Kvalita vzorků asteroidu Ryugu je podle vědců vynikající

Jak jsme vás již upozornili, kapsle obsahující vzorky asteroidu Ryugu, které odebrala japonská sonda Hajabusa2, v pořádku dorazila na Zemi. A vědci JAXA jsou nadšením bez sebe.

„Když jsme to otevřeli, oněměl jsem,“ uvedl Hirotaka Sawada v rozhovoru pro The Guardian. „Bylo to víc, než jsme čekali a bylo toho tolik, že to na mě skutečně udělalo dojem.“

Kvalita získaného materiálu je prý vynikající. „Nešlo o jemné částice jako prášek… byla tam spousta vzorků, které napříč měřily několik milimetrů,“ vysvětlil Sawada.

Sawadův spolupracovník Seiichiro Watanabe pak prohlásil, že vzorky patrně obsahují spoustu organické hmoty.

„Doufám tedy, že zjistíme mnoho věcí o tom, jak se na mateřském tělese Ryugu organické látky vyvinuly,“ dodal.

Z dostupných informací plyne, že Hajabusa-2 před odchodem do důchodu navštíví ještě další dva asteroidy. V roce 2026 by měla provést vysokorychlostní průlet kolem 1998 KY 26.

Váš názor Další článek: Test chytré domácnosti od Lidlu. Zprovozní ji každý a je levnější než Ikea nebo Philips

Témata článku: Vesmír, Věda, Výzkum, Japonsko, Země, Asteroidy, Guardian, Vědec, JAXA, Kvalita, Hajabusa, Vzorek, Asteroid, Ryugu

Desmondova trilogie Assassin

Desmondova trilogie Assassin's Creed měla původně končit cestou do vesmíru

V průběhu vývoje se u her častokrát mění spousta věcí a jinak tomu nebylo ani v případě Assassin's Creed.

Assassin's Creed
Samsung integroval čtečku otisků do platební karty. Zvýší bezpečnost a má plně nahradit PIN kód

** Samsung se po vývoji vlastní platební karty zaměřil na bezpečnost ** Představil řešení, které umožní na kartu umístit čtečku otisků prstů ** Tato metoda splňuje i bezpečnostní pravidla od MasterCard

Kreditní kartaMasterCardČtečka otisků prstů
Nedají si pokoj. Laciné kopie Samsungů Galaxy S22 znovu předběhly originál. Jejich nákupem se zaručeně spálíte

** Ještě před premiérou můžete v ruce držet S22 Ultra... **...jenže to není Galaxy a Samsung ani náhodou ** Jak nenaletět na bombastické specifikace telefonů „za hubičku“?

AliExpressČínaKopie
Nový deníček z Horizon Forbidden West vás seznámí s herci na pozadí postav

Podívejte se do zákulisí vývoje a seznamte se s hlasy, které uslyšíte ve hře.

Horizon: Forbidden WestVideo

Podvodníci v Call of Duty Warzone mají novou zábavu. Létají v autech

Stejně aktivně, jako Activision vymýšlí obranu proti hackerům vymýšlí i hackeři nové způsoby, jak zatopit normálním hráčům.

Call of Duty: WarzoneBattle Royale
Fotoduel Apple iPhone 13 Pro vs. Vivo X70 Pro+. Zaujme všeuměl, nebo hračička?

** Oba patří k tomu nejlepšímu mezi fotomobily ** Jak se u Vivo projevila spolupráce s Zeiss? ** Má vyšší rozlišení navrch proti 12 Mpx u iPhonu?

FotomobilySmartphonyFocení mobilem
Zlatý řez ve fotografii

Mezi základní kameny fotografické techniky patří kompozice. Obdélníkový tvar fotografie umožňuje různé umístění fotografovaného předmětu ve scéně.

Tomáš Slavíček