Kosmické lodi budoucnosti by mohly startovat přímo z ranveje jako letadla. Na prvních takových už se pracuje

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 35

Názory k článku

avatar
20. 02. 2022 10:30

Možno by bolo lepšie nahradiť raketové sane katapultom napájaným z jadrovej elektrárne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
08. 02. 2022 15:40

Jako vypadá to fakt luxusne :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2022 16:50

"První verze zvaná Radian One má být podle představ svých tvůrců schopna přepravit pětičlennou posádku a více než dvě tuny nákladu."Prepravit kam???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
06. 02. 2022 01:08

Takže žádná specifická informace. Ani princip činnosti. Co jsou to ty raketové saně? Na jakém principu pracují? Lépe řečeno to celé na jakém principu pracuje.
Já to vidím jako nějaké raketové letadlo, které si bude pomáhat vztlakem křídel. Poletí po delší dráze, ale ušetří raketové palivo právě těmi křídly.
Jenže podobné řešení už zde přece jednou bylo.
https://zdopravy.cz/nejvetsi-letadlo-sveta-ma... ...
Tudíž místo leteckých motorů na křídle to celé vynesou nějaké raketové sáně.
A ty se pak vrátí na padácích? Nebo "nějak" přistanou? Nebo prostě shoří?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 02. 2022 09:24

Zase jsou pozadu, třeba za Buran https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 02. 2022 05:14

Na jakou rychlost asi tak dokážou zrychlit ty saně? I kdyby to bylo M2, tak je to necelých 10% potřebné rychlosti při maximálním odporu vzduchu a ještě k tomu horizontálně. většina energie ze saní se tedy ztratí odporem a při přechodu do vertikálního letu který bude muset být poměrně pozvolný vzhledem k extrémnímu dynamickému namáhání. Letoun si bude tedy muset sebou vzít téměř stejně paliva jako kdyby startoval vertikálně a vyhnul se vysoké rychlosti v nízkých vrstvách atmosféry. Kam to všechno palivo dají? Je to utopie nebo tunel na investory???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 02. 2022 21:41

Já bych na ten raketoplán namontoval proudové motory a po dosažení maximální výšky a rychlosti, kterou je z nich možné vymačkat bych přepl na ty raketové.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 02. 2022 19:14

A co se vrátit k něčemu jako raketoplán, který by měl na sobě upevněny dvě nosné rakety. Startovat by mohl horizontálně a rakety by mu dodaly dostatečnou rychlost a výšku. Později by se odpojily a přistály (jako ty Muskovy). Pak by raketoplán zažehl své motory a doletěl do vesmíru a zpět.
V podstatě by to tedy bylo pořád 2-stupňové řešení. Nějak si jednoduché jednostupňové řešení stále nedovedu představit. Musela by se vyvinout pokročilejší technologie, aby to šlo jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 02. 2022 18:20

Nebude lepšie jednotlivé kusy kozmickej lode postaviť na obežnej dráhe?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2022 17:53

Pamatuju si že na "prvních takových" se začalo pracovat už před dvaceti lety. A za dvacet let odteď se na nich stále bude "začínat pracovat".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 02. 2022 17:42

je to hezké sci-fi, ale z toho pohledu jak je energeticky náročné vyvézt každý 1 kg na oběžnou dráhu mně to dvoustupňové řešení pořád vychází jako jasná volba.
Spíše by to chtělo zapracovat na tom nosiči, co raketoplán vytáhne těch prvních 20 - 30 km. Používat nějaké dopravní letadla je provizorka, chtělo by to pořádnou střelu s náporovými motory a hypersonickou rychlostí ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 02. 2022 17:11

To zase investori zaplacou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 02. 2022 16:58

Nevím, jestli zařízení poháněné pomocí raketových saní bude zrovna pohodlné a levné. A samozřejmě to nepůjde z běžné ranveje. Zajímavý je spíš Skylon, který má nasávat kyslík ze vzduchu a tak ušetřil dost paliva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor