Kosmická loď Crew Dragon s lidskou posádkou se vydá do vesmíru 27. května

Kosmickou loď Crew Dragon od společnosti SpaceX příští měsíc čeká historicky první let s lidskou posádkou. A nyní bylo konečně odhaleno i datum startu – středa 27. května.

Cesta astronautů Boba Behnkena a Dougha Hurleyho na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) podle dostupných informací začne v 16:32 EDT a to na floridském Launch Complex 39A.

„27. května znovu vyšleme americké astronauty v americké raketě z americké půdy!“ komentoval to nadšeně administrátor NASA Jim Bridenstine na svém Twitteru.

Mise zvaná Demo-2 je součástí tzv. Commercial Crew Program, který NASA zahájila v roce 2010. První nepilotovaný let Crew Dragonu, Demo-1, úspěšně proběhl v březnu loňského roku.

Připomeňme, že kosmickou loď pro dopravu astronautů na ISS kromě SpaceX vyvíjí i Boeing. Nedávná premiéra jeho Starlineru však bohužel nedopadla podle plánu.

Diskuze (14) Další článek: Speciální kosmická loď od Northrop Grumman „oživila“ starý satelit

Témata článku: Vesmír, Technika, SpaceX, NASA, USA, Twitter, Mezinárodní vesmírná stanice, loď, Boeing, Crew Dragon, Starliner, Bob Behnkena, ISS, Lidská posádka, Květen, Jim Bridenstine, Astronaut, Posádka, Commercial Crew Program, Kosmická loď, Kos, Loď Crew Dragon, Hurley

Smartphony jsou pokryté alergeny. Jejich důkladné čištění má v zimním období ještě větší smysl než jindy

** Už z dřívějška víme, že na telefonech najdeme viry a bakterie ** Nově je třeba dát si pozor i na alergeny domácích mazlíčků a plísně ** Nepodceňujte pravidelné čištění povrchu telefonu

ZdravíVirusSmartphony
Hry zadarmo, nebo se slevou: Podzimní výprodej na Steamu a Star Wars: Squadrons zdarma

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

Hry zdarmaSlevové akce