Koronavirus: Počet nakažených, počet mrtvých, odhadovaná smrtnost a další grafy a mapy (aktualizováno 9. dubna)

Názory k článku

avatar
06. 03. 2020 10:49 | Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.130

okej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
? prezek  |  06. 03. 2020 11:45
mdgarf  |  06. 03. 2020 12:41  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.122

https://www.worldometers.info/coronavirus/coronavirus-a... ...
dava to smysl hlavne vek a Pre-existing medical conditions, ale opet neverim datum ktere jsem si sam nezfalsoval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dolph1888  |  06. 03. 2020 13:13  |  Microsoft Windows 10 Firefox 74.0

Smrtnost bych ještě nechal stranou, vir může zmutovat a ta by při horší variantě šla brutálně nahoru. Tím nechci strašit, snad k tomu nedojde, ale třeba se lidem konečně rozsvítí a minimálně se zamyslí, jestli náhodou nejsou v životě člověka důležitější věci, než nekonečný shon, vydělávání peněz (samozřejmě všichni, opakuji všichni si je budeme brát do hrobu, třeba já ano, co ostatní? ) a odkládání pořízení si rodiny - dnes u mládeže* velice populární, je důležité si nejprve užívat ... .
* Jestli se těm „slečnám” a „chlapcům” nad 30 tak dá ještě říkat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Ai-kun  |  06. 03. 2020 14:01  |  Microsoft Windows 7 Chrome 76.0.3809.132

A srovnani udaju podle veku a rasy porad nikde..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 03. 2020 14:07 | Microsoft Windows 8.1 IE 11.0

Vzhledem k tomu, že nikdo netuší, kolik je nakažených, kteří prodělávají (prodělali) onemocnění bez příznaků, jsou tato čísla jen věštění a odhady.
Nejde jen o inkubační dobu, ale jde o to, že např. u 99,9% dětí do deseti let nikdo nepozná, že jsou infekční. I u lidí do 30 let lze snadno zaměnit s lehkým nachlazením.
Ať si každý mudruje a maluje grafy, jak ho to napadne a jak se mu to líbí, ale s realitou to nemá nic společného. Odhaduji smrtnost max. do 2%, ale je to jen odhad na základě zkušeností. Škoda, že ostatní epidemiologové nepřiznají, že vědí , že nic nevědí. Ovšem čím vyšší funkce, tím přesvědčivější tvrzení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
anonas  |  06. 03. 2020 18:34  |  Macintosh OS X Safari 13.0

Kampak zalezli ti pítchusové, co tady blekotali o tom, jak je všechno v pohodě, jak jsou Evropani za vodou a jak se to v Evropě nebude nekontrolovaně šířit?Naliskat, nakopat a vůbec nejlépe nakazit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (30)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 03. 2020 22:21 | Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.132

Roste? Ano roste!
Bude to všude? Ano bude!
Je to tragédie? Ne, není, bude to běžné.
Je to panika? Ne, není, ale v parlamentech sedí nemocní dědci, co si za své stařecké nemoci mohou sami. Kdyby chodili pravidelně plavat, jezdit na kole, do posilovny a do sauny, místo toho aby žili nonstop v pohodlných přetopených místnostech, nemuseli by šířit paniku. Strach má pochopitelně Čína, ta je, jak známo, zasažena přestárnutím populace.
Je to horší, než chřipka?
Ne, není. Chřipka, když se začínala šířit do světa, zabila každého pátého nakaženého, což jest 20% z nakažených. To dělalo suma sumárum 100 000 000 zabitých chřipkou. Svět by se to ani nedověděl, protože se to tajilo. Neutrální Španělsko pustilo chlup a proto se tehdy začínající chřipka nazvala Španělskou nemocí. Nyní Španělská chřipka, kterou měl v dnešní době snad každý, ale nevěděl o tom, protože se tomu říká katar horních cest dýchacích.
.
Panika není na místě a karantény jsou na nic.
Už, aby to bylo všude, ať je od toho klid. Nemíním nikdy čekat zbytečně ve frontách na potraviny ve vybrakovaných obchodních řetězcích.
Lidi, proboha, nepanikařte! O co jde? O nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
06. 03. 2020 22:34 | Unknown Firefox 68.0

