Kosmonaut Oleg Artěmjev detailně zachytil, jak se loď SpaceX Dragon ve vesmíru spojila s ISS

V pondělí 2. dubna 2018 odstartovala z floridského mysu Canaveral raketa Falcon 9 s kosmickou lodí Dragon. Byla plná zásob a dalších materiálů pro posádku Mezinárodní vesmírné stanice. Ruský člen posádky Oleg Artěmjev zachytil přílet Dragonu k ISS ve středu 4. dubna.

Dragon nesl celkem 2,6 t nákladu: zásoby pro posádku (344 kg), pro vědecké pokusy (1070 kg), pro vesmírné výstupy (99 kg), komponenty pro ISS (148 kg), počítačové komponenty (49 kg) a ruský hardware (11 kg, přesná citace z oficiálního dokumentu). Další nespecifikovaná tuna byla v nehermetizovaném prostoru.

Na fotografiích je vidět, jak se Canadarm2 blíží k Dragonu. Celé rameno má na délku 17,6 m, průměr 35 cm a sedm motorizovaných spojů. Ovládání se provádí z modulů Cupola, Destiny nebo ze Země. Rameno loď přesune k modulu Harmony na ISS.

Tento konkrétní Dragon má už jednu misi k ISS a zejména návrat na Zemi za sebou. Na fotografii je dobře vidět druhý nátěr jeho povrchu. Na poslední fotografii se Dragon blíží k Harmony. V popředí je vidět připojená kosmická loď Sojuz, která koncem března vynesla k ISS novou posádku.

Váš názor Další článek: Podívejte se na rozborku nového iPadu. Potvrdilo se použití první generace Touch ID

Témata článku: Vesmír, SpaceX, NASA, Kosmonautika, Země, Mezinárodní vesmírná stanice, loď, Falcon, Sojuz, Dragon, Jak, Cupola, Kosmická loď, SPAC, Posádka, Kos, Spáč, Oleg Artěmjev, Harmony, Záchyt, Kosmonaut, Citace, Oficiální dokument, Loď spacex, Oleg

Nvidia jde za hranice možností. Technologické pozadí kouzel skrytých za zkratkou DLSS 3.0

S novou generací GeForce představila Nvidia další evoluci DLSS pro zvyšování výkonu. Umělá inteligence se naučila generovat rovnou celé snímky.

Adam Vágner