si zde rádi zkoušeli schopnosti svých vozidel, však v budoucnosti možná čeká zklamání v podobě rychlostního limitu, omezeného na 130 km/h.
Agentura Reuters dostala k dispozici návrh německé komise pro dopravu, která v dokumentu navrhuje omezit maximální rychlost na dálnicích. Důvodem je snaha o snížení emisí a zmírnění škodlivých vlivů automobilové dopravy na klimatické změny.
V dokumentu jsou dále návrhy na zrušení daňových úlev pro dieselové automobily, zvýšení daně z pohonných hmot od roku 2023 a stanovení kvót pro prodej elektrických a hybridních automobilů. Výsledkem by mělo být snížení emisí skleníkových plynů až na polovinu. Sami autoři ale dodávají, že „Ne každý prostředek a opatření musí být přijato.“
Vše je zatím ve stádiu příprav
Evropská unie má poměrně agresivní cíle v oblasti snižování emisí a Německo má potíže s udržováním kroku. Zavedení rychlostních limitů na nejrychlejších částech dálniční sítě téměř jistě nepřinese nějaké zásadní ekologické dopady, i tak se ale může jednat o jeden z mnoha malých krůčků k záchraně naší planety.
V případě neplnění cílů by Evropská unie mohla Německo postihnout vysokými pokutami. Proto je snížení emisí skleníkových plynů a jedovatých oxidů dusíku aktuálním tématem. Nesporným faktem je, že emise produkované dopravními prostředky v této zemi neklesly od roku 1990.
Národní komise pro budoucnost mobility musí nyní připravit seznam doporučení. Koncem března by měla ohlásit definitivní záměry, jež budou následně začleněny do zákona o změně klimatu, který chce vláda schválit ještě v tomto roce.