Návrat kosmické lodi Starliner na Zemi se opět odkládá. Tentokrát na neurčito

Oživeno 26. června | Odborníkům se stále nepodařilo vyřešit problém s úniky helia, které negativně ovlivňují systém trysek RCS kosmické lodi Starliner. NASA proto opět byla nucena odložit její cestu zpět na Zemi.

Nové datum tentokrát již nebylo stanoveno, takže zatím není jasné, jak dlouho ještě budou muset astronauti Williams a Butch Wilmore zůstat na palubě Mezinárodní vesmírné stanice (ISS).

I když je vysoce pravděpodobné, že Williams a Wilmore  se nakonec na naši planetu ve Starlineru úspěšně vrátí, aktuální situace vyvolává mnoho spekulací o tom, proč má Boeing neustále takové potíže.

Steve Stich z NASA k tomu uvedl, že není kam spěchat a že týmy při svém rozhodování vycházejí z analýzy doposud získaných dat.

„Je vhodné, abychom dokončili přezkum na úrovni agentury, podobný tomu, který byl proveden před návratem SpaceX Demo-2 po dvou měsících na oběžné dráze,“ dodal.

Starliner by tak momentálně mohl letět pouze v tom případě, kdy by na ISS nastala nouzová situace, která by si vyžádala neprodlenou evakuaci celé její posádky.

Diskuze (31) Další článek: ICQ po necelých 30 letech skončilo. Na hřbitově leží vedle Hangouts, AIM nebo Windows Live Messengeru