Titulní ilustrační foto: NASA Johnson, CC BY-NC-ND 2.0
Tohle na YouTube jen tak někdo nemá. Japonský miliardář si užívá na Mezinárodní vesmírné stanici | Titulní ilustrační foto: NASA Johnson, CC BY-NC-ND 2.0

Oživeno 14. prosince

Japonský miliardář Júsaku Maezawa úspěšně dorazil na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) a svůj pobyt ve vesmíru si jaksepatří užívá. Dokazuje to i nové video, které zveřejnil na YouTube.

„Protože zde není žádná gravitace, skutečně nemám smysl pro směr, takže kdykoli do něčeho narazím, nemám ponětí, která strana mého těla byla zasažena,“ okomentoval své dovádění.

Připomeňme, že Maezawa by měl na ISS strávit zhruba 12 dní. Jeho ambice tím ale rozhodně nekončí – v brzké budoucnosti chce obletět Měsíc v kosmické lodi SpaceX.

Na středu 8. prosince je naplánován další start rakety Sojuz 2-1a. Tentokrát bude jejím úkolem vynést na oběžnou dráhu kosmickou loď Sojuz MZ 20, která se následně vydá k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS).

Posádku lodi tvoří japonští turisté Júsaku Maezawa a Jozo Hirano a profesionální astronaut Alexander Misurkin. Všichni tři jmenovaní jedinci stráví na ISS několik dní, načež se ve stejném složení vrátí zpět na Zemi.

Nedojde-li k odkladu, živý přenos startu s českým komentářem Dušana Majera začne v 8:20 hodin našeho času.

Připojení Sojuzu MZ 20 k ISS by pak mělo proběhnout ve stejný den o zhruba 6 hodin později. Přenos bude možné sledovat od 14:20. O případných změnách se vás pokusíme včas informovat.

Titulní ilustrační foto: NASA Johnson, CC BY-NC-ND 2.0

Diskuze (9) Další článek: LastPass se osamostatní a ve správci hesel chystá velké novinky

Témata článku: Vesmír, YouTube, SpaceX, Země, Mezinárodní vesmírná stanice, Sojuz, Vesmírná turistika, Vesmírné starty, Gravitace, Júsaku Maezawa, Johnson, Kosmická loď, Dušan Majer, Turista, Miliardář, CC BY-NC-ND, ISS

Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček