SpaceX | Crew Dragon

Kosmická loď Crew Dragon s lidskou posádkou se vydá do vesmíru 27. května

Kosmickou loď Crew Dragon od společnosti SpaceX příští měsíc čeká historicky první let s lidskou posádkou. A nyní bylo konečně odhaleno i datum startu – středa 27. května.

Cesta astronautů Boba Behnkena a Dougha Hurleyho na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) podle dostupných informací začne v 16:32 EDT a to na floridském Launch Complex 39A.

„27. května znovu vyšleme americké astronauty v americké raketě z americké půdy!“ komentoval to nadšeně administrátor NASA Jim Bridenstine na svém Twitteru.

Mise zvaná Demo-2 je součástí tzv. Commercial Crew Program, který NASA zahájila v roce 2010. První nepilotovaný let Crew Dragonu, Demo-1, úspěšně proběhl v březnu loňského roku.

Připomeňme, že kosmickou loď pro dopravu astronautů na ISS kromě SpaceX vyvíjí i Boeing. Nedávná premiéra jeho Starlineru však bohužel nedopadla podle plánu.

Diskuze (14) Další článek: Speciální kosmická loď od Northrop Grumman „oživila“ starý satelit

Témata článku: Technika, Vesmír, SpaceX, USA, Twitter, Mezinárodní vesmírná stanice, NASA, Crew Dragon, Starliner, Boeing, Astronaut, Květen, Kosmická loď, ISS, Commercial Crew Program, Jim Bridenstine, Posádka, Lidská posádka, Loď, Hurley

Porovnání deseti cloudových disků: kam a za kolik uložit 100 GB, 1 TB a 10 TB dat?

** Zjistili jsme, kam do cloudu nejvýhodněji uložíte data ** Vytvořili jsme žebříček cen deseti cloudových úložišť ** Ceny se liší - často i velice výrazně!