SpaceX | Vesmírná turistika | Starship

Kosmická loď Starship bude disponovat velkými společnými prostorami i soukromými kabinami

Společnost SpaceX vydala první verzi „uživatelské příručky“ pro připravovanou kosmickou loď Starship. Ta by jednoho dne měla dopravovat desítky pasažérů na Měsíc a dokonce i na Mars.

Z dotyčné příručky se mj. dozvíte, že Starship bude disponovat soukromými kabinami, velkými společnými prostorami, centralizovaným skladem či vyhlídkovou galerií.

Její autoři rovněř připomínají, že „hvězdný koráb“ může zajišťovat rychlý transport z místa na místo v rámci naší planety – což je ostatně něco, co SpaceX plánuje už od počátku jeho vývoje.

Nosnost přes 100 tun mj. znamená, že jedna Starship by mohla zajistit vypuštění tří geosynchronních telekomunikačních satelitů najednou nebo kompletní konstalace menších satelitů. Kromě toho bude schopna tato zařízení i opravovat (pochopitelně přímo ve vesmíru).

Za pozornost stojí také zmínka o možnosti nést „demonstrační kosmickou loď“, která by byla připojena ke Starshipu a před návratem na Zemi prováděla různé experimenty.

Diskuze (26) Další článek: Rady na koronavirus: Jak ho nedostat, jak ho poznat a jak ho dál nešířit