Kosmonaut Oleg Artěmjev detailně zachytil, jak se loď SpaceX Dragon ve vesmíru spojila s ISS

V pondělí 2. dubna 2018 odstartovala z floridského mysu Canaveral raketa Falcon 9 s kosmickou lodí Dragon. Byla plná zásob a dalších materiálů pro posádku Mezinárodní vesmírné stanice. Ruský člen posádky Oleg Artěmjev zachytil přílet Dragonu k ISS ve středu 4. dubna.

Dragon nesl celkem 2,6 t nákladu: zásoby pro posádku (344 kg), pro vědecké pokusy (1070 kg), pro vesmírné výstupy (99 kg), komponenty pro ISS (148 kg), počítačové komponenty (49 kg) a ruský hardware (11 kg, přesná citace z oficiálního dokumentu). Další nespecifikovaná tuna byla v nehermetizovaném prostoru.

Na fotografiích je vidět, jak se Canadarm2 blíží k Dragonu. Celé rameno má na délku 17,6 m, průměr 35 cm a sedm motorizovaných spojů. Ovládání se provádí z modulů Cupola, Destiny nebo ze Země. Rameno loď přesune k modulu Harmony na ISS.

Tento konkrétní Dragon má už jednu misi k ISS a zejména návrat na Zemi za sebou. Na fotografii je dobře vidět druhý nátěr jeho povrchu. Na poslední fotografii se Dragon blíží k Harmony. V popředí je vidět připojená kosmická loď Sojuz, která koncem března vynesla k ISS novou posádku.

Váš názor Další článek: Podívejte se na rozborku nového iPadu. Potvrdilo se použití první generace Touch ID

Témata článku: Vesmír, Země, SpaceX, NASA, Mezinárodní vesmírná stanice, Falcon, Dragon, Sojuz, Oficiální dokument, Oleg Artěmjev, Kosmická loď, Loď spacex, Poslední fotografie, Loď, Kosmonaut, Počítačová komponenta, Spa, Oleg, Cupola, Harmony, Posádka, Fotografie, Ruský člen, Kalifornie

Podívejte se, co se stane, když dron DJI Phantom narazí do křídla letadla

** Co se může stát, když relativně maličký dron narazí do křídla letadla? ** Tuto otázku zodpověděli odborníci laboratorním pokusem ** Kvadrokoptéra způsobila významné poškození křídla

Vylaďte si Wi-Fi: Podívejte se, jaká pásma máte doma volná a kam signál nedosáhne

** Prozkoumejte, jaké pásmo je pro vaši síť nejlepší ** Díky heat mapě snadno poznáte, kde to bude se signálem horší ** Vše zvládnete i z mobilního telefonu

Solární panely v silnici vypadaly jako dobrý nápad. V praxi se ale neosvědčily

** Nápad použít na silnice místo asfaltu solární panely vypadal slibně ** Praktické testy však odhalily celou řadu nevýhod ** Nejhorší je směšná účinnost ve srovnání s fotovoltaickou elektrárnou

Praktické vychytávky, které si chcete doinstalovat do Windows

** Pokud vás nudí vzhled nabídky Start, snadno jej můžete změnit. ** Stejně tak existují programy na přidání záložek do programů. ** Spokojit se ani nemusíte se základním ovládáním hlasitosti.