Titulní ilustrační foto: NASA Johnson, CC BY-NC-ND 2.0
Tohle na YouTube jen tak někdo nemá. Japonský miliardář si užívá na Mezinárodní vesmírné stanici | Titulní ilustrační foto: NASA Johnson, CC BY-NC-ND 2.0

Oživeno 14. prosince

Japonský miliardář Júsaku Maezawa úspěšně dorazil na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) a svůj pobyt ve vesmíru si jaksepatří užívá. Dokazuje to i nové video, které zveřejnil na YouTube.

„Protože zde není žádná gravitace, skutečně nemám smysl pro směr, takže kdykoli do něčeho narazím, nemám ponětí, která strana mého těla byla zasažena,“ okomentoval své dovádění.

Připomeňme, že Maezawa by měl na ISS strávit zhruba 12 dní. Jeho ambice tím ale rozhodně nekončí – v brzké budoucnosti chce obletět Měsíc v kosmické lodi SpaceX.

Na středu 8. prosince je naplánován další start rakety Sojuz 2-1a. Tentokrát bude jejím úkolem vynést na oběžnou dráhu kosmickou loď Sojuz MZ 20, která se následně vydá k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS).

Posádku lodi tvoří japonští turisté Júsaku Maezawa a Jozo Hirano a profesionální astronaut Alexander Misurkin. Všichni tři jmenovaní jedinci stráví na ISS několik dní, načež se ve stejném složení vrátí zpět na Zemi.

Nedojde-li k odkladu, živý přenos startu s českým komentářem Dušana Majera začne v 8:20 hodin našeho času.

Připojení Sojuzu MZ 20 k ISS by pak mělo proběhnout ve stejný den o zhruba 6 hodin později. Přenos bude možné sledovat od 14:20. O případných změnách se vás pokusíme včas informovat.

Titulní ilustrační foto: NASA Johnson, CC BY-NC-ND 2.0

Diskuze (9) Další článek: LastPass se osamostatní a ve správci hesel chystá velké novinky

Témata článku: Vesmír, YouTube, SpaceX, Země, Mezinárodní vesmírná stanice, Vesmírné starty, Sojuz, Vesmírná turistika, Gravitace, CC BY-NC-ND, Dušan Majer, Kosmická loď, Johnson, ISS, Turista, Miliardář, Júsaku Maezawa

České televize se tak moc bojí videoher, až je to směšné (komentář)

** Jeden z největších obchodů historie se nedostal do hlavních zpráv ** Videohry televizím slouží jen k honění senzací, není to seriózní byznys ** Česká videohry jsou přitom úspěšnější než jiná kulturní díla

HryKomentářByznys

Youtuber odhalil zatím nepředstavený objektiv od Nikonu

Běžně jsou veškeré úniky informací anonymní, aby se informátoři nedostali do problémů. V tomto netradičním případě se ale zdroj informací k únikům hlásí a má k tomu důvod.

Objektivy