Laboratoř 3D válčení naučí důstojníky velet ve vesmírném prostoru

• Z vesmíru se postupně stává možné bojiště budoucnosti a vojáci se na to musí co nejlépe připravit
  • Odborníci z DARPA proto vyvíjejí digitální laboratoř, kde se budou američtí důstojníci připravovat na operace ve vesmírném prostoru
  • Měla by to být virtuální bojová zóna ve vesmíru, kde si důstojníci osahají prostředí vesmíru se všemi jeho riziky

Kosmické technologie se neustále rozvíjejí, jak civilní, tak i vojenské. Z vesmíru se postupně stává možné bojiště budoucnosti a vojáci se na to musí co nejlépe připravit.

Američtí vojenští vývojáři DARPA (Defense Advanced Research Projects Agency) proto vyvíjejí virtuální laboratoř, která umožní vojákům co nejrychleji zhodnotit a co nejlépe používat technologie pro velení ve vesmíru.

DARPA v těchto dnech udělila kontrakt v hodnotě 12,8 milionů dolarů společnosti BAE Systems. Jejich úkolem bude postavit digitální laboratoř, kde se budou američtí důstojníci připravovat na operace ve vesmírném prostoru. Měla by to být virtuální bojová zóna ve vesmíru, kde si důstojníci osahají prostředí vesmíru se všemi jeho riziky.

V DARPA tento projekt pokřtili „Hallmark testbed“, tedy zkušební prostor Hallmark. Tato technologie by měla pomoci armádě rychle a efektivně ověřovat a začleňovat nové postupy a prvky pro velení ve vesmíru.

Ve virtuální vesmírné válce se důstojníci vesmírných sil naučí získávat přehled o situaci za zcela nových podmínek. Situace na vesmírném bojišti zahrnuje mnoho tisíc rozmanitých objektů, které se pohybují extrémními rychlostmi a ve 3D.

Velikost operačního prostoru ve vesmírném okolí Země je také mnohem větší, nežli operační prostor pozemských oceánů.

Ve zkušebním prostoru Hallmark bude rovněž možné testovat zpracování a využití ohromného množství dat, získaných ve vesmíru, ve vzduchu, na pevnině, na mořích nebo v kyberprostoru. Taková data bude možné kombinovat a analyzovat, aby je bylo možné dále využít pro mise ve vesmírném prostoru i na povrchu planety.

V první fázi se digitální laboratoř pro 3D válčení ve vesmíru soustředí na postupy k získání přehledu o situaci ve vesmíru a technologie pro velení. Později hodlá DARPA přidat do laboratoře nové prvky, které zajistí realistická cvičení založená na scénářích, v nichž budou odborníci prověřovat účinnost technologií pro velení ve vesmíru vůči novým sofistikovaným hrozbám.

Zdroj: Space News, Foto: DARPA

Diskuze (7) Další článek: Nový Firefox Quantum slibuje ďábelskou rychlost a malou spotřebu RAM

Témata článku: Technologie, Vesmír, Vojenství, Budoucnost, Země, Virtuální realita, Armáda, DARPA, Dolar, Ohromné množství, Důstojník, Nový postup, Val, Laboratoř, Kontrakt, Space News, Virtual Lab, První fáze, SpaceNews, BAE Systems, Virtuální laboratoř, Prostor, Operační prostor, Extrémní rychlost, Povrch planety

Tipy na 20 nejlepších sluchátek do 1500 Kč. Poměr cena/výkon je důležitý i o Vánocích

Ani když máte malý rozpočet, nemusíte rezignovat na kvalitu. Připravili jsme výběr sluchátek všech kategorií s nejlepším poměrem cena/výkon.

Jaromír Puk
Sluchátka
Doposud neznámým zdroje vody na Zemi je překvapivě Slunce

** Kde se na Zemi vzala voda? ** Mezinárodní tým odborníků tvrdí, že v jejím původu sehrálo roli naše Slunce ** K tomuto závěru je přivedly analýzy nepatrných úlomků planetky (25143) Itokawa

ZeměSlunceVoda

Recenze mobilní hry PUBG: New State. Nová hra nebo velký update?

Je čas na další battle royale. Pokračování PUBG Mobile je tu...