Víc se mi líbí ten koncept od Bellu s plnohodnotnými překlopnými rotory, tadytohle je jen letadlo s namontovanou mrtvou váhou konstrukce nesoucí rotory určené k svislému startu. Proto je to velké a neforemné a tipnu si, že se to v budoucnu neuchytí... B-]
Pokud je mi známo, tak každý stroj musí přistávat i vzlétat na letišti po přistávací dráze. I vrtulníky, které se ani nedotknou země, musí kopírovat trasu všech ostatních letadel a musí vyčkat ve vzduchu na vozidlo Follow-me, které jej dovede na místo, kde může přistát. ☺
Někdy může dostat vrtulník výjimku, ale zpravidla by se měl pohybovat stejně jako letadla, aby se omezila možnost kolize.
Hlavní překážkou autonomie je legislativa a určení toho, kdo ponese odpovědnost za případnou nehodu.Další problém je, jak takový autonomní systém bude poslouchat v rádiu provoz, jak se vyrovná s tím, že zrovna z nemocnice odstartuje vrtulník, který bude mít namířeno k nějaké nehodě, kde je potřeba transportovat pacienta? Co když bude někdo jiný potřebovat přednostně přistát?Technologický problém není v tom naučit stroj létat, problém je reakce na něco nepředvídaného a komunikace.
A to dokáže jen ...... Hádejte kdo? Není to těžké. ☺
Kde já sem jen takové řešení viděl? Že by protokol IP?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.