Smrtnost se počítá z nemocných, kteří se už uzdravili, nebo zemřeli. Ti, co jsou ještě infekční, nemají ve výpočtu co dělat. A u epidemie se správná hodnota dá stanovit až po jejím skončení. A když se podívám na aktuální počet vyléčených a mrtvých v Itálii, dostanu smrtnost 26%. Když se podívám na Jižní Koreu, dostanu 28%. Proč WHO počítá smrtnost z nakažených, třeba vysvětlí. Třeba nechce dělat paniku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
British04  |  07. 03. 2020 11:54  |  Microsoft Windows XP IE 6.0

Roušky se dají taky vytisknout když už jsou vyprodány:
https://youtu.be/MaNBem_aaPA...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dododanken  |  07. 03. 2020 18:00  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.132

korona virus je lentilka.na zachranu planety podstatnym znizenim populacie je potrebne vypustit nieco sofistikovanejsie.....uprimne-biznis je biznis a strach a panika prinasaju najvyssie zisky/videl som to dnes v poloprazdnom tescu-myslel som ze ho vykradli/dokonca sa nam konecne vyprazdnia aj leziaky zo skladov statnych rezerv.ak by sme si kazdy den uvedomovali ze niesme nesmrtelny nebola by ziadna panika no ludia v snahe vyhnut sa za kazdu cenu nevyhnutelnemu su schopny urobit cokolvek.nikdy nebolo tak zle aby nemohlo bit horsie......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arctia  |  08. 03. 2020 05:47  |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0

10... 9... 8... 6... 5...
A ted vsichni zahynem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kevlarius  |  08. 03. 2020 09:00  |  Microsoft Windows 10 Firefox 73.0

Zajímavý graf je zde:
https://www.worldometers.info/coronavirus/... Jinak, pokud mám správné info, v Itálii koronavirus roznosily nemocnice a zdravotnická zařízení.
Zkuste si tipnout, kolik ochranných prostředků stát/ministerstva/kraje/města/hygieny/..... dosud rozdistribuaovali mezi praktické lékaře a lékárníky, kteří přicházejí do styku s nemocnými v první linii?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (23)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Net.Xtreme  |  08. 03. 2020 20:37  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.132

Odhadovat smrtnost z neúplných čísel je zavádějící. Kromě Jižní Koreji nikdo systematicky netestuje skoro každého, kdo se mohl nakazit, testují se lidé s příznaky, nebo s prokázaným a dlouhodobějším kontaktem s nakaženým. navíc v řadě zemí se koronavirus rozšířil v nemocnicích a navýšil smrtnost na oslabených pacientech, kteří tam byli. Podle mě je smrtnost pod jedním procentem a to, že vypadá vážněji je dáno především nedostatečným testováním lidí, kteří mají lehký průběh.
Hlavním problémem je vysoká smrtnost rizikových skupin a absence očkování a prokazatelně funkční léčby, z těchto důvodů je třeba se pokusit rozšíření nemoci co nejvíce zpomalit, než bude léčba k dispozici. Vysoká míra nutnosti hospitalizace a závažných případů je poodle mě také zkreslena nedostatečným testováním lidí s lehkým průběhem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peter.mlich  |  09. 03. 2020 09:48  |  Microsoft Windows 10 Firefox 73.0

Media jsou zamerena proti Cine.
Ale, kdyz se podivate na grafy, tak pocet nakazenych na milion obyvatel (v podstate procentualni pocet na obyvatele): jasne vede Italie, San marino a dalsi 4 staty :) takze jako je jasne, ze v Cine je vic lidi, vic se nakazi. Zvlast v pocatcich. Nicmene, procentuelne opatreni zanedbavaji jine staty.
Je pravdepodobne, ze jako u chripky, se nakazi vetsina lidi. 7% bude imunnich. Takze doufam, ze nebudu nakazen nebo imunni :) Ale, spis nakazeny budu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
09. 03. 2020 09:54 | Android Chrome 80.0

