Boeing se stále zoufale snaží zjistit, co se pokazilo na jeho vesmírné lodi Starliner. Posádka zůstává uvězněná na ISS

Oživeno 23. července | Boeing se stále snaží odhalit příčinu problémů, kvůli kterým se jeho kosmická loď Starliner nemůže vrátit z Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) zpět na Zemi.

Ve White Sands nedávno proběhly zkoušky náhradních trysek, které podle vyjádření Steve Stiche z NASA přinesly neuvěřitelné množství dat.

„Náš tým se dále pustil do demontáže motorů a inspekcí, které nám poskytnou další vhled na to, jak budeme analyzovat výsledky a posuzovat další kroky," konstatoval Stitch.

Zdá se, že úniky helia způsobily přehřátí několika trysek Starlineru, což vyvolalo debaty o tom, zda by skutečně byl schopen bezpečně absolvovat cestu na naší planetu.

Astronauti Butch Wilmore a Suni Williams tak i nadále zůstávají uvěznění na ISS, kde si mj. krátí čas prováděním experimentů, jejichž účelem je otestovat možnosti výroby optických vláken ve vesmíru.

Žádné datum dalšího pokusu o návrat zatím nebylo stanoveno, což jasně ukazuje, že odborníci z NASA i Boeingu před sebou mají ještě spoustu práce.

Diskuze (41) Další článek: Obyvatelé makety marsovského habitatu se bavili především sledováním televize a čtením