Dusan
22. 1. 2025 • 8:47

Tohle je klasicka ukazka fascinace politiku megalomanskymi projekty misto mene medialne zajimavych, ale praktictejsich reseni. Kdyby se v ramci CR ty silene penize co maji jit na VRT investovaly do rozsireni koridoru na dalsi trate tak, aby stejne jako v Italii mohli i regionalni vlaky jezdit 160 km/hod, tak by se jak pro uhlikovou stopu, tak i pro dopravu lidi udelalo mnohem vice za stejne penize. Problem ceske zeleznice neni, ze do Brna jedete dve hodiny, problem ceske zeleznice je, ze treba do Krkonos jedete hodiny ctyri s prumernou rychlosti kolem ctyricet kilometru v hodine, prestoze tam z Prahy jezdi celorocne hromada lidi za rekreaci osobnimi auty a spousta z nich by dala prednost kvalitnimu zeleznicnimu spojeni. A nebo treba takova Praha - Liberec, spojeni do z hlavniho mesta do jednoho z krajskych mest, 110 kilometru, autem hodina, autobusem hodina a kousek, vlakem dve a pul hodiny s prestupem!

Vratislav Hapl
20. 1. 2025 • 13:16

Vzhledem k tomu, že jezdit na vánoční trhy do Německa může být adrenalin už dnes (umřu tam, neumřu tam?), tak za 15 let to možná bude jednosměrná jízdenka. Děkuji, nevyužiju. Ale stavba pěkná, už aby to bylo. Pro mně je momentálně zajímavější dostavba R35, jde to pomalu, ale blíží se to :).

Názor byl 1× upraven, naposled 20. 1. 2025 13:16

Milann milanmid
20. 1. 2025 • 12:25

Češi to asi zaplatí s 80% a bude to stavět Metrostav ne?

svopex
svopex
20. 1. 2025 • 11:39

VRT je pro němce, aby se rychleji dostali do Rakouska a naopak. Pro nás k ničemu...

acx99
19. 1. 2025 • 23:06

Jakou to má ekonomickou navratnost?

Petr Vojvo
19. 1. 2025 • 10:04
Tojevono
19. 1. 2025 • 9:57

Humor s VTR po Brněnsku.V uzlu Brno staví nádraží kam nikdo nepojede za 500 000 000 000.
Takže vyhozených 500 mld.
Nádraží není ani pro dojíždějící, od řeky Svratky to bude 900m procházka na současné nádraží a není ani pro VTR.A na nádraží pro VTR pod Bohunicema samozřejmě další peníze nebudou.V Brně je rozkrádání pozemku a stavba zbytečného nádraží důležitější než VTR.

Názor byl 2× upraven, naposled 19. 1. 2025 10:13

Pytlík
19. 1. 2025 • 9:41

Teď ještě, aby to nezastavili nějací ekoteroristé s tím, že tunel přetne migrační trasy krtků...

Eduard Táborský
19. 1. 2025 • 9:13

K čemu takový tunel, když nám chystají 15.minutová města?

JP77
JP77
18. 1. 2025 • 23:42

600 m pod zemí, to asi bude dost teplo.

Hlinda
Hlinda
18. 1. 2025 • 21:42

Strašně na dlouho. To mělo být před 10 lety. To samé tunel Beroun-Smíchov. Dlouho to trvá. Stojí to dvojnásobek. Klasika stát.

Mercury386
18. 1. 2025 • 20:39

němci si u nás postaví no . . už nám prodávají naší vlastní elektřinu . .

radon
18. 1. 2025 • 20:11

Dvoustovkou v tunelu a až vlak vyjede v Česku, bude brzdit na stovku ... 😁

KosKarel
18. 1. 2025 • 17:54

Celý ten projekt VRT jsou jen utopené peníze daňových poplatníků, kam je budeme nalévat minimálně 2 - 3 dekády. A kvůli čemu? Trapných 200km/h? To je naprosto k smíchu, když ve francii se jezí 2x tak rychle a v Japonku Maglev zvládá rychlost i přes 600 km/h.

Jozef Lenin
18. 1. 2025 • 17:52

CR neumi dokoncit jednu dalnici, prazsky okruh, vybudovat tramvaj/vlak na prazske letiste, ale 30km tunel bude umet… ja se toho nedoziji, me deti taky ne,… za 5 let si v krizi EU na ten tunel ani Punta od sousedu nestekne…

Určitě si přečtěte

Články odjinud