Proč je tento článek na mobilmanii? Informovanost je důležitá, ale met to na technickém webu, když to je všude jinde, není to trochu zbytečné? Navíc to je jen nafouklá bublina a naprostá většina lidí se pomalu nemusí bát. Neustále, trocha zodpovědnosti bude od nás všech fajn, jen přeci máme babičky, dědy, děti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
našinec  |  09. 03. 2020 19:19  |  Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.130

🚌 Exluzivní zájezd pro seniory - Vidět Miláno a zemřít! 🤑

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Bubasis12  |  10. 03. 2020 10:16  |  Microsoft Windows 10 Firefox 73.0

Milujem tieto poplasne spravy. Vacsina citatelov uz urcite bezala do obchodu skupovat ryzu. Cela tato panika okolo korona virusu je jeden obrovsky IQ test narodov a ich vedenia. Keby to bolo smrtiace, tak uz tu nie sme. Je to len silnejsia chripka. Ti, co ste mali chripku, ste si urcite vsimli, ze aj ta je v poslednej dobe ina a silnejsia. Je az neuveritelne, ako presne sa niektore americke serialy dokazu trafit do reality. Je to naozaj smutne. A hlavne facebook, kde sa kazdy vymeteny clovek rozohnuje nad tymi sviniarmi, co boli v severnom taliansku (nevadi, aj ked pred vypuknutim choroby), a pokojne si zije a dycha a kraca po svete. Polovica ludi si tam dokonca mysli, ze este nikto sa z toho nevyliecil :D Ja chodim do viedne, nasli tam dvoch chorych, a uz zene vraveli, ze by nemala chodit do prace, lebo ja som siritel virusu na celom svete najvacsi :D Ten virus sa len tak sam nestrati. Bude zit dalej a bude to vlastne len dalsia chripka, co s nami bude este dlho. Som zvedavy, dokedy tato histeria vydrzi. A tiez som zvedavy, dokedy to budu umelo zosilnovat media, ako napr. tento web.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (18)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Tojevono  |  10. 03. 2020 10:49  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.132

Šíření se nedá zabránit, a) když budou lidé používat přecpanou MHD, veřejnou dopravu, budou chodit do obchodních center.b) když si plno lidí myslí, že má jenom chřipku a žádny koronavirus a tu domnělou chřipku přechází.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jirik66  |  12. 03. 2020 09:25  |  Microsoft Windows 10 Edge 17.17134

Když vidím v tom grafu poměr vyléčených v Iránu, musím se ptát: jak to tam asi testují? Jestli to není nějak jako "horečka opadla, chuť k jídlu se vrátila, vyléčen" …

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dpcstb  |  12. 03. 2020 10:28  |  Microsoft Windows 7 Firefox 74.0

len podotknem, ze na slovensku je nizsky pocet pripadov z dovodu ze sa nikto netestuje, nie zeby sa to tu nesirilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 03. 2020 12:43 | Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.132

To je prece principialne spatne srovnavat lidi podle poctu nakazenych bez ohledu na pocet obyvatel. Takove San Marino bude vzdy vzadu, i kdyby byli nakazeni vsichni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
PatrikX6  |  21. 03. 2020 21:48  |  Microsoft Windows 10 IE 11.0

Ti těžce nemocní se můžou uzdravit mnohem dříve, když uděláte jednu triviální věc. Dejte jim na nohy teplé bavlněné ponožky. Předejte prosím tento vzkaz celému světu, a co nejdříve Itálii. Proč leží v těch zařízeních bez ponožek s holýma nohama?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
ugoili  |  22. 03. 2020 18:02  |  Microsoft Windows 10 Firefox 74.0

nejsem si jisty, ale nejsou ta čísla zavádějící? jak můžeme srovnávat počty nakažených z ČR, itálie a německa, když itálie má 6x vice obyvatel, německo 8x víc obyvatel........ Nebylo by špatné srovnání počtu nakažených na 1mil obyvatel.
zatím se ČR drží britské křivky, jenže británie má opět 6,6x víc obyvatel. Předem díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
skajda54a  |  23. 03. 2020 12:38  |  Linux Firefox 74.0

