Laická i odborná veřejnost kritizuje myšlenku vesmírných billboardů

Foto: StartRocket
Laická i odborná veřejnost kritizuje myšlenku vesmírných billboardů | Foto: StartRocket

Počátkem ledna se v médiích objevily zprávy o ruském startupu StartRocket, který chce pomocí cubesatů obíhajících ve výšce od 400 do 500 kilometrů vytvořit obří vesmírné billboardy. Vědce ani obyčejné lidi však tato myšlenka ani trochu nenadchla.

„Žádné místo už není posvátné,“ posteskl si v diskusi jeden uživatel Futurismu. „Noční obloha musí být chráněna jako veřejný prostor, nejde o soukromý prostor pro generování příjmů.“

Stejný pohled na věc má například i astronom Patrick Seitzer z University of Michigan. Ten v rozhovoru pro Astronomy mj. uvedl, že společnosti, které o tento typ reklamy mají zájem, si zaslouží pohrdání.

„Kromě reklamních kampaní to neposlouží k žádným dobrým účelům. Rozhodně nejsem fanoušek takových věcí,“ přisadil si svou trošku do mlýna letecký inženýr John Crassidis z University at Buffalo.

Dotyčné billboardy jsou odborníkům trnem v oku i z toho důvodu, že odrážené světlo bude ztěžovat studium oblohy – byť jedna reklama by v daný okamžik měla být viditelná jen asi 6 minut, což není příliš dlouhá doba. „Pokud něco zasahuje do vědy, pak je to škodlivé,“ prohlásila nekompromisně expertka na vesmírné právo Joanne Gabrynowicz.

Šéf StartRocketu Vlad Sitnikov nicméně tvrdí, že jde jen o další logický krok v oblasti reklamy. Podle jeho názoru „ekonomika představuje krevní systém společnosti a zábava a reklama jsou jejím srdcem“. Pro úplnost dodejme, že dotyčná služba by měla začít fungovat nejpozději v roce 2021. Je ovšem otázkou, jak se k ní postaví jednotliví regulátoři.

Diskuze (25) Další článek: Windows 10 opět trápí chyba aktualizace. Tentokrát se týká starší jarní verze

Témata článku: Technologie, Vesmír, Startupy, Reklama, Laická veřejnost, Noční obloha, Patrick Seitzer, Letecký inženýr, Dobrý účel, Reklamní kampaň, Obloha, Obyčejný člověk, Odrážené světlo, Billboard, Veřejný prostor, Astronom, Dlouhá doba, Michigan, Úplnost, Ekonomika, Odborná veřejnost, Patrick, Futurismus, Mys, Myšlenka

Marvel MMO je ve vývoji. Pracují na něm tvůrci DC Universe Online

Dostane se konečně Marvelu i patřičné MMO péče?

MarvelRPGOnline
Recenze tankové multifunkce Epson EcoTank L3250. Tisk za haléře a vítaný cashback

Barevné tankové inkoustovky si nacházejí čím dál větší oblibu i v českých domácnostech. Umožňují levný tisk a jejich cena už nedosahuje převratných výšin.

EpsonTiskárnyTesty

Závodní Forza Horizon 5 už má přes 10 milionů aktivních hráčů

Letošní závodní hit slaví jeden úspěch za druhým.

Forza Horizon 5Závodní