Kosmická loď Crew Dragon s lidskou posádkou se vydá do vesmíru 27. května

Kosmickou loď Crew Dragon od společnosti SpaceX příští měsíc čeká historicky první let s lidskou posádkou. A nyní bylo konečně odhaleno i datum startu – středa 27. května.

Cesta astronautů Boba Behnkena a Dougha Hurleyho na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) podle dostupných informací začne v 16:32 EDT a to na floridském Launch Complex 39A.

„27. května znovu vyšleme americké astronauty v americké raketě z americké půdy!“ komentoval to nadšeně administrátor NASA Jim Bridenstine na svém Twitteru.

Mise zvaná Demo-2 je součástí tzv. Commercial Crew Program, který NASA zahájila v roce 2010. První nepilotovaný let Crew Dragonu, Demo-1, úspěšně proběhl v březnu loňského roku.

Připomeňme, že kosmickou loď pro dopravu astronautů na ISS kromě SpaceX vyvíjí i Boeing. Nedávná premiéra jeho Starlineru však bohužel nedopadla podle plánu.

Diskuze (14) Další článek: Speciální kosmická loď od Northrop Grumman „oživila“ starý satelit

Témata článku: Technika, Vesmír, NASA, SpaceX, Mezinárodní vesmírná stanice, Twitter, USA, Crew Dragon, Boeing, Starliner, Astronaut, Commercial Crew Program, Lidská posádka, Jim Bridenstine, ISS, Posádka, Květen, Bob Behnkena, Hurley, Kosmická loď, Loď Crew Dragon, Loď

Recenze venkovní IP kamery TP-Link Tapo C310. Odolá nepřízni a vidí i ve tmě

Kamery Tapo jsou zajímavé svou cenou, funkcionalitou, ale i jednoduchostí. Stejně je tomu i u modelu, který je určený pro provoz ve venkovním prostředí, aby vám mohl ohlídat třeba dům či chatu.

KameraBezpečnost