Ahoj,
nebylo by mozny uvest graf kde by bylo srovnany hodnoty R0 ?
pro cr je to napr R1,6 dnes coz znamena ze nakazdej statisticky nakazi 1.6 dalsich lidi v hodne velke jednoduchosti. tenhle graf by umoznil jednoduse srovnavaj jak se ktera opatreni projevuju podle statu. jednoduse pokud po nejakejch opatrenich a dostatecnem casu na projeveni se ukaze pokles nebo pokud nejakej stat pujde nad prumer dela asi neco hodne spatne. Mohlo by to pomoct vest rozumne diskuze
popripade pokud posledni graf je tato hodnota bylo by asi dobre je spravne pojmenovat aby se dala dohledat snaz a mozna doplnit udaj napr dky dany stat vyhlasil karantenu a podobne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
DeTee  |  24. 03. 2020 12:25  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.149

Taky jsem trochu jsem počítal, ale abych sem si ta čísla okolo onoho koronaviru dát trochu do kontextu. A upřímně, nevím, jestli dělám někde chybu nebo mi něco uniká nebo jsem prostě jen méně chápavý, ale tak úplně nechápu, proč je vlastně kolem toho COVID-19 takový humbuk.
První impulz pro mé počítání byla procházka se psy po povinném zavedení roušek. Během dvouhodinové procházky jsem potkal 4 lidi. Tři z nich přitom měli roušku. Říkal jsem si, proč vlastně tady nosí roušku, když potkají možná dva lidi za hodinu, se kterými ani nepřijdou do kontaktu. Nebo se míjení na lesní cestě považuje za kontakt? No, i kdyby, tak jaká je vlastně pravděpodobnost, že se nakazím? V ten den u nás ještě nebylo evidováno ani 1000 potvrzených nakažených, ale na tu tisícovku jsem si to zaokrouhlil. I kdyby ve skutečnosti bylo nakažených 10x více (protože s rýmečkou nejdou k lékaři) tak máme 10 000 nakažených. Počet obyvatel v ČR je 10,65 miliónů. Pro zjednodušení to klidně můžeme zaokrouhlit dolů a bude nám vycházet 10 000 : 10 000 000. Když vyškrtáme nuly, vychází mi šance k nakažení 1:1000. Jinými slovy, pravděpodobnost, že se nakazím je, když přijdu do kontaktu s asi tisícovkou osob. No budiž, tohle je hodně laické přemýšlení a asi by se to dalo jednoduše odstřelit.// Odstraněny odkazy na dezinformační weby. RedakcePojďme tedy na ta čísla, která beru z tohoto zdroje https://ncov2019.live/... (není to sice oficiální zdroj, ale ta data z oficiálních zdrojů sbírá a krásně přehledně zobrazuje). K 23. 3. 2020 je v Číně potvrzených nakažených 81 000 obyvatel. Čína má podle Googlu 1 386 000 000 obyvatel. Vidíte ten poměr čísel? Procentuálně je to 0,0056% obyvatelstva, kvůli kterým se v celé Číně zavřely továrny? V ČR v sezóně 2018/19 podle údajů SZÚ cituji: „Za 6 epidemických týdnů vyhledalo praktického lékaře s akutní respirační infekcí a chřipkou celkem 996 tisíc osob.“ (Zdroj: http://www.szu.cz/&... ) Tedy téměř deset procent obyvatel našeho státu bylo nakaženo infekční respirační nemocí a neudělalo se kvůli tomu vůbec nic. Možná si toho nějaká média všimla, ale asi to nebyla tak masívní mediální masáž jako v souvislosti s karanténou v Číně.
Dobře a co tedy ta úmrtí? V Číně je to nějakých 3200 úmrtí souvisejících s koronavirem. Pro mě je jaksi nereálné dohledávat data v čínštině, tak se přesuneme k celosvětovým datům. Na výše uvedené stránce ncov2019 svítí celosvětový počet úmrtí 16 000. Podívejme se na čísla zde https://www.worldometers.info/cz/... dole v sekci zdraví. (Opět to není žádný oficiální zdroj, ale klidně mi ta data vyvraťte a dosaďte oficiální.) Počet úmrtí způsobených infekčními chorobami letos: 2 950 000. Vidíte ten poměr? Kvůli 0,54% úmrtí, souvisejícím s oním ďábelským COVID-19, se nyní ve světě odehrává všechen ten monster proces?! Co těch zbylých 99,46% infekcí, o kterých v porovnání s COVID-19 coby neodborná veřejnost vlastně skoro nic nevíme? Neměli bychom se bát ještě více? Ještě je tam jedno zajímavé číslo, pokud se vám nechce odkaz rozklikávat. 1 136 315 úmrtí v důsledku kouření letos.Že bychom mohli dopadnou jako v Itálii, kde již zemřelo více než 6000 obyvatel? V číslech nenajdu důvod, proč je tam tolik úmrtí. Paní primářka Adámková v rozhovoru naznačila nějakou domněnku, související s nadužíváním antibiotik, tím pádem slabší imunitou. A pokud bych byl důchodce, jehož náplní dne je sledování akčních letáků, Ulice, Ordinace apod. a k tomu bych byl neustále masírován ze všech médií informacemi o „smrtícím“ koronaviru, tak asi dostanu infarkt v momentě, kdy mi lékař oznámí, že mám to „štěstí“ a jsem dalším nakaženým.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (23)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vandrovnik  |  24. 03. 2020 19:42  |  Microsoft Windows 10 Firefox 74.0

