Mezinárodní vesmírná stanice | Falcon

Kosmonaut Oleg Artěmjev detailně zachytil, jak se loď SpaceX Dragon ve vesmíru spojila s ISS

V pondělí 2. dubna 2018 odstartovala z floridského mysu Canaveral raketa Falcon 9 s kosmickou lodí Dragon. Byla plná zásob a dalších materiálů pro posádku Mezinárodní vesmírné stanice. Ruský člen posádky Oleg Artěmjev zachytil přílet Dragonu k ISS ve středu 4. dubna.

Dragon nesl celkem 2,6 t nákladu: zásoby pro posádku (344 kg), pro vědecké pokusy (1070 kg), pro vesmírné výstupy (99 kg), komponenty pro ISS (148 kg), počítačové komponenty (49 kg) a ruský hardware (11 kg, přesná citace z oficiálního dokumentu). Další nespecifikovaná tuna byla v nehermetizovaném prostoru.

Na fotografiích je vidět, jak se Canadarm2 blíží k Dragonu. Celé rameno má na délku 17,6 m, průměr 35 cm a sedm motorizovaných spojů. Ovládání se provádí z modulů Cupola, Destiny nebo ze Země. Rameno loď přesune k modulu Harmony na ISS.

Tento konkrétní Dragon má už jednu misi k ISS a zejména návrat na Zemi za sebou. Na fotografii je dobře vidět druhý nátěr jeho povrchu. Na poslední fotografii se Dragon blíží k Harmony. V popředí je vidět připojená kosmická loď Sojuz, která koncem března vynesla k ISS novou posádku.

Váš názor Další článek: Podívejte se na rozborku nového iPadu. Potvrdilo se použití první generace Touch ID