Jezdit na kole po zamrzlé hladině rybníku určitě není moc dobrý nápad – kvůli nízké adhezi totiž hrozí značné riziko pádu. Zajímavé řešení tohoto problému přinesl YouTube kanál The Q - v pětiminutovém videu představil jízdní kolo, které má místo kol s pneumatikami pilové kotouče.

Jezdit na kole po zamrzlé hladině rybníku určitě není moc dobrý nápad – kvůli nízké adhezi totiž hrozí značné riziko pádu. Zajímavé řešení tohoto problému přinesl YouTube kanál The Q - v pětiminutovém videu představil jízdní kolo, které má místo kol s pneumatikami pilové kotouče.

V krátkém filmu je zachycen celý přerod obyčejného bicyklu v „ledocykl“. Začíná nápadem a pokračuje demontáží a úpravou nábojů. Cílem této snahy je náhrada kola za velký pilový kotouč. Celý proces obnáší spoustu řezání, frézování, soustružení, broušení a šroubování.

V krátkém filmu je zachycen celý přerod obyčejného bicyklu v „ledocykl“. Začíná nápadem a pokračuje demontáží a úpravou nábojů. Cílem této snahy je náhrada kola za velký pilový kotouč. Celý proces obnáší spoustu řezání, frézování, soustružení, broušení a šroubování.

Výsledkem je jízdní kolo, vypadající jako z béčkového hororu či zombie apokalypsy. Následný test na zamrzlém jezeře však nedopadl podle představ – kotouč totiž prokluzoval a zařezával se do ledu. I to ale dokázal (zjevně lehce šílený) vynálezce vyřešit – na jednotlivé zuby navařil kovové destičky.

Výsledkem je jízdní kolo, vypadající jako z béčkového hororu či zombie apokalypsy. Následný test na zamrzlém jezeře však nedopadl podle představ – kotouč totiž prokluzoval a zařezával se do ledu. I to ale dokázal (zjevně lehce šílený) vynálezce vyřešit – na jednotlivé zuby navařil kovové destičky.

Další zkouška ukázala, že toto řešení funguje – bicykl se po zamrzlé ploše pohyboval celkem jistě, jen občas bylo možné zaznamenat drobný prokluz zadního kola. Pochopitelně je nutné počítat s jistým diskomfortem, spočívajícím v absenci odpružené hmoty pneumatik.

Další zkouška ukázala, že toto řešení funguje – bicykl se po zamrzlé ploše pohyboval celkem jistě, jen občas bylo možné zaznamenat drobný prokluz zadního kola. Pochopitelně je nutné počítat s jistým diskomfortem, spočívajícím v absenci odpružené hmoty pneumatik.

Praktické využití takového kola je pochopitelně velmi omezené. Mimo ledovou plochu bude jízda na něm nepohodlná a lze předpokládat, že v měkčím terénu budou mít kotouče s destičkami tendenci se zabořovat. Zanedbatelná nebude ani výrazně vyšší hmotnost a tím i vynaložená námaha.

Praktické využití takového kola je pochopitelně velmi omezené. Mimo ledovou plochu bude jízda na něm nepohodlná a lze předpokládat, že v měkčím terénu budou mít kotouče s destičkami tendenci se zabořovat. Zanedbatelná nebude ani výrazně vyšší hmotnost a tím i vynaložená námaha.

Video, které je mimochodem pěkně natočené a sestříhané, zaznamenalo během dvou týdnů více než 44 milionů zhlédnutí. Výživné jsou i komentáře pod ním. Diváci se v nich například zamýšlejí nad tím, jak nepříjemné by bylo spadnout ze sedla na kotouč nebo přepadnout přes řídítka. Jeden z nich konstatuje, že právě takové nápady jsou vysvětlením, proč se ženy dožívají vyššího věku než muži.

Video, které je mimochodem pěkně natočené a sestříhané, zaznamenalo během dvou týdnů více než 44 milionů zhlédnutí. Výživné jsou i komentáře pod ním. Diváci se v nich například zamýšlejí nad tím, jak nepříjemné by bylo spadnout ze sedla na kotouč nebo přepadnout přes řídítka. Jeden z nich konstatuje, že právě takové nápady jsou vysvětlením, proč se ženy dožívají vyššího věku než muži.

V krátkém filmu je zachycen celý přerod obyčejného bicyklu v „ledocykl“. Začíná nápadem a pokračuje demontáží a úpravou nábojů. Cílem této snahy je náhrada kola za velký pilový kotouč. Celý proces obnáší spoustu řezání, frézování, soustružení, broušení a šroubování.
Výsledkem je jízdní kolo, vypadající jako z béčkového hororu či zombie apokalypsy. Následný test na zamrzlém jezeře však nedopadl podle představ – kotouč totiž prokluzoval a zařezával se do ledu. I to ale dokázal (zjevně lehce šílený) vynálezce vyřešit – na jednotlivé zuby navařil kovové destičky.
Další zkouška ukázala, že toto řešení funguje – bicykl se po zamrzlé ploše pohyboval celkem jistě, jen občas bylo možné zaznamenat drobný prokluz zadního kola. Pochopitelně je nutné počítat s jistým diskomfortem, spočívajícím v absenci odpružené hmoty pneumatik.
Praktické využití takového kola je pochopitelně velmi omezené. Mimo ledovou plochu bude jízda na něm nepohodlná a lze předpokládat, že v měkčím terénu budou mít kotouče s destičkami tendenci se zabořovat. Zanedbatelná nebude ani výrazně vyšší hmotnost a tím i vynaložená námaha.
6
Fotogalerie

Kutil upravil bicykl pro jízdu na ledě, místo kol má kotouče z pily

Jezdit na kole po zamrzlé hladině rybníku určitě není moc dobrý nápad – kvůli nízké adhezi totiž hrozí značné riziko pádu. Zajímavé řešení tohoto problému přinesl YouTube kanál The Q - v pětiminutovém videu představil jízdní kolo, které má místo kol s pneumatikami pilové kotouče.

V krátkém filmu je zachycen celý přerod obyčejného bicyklu v „ledocykl“. Začíná nápadem a pokračuje demontáží a úpravou nábojů. Cílem této snahy je náhrada kola za velký pilový kotouč. Celý proces obnáší spoustu řezání, frézování, soustružení, broušení a šroubování.

„Ledocykl“

Výsledkem je jízdní kolo, vypadající jako z béčkového hororu či zombie apokalypsy. Následný test na zamrzlém jezeře však nedopadl podle představ – kotouč totiž prokluzoval a zařezával se do ledu. I to ale dokázal (zjevně lehce šílený) vynálezce vyřešit – na jednotlivé zuby navařil kovové destičky.

Další zkouška ukázala, že toto řešení funguje – bicykl se po zamrzlé ploše pohyboval celkem jistě, jen občas bylo možné zaznamenat drobný prokluz zadního kola. Pochopitelně je nutné počítat s jistým diskomfortem, spočívajícím v absenci odpružené hmoty pneumatik.

Praktické využití takového kola je pochopitelně velmi omezené. Mimo ledovou plochu bude jízda na něm nepohodlná. Pád na takovém kole si raději ani nepředstavovat, možnost kontaktu jezdce s ostrými hranami kol je v tom případě totiž velmi pravděpodobná. 

Určitě si přečtěte

Články odjinud