Kutil si přestavil VW Passat na elektromobil. Najel s ním už přes 140 tisíc kilometrů

Trend elektromobilů nebyl před zhruba deseti lety natolik silný jako dnes. Pro technického nadšence a Youtubera Erica Tischera z Kalifornie se však již tehdy zdálo jako skvělý nápad zahodit ve svém Volkswagenu Passat spalovací motor a přejít na čistě elektrické pohonné ústrojí. A to zcela vlastními silami. 

Projekt odstartoval v červnu 2008 zakoupením ojetého a nepojízdného Passatu na inzertním portálu Craig's List. Už v dubnu 2009 bylo hotovo a Passat byl oficiálně přihlášen do provozu jako elektrické vozidlo, se kterým od té doby stihl Tischer najezdit přes 140 000 kilometrů.

Pohonné ústrojí je kombinaci AC elektromotoru Siemens (90 kW), který dříve využíval Ford u své krátkodobě žijící série elektrického Rangeru v 90. letech, a bateriového modulu o 99 článcích a kapacitě 33 kWh. Překvapivě, auto používá manuální převodovku bez spojky, která vznikla přestavbou původního automatu. Dojezd uvádí Tischer na 160 kilometrů, ačkoliv normálně s vozem najíždí kolem 112 kilometrů před dalším nabíjením. 

S domácím nabíjením elektrického Passatu si přitom tvůrce rovněž pohrál. Auto nabíjí ze střídavého okruhu napětím 240 V, přičemž časovač zajistí nabíjení pouze po půlnoci v rámci nízkého tarifu elektřiny. Pro další ušetření dolarů při nabíjení vozu má Tischer na střeše domu i solární panely. Pro nabíjení z veřejných nabíjecích stanic pak používá konvertor.

Ve videu níže se Tischer do popisu přestavby a použité techniky pouští rozsáhleji, především ale také zmiňuje samotnou cenu celé přestavby. Jeho konverze Passatu na elektrický pohon tak vyšla na 25 000 dolarů, tedy v přepočtu asi 580 000 korun. Nejnákladnější částí výdajů pak byly samozřejmě baterie za 12 500 dolarů (asi 290 000 Kč). 

Článek připravila redakce Autorevue.cz

Diskuze (18) Další článek: Auta Googlu vyráží po Česku aktualizovat snímky Street View. Podívejte se, kde je potkáte

Témata článku: , , , , , , , , , , , ,