Vesmír | Reklama

Laická i odborná veřejnost kritizuje myšlenku vesmírných billboardů

Laická i odborná veřejnost kritizuje myšlenku vesmírných billboardů | Foto: StartRocket

Počátkem ledna se v médiích objevily zprávy o ruském startupu StartRocket, který chce pomocí cubesatů obíhajících ve výšce od 400 do 500 kilometrů vytvořit obří vesmírné billboardy. Vědce ani obyčejné lidi však tato myšlenka ani trochu nenadchla.

„Žádné místo už není posvátné,“ posteskl si v diskusi jeden uživatel Futurismu. „Noční obloha musí být chráněna jako veřejný prostor, nejde o soukromý prostor pro generování příjmů.“

Stejný pohled na věc má například i astronom Patrick Seitzer z University of Michigan. Ten v rozhovoru pro Astronomy mj. uvedl, že společnosti, které o tento typ reklamy mají zájem, si zaslouží pohrdání.

„Kromě reklamních kampaní to neposlouží k žádným dobrým účelům. Rozhodně nejsem fanoušek takových věcí,“ přisadil si svou trošku do mlýna letecký inženýr John Crassidis z University at Buffalo.

Dotyčné billboardy jsou odborníkům trnem v oku i z toho důvodu, že odrážené světlo bude ztěžovat studium oblohy – byť jedna reklama by v daný okamžik měla být viditelná jen asi 6 minut, což není příliš dlouhá doba. „Pokud něco zasahuje do vědy, pak je to škodlivé,“ prohlásila nekompromisně expertka na vesmírné právo Joanne Gabrynowicz.

Šéf StartRocketu Vlad Sitnikov nicméně tvrdí, že jde jen o další logický krok v oblasti reklamy. Podle jeho názoru „ekonomika představuje krevní systém společnosti a zábava a reklama jsou jejím srdcem“. Pro úplnost dodejme, že dotyčná služba by měla začít fungovat nejpozději v roce 2021. Je ovšem otázkou, jak se k ní postaví jednotliví regulátoři.

Diskuze (25) Další článek: Windows 10 opět trápí chyba aktualizace. Tentokrát se týká starší jarní verze

Témata článku: Technologie, Vesmír, Startupy, Reklama, Obloha, Astronom, Michigan, Laická veřejnost, Futurismus, Veřejný prostor, Odborná veřejnost, Dlouhá doba, Stejný pohled, Noční obloha, Ekonomika, Dobrý účel, Myšlenka, Odrážené světlo, Obyčejný člověk, Letecký inženýr, Billboard, Reklamní kampaň


Určitě si přečtěte

Nejlepší hardware: Skládáme nenáročnou sestavu i extrém na hry

Nejlepší hardware: Skládáme nenáročnou sestavu i extrém na hry

** Poradíme, jaký se teď vyplatí koupit hardware ** Procesory, desky, paměti, grafické karty... je z čeho vybírat ** Počítač ale nemusíte skládat, ukážeme i výhodné hotové počítače

Stanislav Janů | 8

Tipy pro Google: Umí mnohem víc než jen vyhledávat, zkuste některé fígle

Tipy pro Google: Umí mnohem víc než jen vyhledávat, zkuste některé fígle

** Google není jen vyhledávací pole se dvěma tlačítky ** Můžete ho ovládnout pomocí parametrů a příkazů ** Kromě výsledků vyhledávání nabízí také další funkce

Karel Kilián | 14

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

Porno insider: Jak virtuální realita vstupuje do filmů pro dospělé

** Pornografie údajně představuje třetinu internetové obsahu a je technologický tahounem ** Do erotického obsahu postupně zasahuje i virtuální realita ** Kromě vizuálního vjemu se pracuje také na virtuálním uspokojení toho hmatového

Jan Dudek | 33

Ve Windows se občas něco rozbije, načež vyskočí deprimující chybový dialog

Ve Windows se občas něco rozbije, načež vyskočí deprimující chybový dialog

** Jistě je zná každý z vás: chybové hlášky Windows ** Informují o chybě, ale často vlastně vůbec nic neřeknou ** Po 30 letech si toho v Redmondu konečně všimli

Jakub Čížek | 114

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

** Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně je obdivuhodné technické dílo ** Stejná turbína vyrábí elektřinu i tlačí vodu zpět do horního jezera ** Strojovna elektrárny je zabudována v podzemí

David Polesný | 36