DDRatm
27. 3. 2021 • 13:08

Žasnu co tady padá za názory rádoby "odborníků" na aerodynamiku protože v takovém případě by nemohlo fungovat žádné letadlo v klasickém uspořádání křídlo- - výškovka v jedné relativní rovině.
Paradoxně při optimální volbě profilu a nastavení vzájemné výšky, pomáhá křídlo vpředu tomu za nim se vztlakem, ale chce to opravdu kvalitního konstruktéra jako je Burt Rutan.
A co se týče odporu, největší víry produkuje trup letadla a konce křídel. A když se podíváte na obrázek, křídla mají nejen winglety, které víry redukují ale také stále menší rozpětí aby se navzájem neovlivňovaly.

Názor byl 1× upraven, naposled 27. 3. 2021 15:11

intago
27. 3. 2021 • 9:29

Křídla za sebou může dát jen neználek aerodynamiky...😀

Radek Panchartek
27. 3. 2021 • 7:43

Asi by bylo dobré, kdyby podobné články psal někdo, kdo má ponětí o čem je řeč, nebo alespoň nespal na hodinách matematiky. Tah motorů 64 000 lbf určitě není 285 000 kN ale tisíckrát méně 😀 Trošku to připomíná scénku s mostem https://www.youtube.com/watch...

Jáchym Kvasnička (Kvasmeister)
27. 3. 2021 • 0:03

Jestli to postaví, bude to fungovat a opravdu bude mít o 70% nižší spotřebu, tak jim aerolinky urvou ruce. Když jsou schopni dávat cestujícím kvůli úspoře paliva o ubrousek míň, z tohoto by se zbláznili radostí.

Petr Vobo
26. 3. 2021 • 22:07

To bude lítat na principu vrtulníku, ne? (je to tak ošklivý, že to Země odpuzuje)

Pavel F.
26. 3. 2021 • 20:11

Se mi líbí, jak letadlo je pouze na papíře, ale dolet i rychlost je uváděn přesně na kilometr a vzletová dráha přesně na metr. 😀

Milan Jaroš
26. 3. 2021 • 18:57

"A není to málo?" 😀 Já bych dal radši 4 řady křídel.

mvita
26. 3. 2021 • 18:10

Testovali to v aerodynamickém tunelu na modelu nebo počítali proudění? Protože bych předpokládal, že druhé a třetí křídla budou v pěkné turbulenci!

Adam Vágner
26. 3. 2021 • 16:55

Určitě si přečtěte

Články odjinud