Kosmická loď Starship bude schopná i zachycovat poškozené satelity za účelem jejich opravy či likvidace

Kosmická loď Starship vyvíjená společností SpaceX toho zvládne opravdu hodně. Mj. by mohla na oběžné dráze zachycovat poškozené satelity. Upozornil na to server Tesmanian.

Tyto satelity budou následně opraveny, nebo dopraveny zpět na naši planetu za účelem likvidace.

„Očekává se, že plně znovupoužitelné systémy Starship a Super Heavy umožní vesmírné aktivity, které nebyly možné od vyřazení Space Shuttle a Space Transportation System, nebo nebyly možné nikdy v minulosti,“ uvádí Starship User Guide.

Asi takhle nějak… Z úvodní scény bondovky Žiješ jenom dvakrát z roku 1967

„S plně znovupoužitelnou Starship mohou být satelity zachyceny a opraveny na oběžné dráze, vráceny na Zemi nebo přeneseny na novou operační oběžnou dráhu,“ dodává.

Umožní to ten stejný prvek, díky němuž bude dotyčná loď schopná rovněž odklízet orbitální odpad: dvojí „kapotážní dveře“, která některá zahraniční média přirovnávají k obřímu ptačímu zobáku.

Ty lze podle vyjádření Elona Muska upravit i tak, aby trosky různé vesmírné techniky jednoduše „sežvýkaly“.

Titulní foto: SpaceX, CC 1.0