Vesmír | Reklama

Laická i odborná veřejnost kritizuje myšlenku vesmírných billboardů

Foto: StartRocket
Laická i odborná veřejnost kritizuje myšlenku vesmírných billboardů | Foto: StartRocket

Počátkem ledna se v médiích objevily zprávy o ruském startupu StartRocket, který chce pomocí cubesatů obíhajících ve výšce od 400 do 500 kilometrů vytvořit obří vesmírné billboardy. Vědce ani obyčejné lidi však tato myšlenka ani trochu nenadchla.

„Žádné místo už není posvátné,“ posteskl si v diskusi jeden uživatel Futurismu. „Noční obloha musí být chráněna jako veřejný prostor, nejde o soukromý prostor pro generování příjmů.“

Stejný pohled na věc má například i astronom Patrick Seitzer z University of Michigan. Ten v rozhovoru pro Astronomy mj. uvedl, že společnosti, které o tento typ reklamy mají zájem, si zaslouží pohrdání.

„Kromě reklamních kampaní to neposlouží k žádným dobrým účelům. Rozhodně nejsem fanoušek takových věcí,“ přisadil si svou trošku do mlýna letecký inženýr John Crassidis z University at Buffalo.

Dotyčné billboardy jsou odborníkům trnem v oku i z toho důvodu, že odrážené světlo bude ztěžovat studium oblohy – byť jedna reklama by v daný okamžik měla být viditelná jen asi 6 minut, což není příliš dlouhá doba. „Pokud něco zasahuje do vědy, pak je to škodlivé,“ prohlásila nekompromisně expertka na vesmírné právo Joanne Gabrynowicz.

Šéf StartRocketu Vlad Sitnikov nicméně tvrdí, že jde jen o další logický krok v oblasti reklamy. Podle jeho názoru „ekonomika představuje krevní systém společnosti a zábava a reklama jsou jejím srdcem“. Pro úplnost dodejme, že dotyčná služba by měla začít fungovat nejpozději v roce 2021. Je ovšem otázkou, jak se k ní postaví jednotliví regulátoři.

Diskuze (25) Další článek: Windows 10 opět trápí chyba aktualizace. Tentokrát se týká starší jarní verze

Témata článku: Technologie, Vesmír, Reklama, Startupy, Noční obloha, Stejný pohled, Astronom, Ekonomika, Úplnost, Reklamní kampaň, Dobrý účel, Obyčejný člověk, Mys, Veřejný prostor, Patrick, Patrick Seitzer, Myšlenka, Billboard, Futurismus, Obloha, Odborná veřejnost, Letecký inženýr, Odrážené světlo, Michigan, Laická veřejnost

CZ.NIC bezplatně naděluje USB/NFC klíče. Jak jej získat?
CZ.NICeGovernment