Žasnu co tady padá za názory rádoby "odborníků" na aerodynamiku protože v takovém případě by nemohlo fungovat žádné letadlo v klasickém uspořádání křídlo- - výškovka v jedné relativní rovině. Paradoxně při optimální volbě profilu a nastavení vzájemné výšky, pomáhá křídlo vpředu tomu za nim se vztlakem, ale chce to opravdu kvalitního konstruktéra jako je Burt Rutan.A co se týče odporu, největší víry produkuje trup letadla a konce křídel. A když se podíváte na obrázek, křídla mají nejen winglety, které víry redukují ale také stále menší rozpětí aby se navzájem neovlivňovaly.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 3. 2021 15:11
Samozřejmě že výškovka funguje ale to není nosná plocha. Dát křídla za sebou může jen laik protože každé křídlo stačí vzduch dolu a tak by rostl i odpor. Proto to nikdo nedělá
Křídla za sebou může dát jen neználek aerodynamiky...😀
Asi by bylo dobré, kdyby podobné články psal někdo, kdo má ponětí o čem je řeč, nebo alespoň nespal na hodinách matematiky. Tah motorů 64 000 lbf určitě není 285 000 kN ale tisíckrát méně 😀 Trošku to připomíná scénku s mostem https://www.youtube.com/watch...
Jestli to postaví, bude to fungovat a opravdu bude mít o 70% nižší spotřebu, tak jim aerolinky urvou ruce. Když jsou schopni dávat cestujícím kvůli úspoře paliva o ubrousek míň, z tohoto by se zbláznili radostí.
To bude lítat na principu vrtulníku, ne? (je to tak ošklivý, že to Země odpuzuje)
Se mi líbí, jak letadlo je pouze na papíře, ale dolet i rychlost je uváděn přesně na kilometr a vzletová dráha přesně na metr. 😀
Takovýhle paskvily často vznikají převodem z imperiálních jednotek na metrické bez následného dostatečného zaokrouhlení
Tak jasně, stačí se podívat do toho datasheetu co je v galerii... 😉
"A není to málo?" 😀 Já bych dal radši 4 řady křídel.
Testovali to v aerodynamickém tunelu na modelu nebo počítali proudění? Protože bych předpokládal, že druhé a třetí křídla budou v pěkné turbulenci!
Tohle uspořádání křídel se jmenuje "tandem wing", zkus zadat do youtube.Ono to funguje https://www.youtube.com/watch... Ale asi bude nějaký důvod, proč se to moc nepoužívá...
Ano a vola sa to downwash (zmena smeru vzduchu vychyleneho aerodynamickym posobenim kridla v procese vyroby vztlaku). Zadne kridlo v tomto prostredi generuje menej vztlaku a viac odporu nez predne kridlo.To je ako s MD11kou a jej tretim motorom. Hovori sa ze vykon toho motora akurat dorovnal odpor ktory generoval
Trojplošníky vrací úder!
Trojplošník je aerodynamicky výhodnější než tenhle nesmysl... Ale i on má vyšší indukovaný odpor
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.