Dobrý den, bylo by prosím možné do grafu s počtem testovaných v jednotlivých dnech doplnit, kolik z těch testů vyšlo pozitivně? Pozitivní by třeba mohlo být znázorněno jako červená základna toho sloupečku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (63)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
tomas nejdek  |  27. 03. 2020 18:10  |  Android Chrome 80.0

vsechny grafy jsou moc pekne a efektni. a dalo to jiste dost prace. nicmene jsem presvedcen, ze jsou zobrazena nesmyslna, matouci cisla. jsem presvedcen, ze nakazenych je vsude radove vice - potom take vypada desive smrtnost. misto toho, abychom to resili racionalne, tak v plne mire zazivame pamdemii hysterie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (25)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Mělo by se zavést, že kdo je nakažený tak půjde do koncentráku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
PavelP  |  28. 03. 2020 10:16  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.136

Dnes už se ta Čína dá přidat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
harrym  |  29. 03. 2020 11:31  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.149

Některé ty grafy, např. ty "čtverečky", musel vymýšlet šílenec. Navíc je většina grafů statisticky zcela nevypovídající, měly by se brát v potaz měrné hodnoty, např. nakažení/mrtví na 1 mil. obyvatel, atp.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
31. 03. 2020 12:18 | Linux Chrome 80.0.3987.149

Grafy nejsou moc vypovídající, protože počet zjištěných nákaz je silně závislý na počtu testovaných (tj. měl by to být poměr). Dále počet nakažených by měl být vztažen k celkovému počtu obyvatel, protože jinak ČR vychází nepravděpodobně dobře. Má-li Německo 8× více obyvatel, je stejný problém jako v ČR až při 8× nákaze. Pro USA je to 30×. Pro opravdu vypovídající čísla by musely být hodnoty vztaženy k aglomeraci a ne ke státu (např. k 1 nebo 10 miliónům obyvatel). V počítačových sítích se v grafech proto zobrazuje rozptyl (ne jen čára) a ta čára se stínuje (aby bylo jasné, jestli je to v rozptylu víc nahoře nebo dole).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět