Konec plešatosti? Nový přípravek podporuje tvorbu vlasových folikulů

Jihokorejští vědci představili speciální preparát zvaný PTD-DBM, který nejen zabraňuje vypadávání vlasů, ale rovněž podporuje růst nových folikulů. Tedy minimálně u myší bez srsti.

Choi Kang-yeol z Yonsei University a jeho kolegové objevili protein, který je zodpovědný za ztrátu vlasů při androgenní alopecii. „Našli jsme protein, který řídí růst vlasů a vyvinuli novou látku podporující regeneraci vlasů tím, že kontroluje funkci tohoto proteinu,“ vysvětlil Choi.

Konkrétně se jedná o protein CXXC5. Když se naváže na jiný protein – tzv. Dishevelled – zabrání vývoji folikulů a regeneraci vlasů. PTD-DBM tento nežádoucí proces naruší. Po 28 dnech od jeho aplikace na holou kůži myší se objevily nové folikuly.

Je ovšem zapotřebí dodat, že nejlepších výsledků bylo dosaženo po zkombinování PTD-DBM s kyselinou valproovou a speciální terapií, při níž je pomocí vpichů narušována pokožka.

Ranky stimulují vznik folikulů a kyselina valproová buněčnou dráhu, která je s jejich tvorbou spojena. PTD-DBM se pak stará o to, aby protein CXXC5 nemohl provádět svou podvratnou činnost.

Jinak řečeno, PTD-DBM by neměl být považován za nějaký zázračný lék, ale spíš za doplněk již existujících metod. Na každý pád se ale jedná o doplněk velmi slibný.

Zdroj: ScienceWorld,

Diskuze (14) Další článek: Google Home je zase o kousíček chytřejší, ale o žádnou opravdovou A.I. se stále nejedná

Témata článku: Výzkum, Léky, Medicína, Jihokorejský vědec, Regenerace, Choi, Nejlepší výsledek, TV +, Kyselina, ScienceWorld, Protein, Wikimedia, Tvorba, Nový, Zkombinování, Vlasy, Podpor, Přípravek, Volně prodejné léky na Heureka.cz

Jak zvýšit herní výkon ve Windows 11? Vypněte tyhle funkce, radí Microsoft

**Windows 11 na některých počítačích aktivují bezpečnostní funkci Integrita paměti. **Virtualizační funkce ale negativně ovlivňují herní výkon. **Pokud některé funkce vypnete, můžete tím herní výkon posílit.

Windows 11Microsoft